Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400D of nikon D40x moeilijke keuze!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 400D of nikon D40x moeilijke keuze!

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    dit was voor mij een criterium, en omdat ik de indruk had dat ook de nieuwe Canonlenzen gemiddeld iets betaalbaarder waren dan de Nikons, was de keuze gemaakt
    ik hou niet van de opzettelijke beperkingen die Nikon in de D40 heeft ingebouwd, de 400D lijkt me een eerlijker, meer complete camera
    danku om mij hier bij te treden.
    hoe meer ik mij ga bezig houden met fotografie, hoe blijer ik ben dat ik Canon heb (ook al was ik dit in het begin ook al) als ik kijk naar de prijzen (en het aanbod) van andere merken...

nochtans onlangs één klein minpuntje ontdekt: de nieuwe Nikon 14-24 2.8 FX... maar ja, nu wijken we af van het topic

@lars: Je vraagt ons welke moet ik kiezen, wel ik zeg ga voor de Canon. Ik was (ben) ook student toen ik mijn eerste DSLR kocht. Ik had ook al één canon lens, ik wilde ook portretten trekken, en actieve mensen (lees:sport)... En nu jaren later, nog altijd student, en nog altijd enorm tevreden van Canon, en geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Moet ik nu nog meer zeggen om je te overtuigen?
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
      Weet je wat het probleem is? Ik ben een leek en zou graag een DSLR kopen.
      Mijn buurman heeft een 5D, en is er heel content van. Mijn nichtje een 400D en tevreden en een vriend een D200 en ook heel tevreden.
      Hm, eens op internet zien. Ik vind Belgiumdigital. Bijna allemaal hebben ze een Nikon of canon. Allemaal tevreden gebruikers. Ik zal eens naar Mediamarkt gaan zien. Verkoopsterke daar dat zelf foto's trekt met haar GSM raad mij Canon aan want die maken coole reclame op national geographic.
      Eens naar een echte fotowinkel gaan. In de vitrine ook weer Canons en Nikons. Ik vraag aan de verkoper daar om me alle Nikons en Canons te laten zien. De 400D en D40x passen in mijn budget. Maar welke van de 2 zou ik nemen? Ik zal mijn vraag eens stellen op dat belgiumdigital forum...

Misschien heeft deze TS wel naar andere merken gekeken, maar vaak is dat niet het geval. Is er dan iets mis om effe te vermelden dat Sony, Pentax en Olympus ook goede fototoestellen maken?

Grts

Gengske

Ik heb idd enkele andere toestellen bekeken in die prijsklasse maar ik heb
      persoonlijk niet zo'n goede ervaring met sony. Mijn ouders hadden jaar geleden compact toestelletje gekocht van sony en na maand of 3 werkte het plots niet meer. Was gelukkig nog in garantie maar als je zoiets tegengekomen bent koop je geen nieuwe sony met volle overtuiging.
      De Olympus E510 heb ik ook bekeken en zag er ook goed uit (eisa award best product 07 08) maar toch blijf ik ergens een voorkeur hebben voor Nikon en Canon, waarschijnlijk door hun naambekendheid en imago.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
        Ik vind het zeer knap dat mensen de Canon meteen aanraden omdat de TS reeds een kitlens heeft.
        Succes met de zoektocht en pin jezelf niet vast aan een kitlensje van Canon, de wereld is groter dan een objectief van nog geen 50 euro.
        Daar heb je gelijk, die lens mag geen 'beperking' zijn om naar canon te gaan.
        Ik kan deze nog altijd op internet verkopen.
        Ik zal na mijn examens eens gaan naar een topcamera winkel en voelen welke best in de hand ligt en zo.

