Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid X-Drive 1 versus 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelheid X-Drive 1 versus 2

Hey,

er zijn hier heel wat mensen die een X-drive 1 of 2 hebben en ik wroeg me af welke er nu het meest aangewezen is.

Ik weet dat de X-Drive 1 langer meegaat met de batterij, maar hoe zit het met de snelheid?
    Kan iemand me zeggen wat de 'gemeten' snelheid is voor de X-drive 1 & 2? (Theoretisch kan ik het ook wel)

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

had X-drive 1 en heb X-drive 2
    je voelt het verschil goed
    de X-drive 2 gedraagt zich als een HD
    bijna geen verschil merkbaar
    de X-drive 1 is trager
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

En had je den een veel langer batterij leven dan nu of is het nu totaal niet storend?
      Daarnaast, zijn er problemen met het copiëren van CF-kaartjes? Ik hoor toch van verschillende mensen hier dat ze met de X-drive 2 eerst en error krijgen en pas na een tweede keer kunnen copiëren?

Nick
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Originally posted by Infernoken
        Ik weet dat de X-Drive 1 langer meegaat met de batterij, maar hoe zit het met de snelheid?
        Ik heb een v1 en die is voor wat betreft transfer naar de PC echt wel oertraag. Nu, ik vond dat niet zo erg, in het ergste geval laat ik een grote transfer 's nachts doen. Maar 20G transfereren zou echt wel uuuuuren duren.

Henk

Comment

Ook ik heb dezelfde vraag als Nick. Ik zou graag die x-drive II kopen maar ben terughoudend voor die verschillende gemelde problemen.
          Zijn er die gemeten transfer tijden hebben voor een bepaalde hoeveelheid data?
          Hoe snel kun je een kaartje ( flash of micro drive) inlezen naar de x-drive II ?

Ik zie in duitsland dat de x-drive II 40 Gb slecht 300 euro kost. Ik vind dat een heel mooie prijs. Heeft er ook al iemand een flashkaart van 1Gb in gebruik? Ook daar twijfel ik tussen een extra micro drive en een flashkaart beiden 1 Gb
          Microdrive kost 215 euro flashkaart tussen 235 en 295 volgens merk.

Ik zou graag beslissen voor ik in verlof ga omdat ik minstens 20 tot 40Gb opslag nodig heb om dit te overbruggen.

Ik gebruik Win98 en WinXP

Groetjes
          Frans

Comment

behalve dat het CF-gedeelte stuk was na een val heb ik nog geen problemen gehad noch met X-drive 1, noch met X-drive 2
            de tijd nodig voor 't kopiëren hangt af van de hoeveelheid data op 't kaartje
            ik heb USB2.0 en daarmee gaat 't toch even snel als vanaf HD
            (misschien fractie verschil)
            ook als cardreader gaat ie vlot
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hoi,

Ik was dus ook eerst enorm geïnteresseerd in zo'n X-drive II, maar zoals Frans_vdm schreef, verontrusten de laatste negatieve berichten op het forum me ook.

Aan degenen die hun toestel hebben moeten terugsturen naar PIN, moet je dan zelf de DHL kosten betalen?

@frans_vdm: Waar in Duitsland?

Groeten,
              550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
              http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Ik heb een X-drive 1. Behalve voor foto's gebruik ik hem ook als backup-tool.

Het gaat niet snel, maar ook niet traag hoor. Om een vb. te geven: op de SD dag in Gent had ik 4 kaartjes van 64Mb vol. Da's 256Mb. Als ik me niet vergis waren deze naar PC gezet in minder ong. 5 minuten...

De batterij is wel snel leeg. Als je hem aan de PC hangt, sluit je hem beter direct aan op het net, anders zou het wel eens kunnen dat je bij de volgende "shoot" voor een verassing komt te staan. Aangezien de versie 2 nog sneller pompaf is, geldt deze belangrijke tip daar dubbel; verspeel geen batterij aan PC-werk.

http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by dejavu
                  Hoi,

Ik was dus ook eerst enorm geïnteresseerd in zo'n X-drive II, maar zoals Frans_vdm schreef, verontrusten de laatste negatieve berichten op het forum me ook.

Aan degenen die hun toestel hebben moeten terugsturen naar PIN, moet je dan zelf de DHL kosten betalen?

Dejavu,

Eerst een mailtje sturen naar Vasa en toestemming vragen om terug te sturen. Heb de mijne teruggestuurd met DHL. Binnen de week had ik een nieuwe.Ik heb niets moeten betalen.

Groeten,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

had X-drive 1 en heb X-drive 2
                    je voelt het verschil goed
                    de X-drive 2 gedraagt zich als een HD
                    bijna geen verschil merkbaar
                    de X-drive 1 is trager
                    Dirtyharry, wat heb je met je X-drive 1 gedaan?
                    Ik zoek iets tweedehands als dat al bescikbaar is.

Comment

http://www.topfoto-online.de/
                      Het gaat niet snel, maar ook niet traag hoor. Om een vb. te geven: op de SD dag in Gent had ik 4 kaartjes van 64Mb vol. Da's 256Mb. Als ik me niet vergis waren deze naar PC gezet in minder ong. 5 minuten...
                      Jochen,
                      Is matig van snelheid vooral als je bedenkt dat ik altijd 1 Gb opslag heb dat zou 20 min zijn per microdrive.
                      Ik vraag me af of de x-drive II het niet beter doet.
                      Het moet vooral betrouwbaar zijn. Stel je gaat 15 dagen op verlof, er zit voor 30Gb aan foto's op en je komt thuis en moest er niets meer te lezen zijn.......
                      Die bat. autonomie is minder erg, meestal kun je ze inlezen op je hotel met adaptor.
                      Ik zou ook de power kabel bijkopen voor in de wagen die kost 20 euro.
                      Groetjes
                      Frans

Comment

@Act: heb em verkocht aan mijn neef

Comment

Ik zou ook de power kabel bijkopen voor in de wagen die kost 20 euro.
                          Groetjes
                          Frans
                          Power kabel voor in de wagen ? Is dit niet hetzelfde als de car charger, want die zit toch inbegrepen in het pakket (bij PIN) ?

Ludovic P.
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

Comment

Power kabel voor in de wagen ? Is dit niet hetzelfde als de car charger, want die zit toch inbegrepen in het pakket (bij PIN) ?

Ludovic P.
                            Als ik deze tekst lees denk ik dat dit niet het geval is in Duitsland. Ziehier de omschrijvende tekst op hun site:

X-Drive II 40GB
                            handlicher Zwischenspeicher für 6 unterschiedliche Speicher, eingebaute Festplatte 40GB (auch als externe Festplate nutzbar), interne Stromversorgung, als Lesegerät nutzbar, 6 verschiedene Speichermedien direkt verwendbar: CompactFlash, Microdrive, SmartMedia, MultiMedia/SD, MemoryStick, MemoryStick Pro), LC-Display, USB-2.0-Schnittstelle zur Datenübertragung, ca. 288g, ca. 130x75x25mm
                            komplett mit Tasche, Lade-/ Netzgerät, USB-Kabel, Treibersoftware, Li-Ion-Akku
                            Artikelnummer: MARXDRIVE240

Ik ga er toch waarschijndelijk om gaan en kan het ter plaatse nazien.

groetjes
                            Frans

Comment

Working...
                            X