ik zou iedereen willen bedanken die mij geholpen heeft! tnx

Comment

de zoveelste topic over welk merk is het beste,

Het probleem is gewoon dat niemand dat weet. Onze huidige maatschappij is verzadigd met goede toestellen, eender wat merk. Kijk in de eeste plaats naar je budget, en dan naar de mogelijkheden. Lees ook voldoende reviews vooraleer te kiezen. Gedurende 2 maand kan je genoeg informatie vinden in magazines en internet. Nikon heeft dure objectieven, canon ook. Maar hebben wat meer uitbreidingsmogelijkheden wat objectieven betreft tov sony,minolta en andere merken.
          De sony lenzen en minolta toestellen hebben denk ik leica georienteerde objectieven, of Carl Zeiss. Beide namen zijn reeds goed ingeburgerd bij de analoge vakmensen. Maar maakt dat wat uit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias;1710414[U
            maar[/U] als we het dan bvb over de lenzen hebben:
            de TS geeft aan dat hij graag portretten wil maken, én hij geeft ook aan dat hij student is en zodus niet veel geld heeft... Portretten op aps-c camera's, dan zijn we het allemaal wel eens dat een 50mm 1.8 een fantastische keuze is,voor weinig geld hé...
            Nu ja, weet jij een 50mm 1.8 AF onder de 100 euro bvb voor pentax? (en als ie dan wel bestaat, dan heb ik hem nog nooit 2dehands te koop gezien)

hoe je het ook draait of keert, de tweedehandsmarkten voor nikon en nog meer voor canon zijn zoveel uitgebreider dan de andere merken, en dat is vooral wat het onderscheid maakt, zeker als je student bent en niet al te veel geld wil uitgeven...
            Nee, er is inderdaad geen Pentax 50mm 1.8 AF. Momenteel is alleen de 50mm 1.4 nog te koop. En die kost inderdaad een pak meer dan een 1.8 versie van Canon of nikon.
            Maar de Pentax 1.4 kost 225 euro, en de canon 1.4 kost 320 euro (konijnenberg).

Pentax heeft veel minder lenzen in zijn gamma, maar ik denk dat vergelijkbare objectieven van Canon en Nikon wel duurder zijn. Zeker als je rekening houd met het feit dat alle Pentax lenzen stabilisatie hebben.

grts

Gengske

Comment

in-body stabilisatie... echt niet te vergelijken met is of vr lenzen....
              zet er eens een 200 mm op en neem paar fotookes 1/30é .... denk dat er niet veel goeds zal bijzitten als je geen echt vaste hand hebt.... maar neem vb zo'n d40x met 18/200 en ze zullen allemaal scherp zijn....

Comment

Kijk, ik vind de D40X geen goede camera, beeldkwaliteit en zo zal allemaal wel dik in orde zijn maar het ontbreken van die AF motor doet hem de das om.
                Geen 50mm 1.8 (geen ekele prime eigenlijk, buiten de eerdergenoemde 105).
                Over de 400D kan ik niet oordelen omdat ik hem niet ken (al klinkt de sluiter wel verschrikkelijk slecht ).

Pentax kan ook een goed alternatief zijn, maar bedenk dan eerst dat er veel minder 2e hands materiaal te vinden is en dan in het schemer de AF niet goed werkt (tenzij je de flits opklapt, maar dit vind ik vervelend), is wel opgelost met een externe flits.

ALS je je camera gaat kopen met oog op doorgroeien (en dus op termijn nieuwe body) zou ik je de nikon kunnen aanraden, anders zowiezo niet.
                Nuja, Pentax, ga eens naar de winkel, werk er even mee, je merkt wel vrij snel of het je ding is of niet.

En anders gewoon de Canon, bijkomend voordeel is ook dat de meeste lenzen iets goedkoper zijn bij Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht

ALS je je camera gaat kopen met oog op doorgroeien (en dus op termijn nieuwe body) zou ik je de nikon kunnen aanraden, anders zowiezo niet.
                  kan je dit even verder uitleggen aub.

en wat is zo slecht aan de sluiter van de canon?

Comment

Zoals eerder aangehaald kan dat kitlensje echt geen argument zijn om bij Canon te blijven. Mijn broer heeft zich de 400D gekocht met de 2 bekenste kitlenzen en het is bedroevend welke kwaliteit hier verkregen wordt. Hij gaat dringend investeren in glas, wat niet noodzakelijk Canon zelf hoeft te zijn. Ja, de D40(x) heeft als nadeel dat er geen AF motor in de body zit en ja, mss is de stabilisatie ingebouwd in lenzen zoals bij Pentax niet zo goed als in body (ik zei misschien, zelf nog niet mogen proberen) en heeft Sony of Minolta dan weer andere nadelen maar geef elk toestel in de handen van een bedreven fotograaf en daar zal ook kwaliteit uitkomen.
                    Koop je nu camera X of Y en iedereen zal je zeggen dat het een goede camera gekocht hebt. Dat hele gedoe van deze of die andere is beter is larie op dit niveau van camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                      in-body stabilisatie... echt niet te vergelijken met is of vr lenzen....
                      zet er eens een 200 mm op en neem paar fotookes 1/30é .... denk dat er niet veel goeds zal bijzitten als je geen echt vaste hand hebt.... maar neem vb zo'n d40x met 18/200 en ze zullen allemaal scherp zijn....
                      Ja, misschien is stabilisatie in de lens wel ietsje beter, maar tegen welke prijs?
                      De nikon 18-200 f/3.5-5.6 VR kost 597 euro. En dan heb je een lens die maar middelmatige resultaten geeft. Dan heb je nog de 70-200 f/2.8 en de 200 f/2 aan respectievelijk 1818 euro en 3964 euro. Niet echt studentvriendelijke prijzen

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                      Pentax kan ook een goed alternatief zijn, maar bedenk dan eerst dat er veel minder 2e hands materiaal te vinden is en dan in het schemer de AF niet goed werkt (tenzij je de flits opklapt, maar dit vind ik vervelend), is wel opgelost met een externe flits.
                      Yep dat klopt. Nikon heeft dat veel beter opgelost met dat appart AF hulplichtje.

Comment

CANON 450D of 400D

De meest wakkere post :

Wees slim, beslis zeker nu nog niet en wacht nog 17 dagjes (niet lang en de moeite) : http://www.pmai.org/index.cfm/ci_id/33573.htm

PMA2008 : THE BIGGEST PHOTOGRAPHY FAIR IN L.A. WITH CANON, NIKON, SONY, PENTAX, ........

Toch wel zeer veel serieuze geruchten dat de EOS450D uitkomt online en in magazines. Denk dat de 450D effectief zal uitkomen, 18 maand productcyclus is voorbij (350D 400D in verleden per 18 maand nieuwe cam op beurs).

Hopelijk volgende verbeteringen : heldere viewfinder, liveview (die je kan uitzetten naar wens voor batterijbesparing), iso 1600, spotmeting, IS in body.

Als hij niet uitkomt neem ik de 400D. Uit tests bij Steve's digicams, dc resource en dpreview blijkt dat de ruis het minst is op ISO800 vergeleken bij de D40x. Minst ruis is één vd redenen dat ik een DSLR koop (hate that noize). Ook antistof zal wel een beetje werken.

Be patient & follow the PMA2008 news (live coverage op dpreview en steve's digicams site) met per uur een lijst per merk van nieuw aangekondige cams voor 2008
                        Innovator

Comment

400D. Uit tests bij Steve's digicams, dc resource en dpreview blijkt dat de ruis het minst is op ISO800 vergeleken bij de D40x
                          als je genoeg belicht en wat ruisvermindering toepast is ISO 400 een perfect bruikbare gevoeligheid op een 400D, vergeet ISO 800 maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            als je genoeg belicht en wat ruisvermindering toepast is ISO 400 een perfect bruikbare gevoeligheid op een 400D, vergeet ISO 800 maar
                            ik vind 800 nog perfect bruikbaar (iso 800 400D)

maar dat is wel de grens... iso 1600 vind ik te erg (was er maar meer keuze, 1000 bvb)

enneh, IS in body? keep on dreaming...
                            waarom hebben ze anders de 15-55 IS en de 55-250 IS net uitgebracht
                            5DmkIII en wat glas

Comment

EOS 450D
                              Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Comment

Ik worstelde evenveel met dit dillema waarin ik geen uitweg vond. Vandaag ben ik in verscheidene winkel langs geweest, heb er en hele dag aan besteed, wachten en nog eens wachten om dan een nerveuze verkoper naast je te hebben die snel naar de volgende klant wil. En dan moet jij die ook nerveus wordt gaan beslissen. Ik ben uiteindelijk terug naar huis gereden, heb me een winkel gezogd in de buurt waar het heel rustig was en ze maar 2 modellen haden. Nl. de Nikon D40X en de Canon 400D. De Nikon lag me eigenlijk beter in de hand maar uiteindelijk heb ik voor de Canon 400D gekozen. Het was alsof er 2 engeltjes in mijn hoofd zaten; 'de Canon, neen de Nikon, nee de Canon, nee de Nikon, ...', om gek van te worden. Uiteindelijk heb ik mijn hart gevolgd en voor de Canon gekozen. 'k moet nog wachten tot dinsdag want hij was niet in stock. Maar de stress is uit m'n lijf dat is het belangrijkste.
                                | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Comment

Working...
                                X