Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400D of nikon D40x moeilijke keuze!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 400D of nikon D40x moeilijke keuze!

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
    Ik worstelde evenveel met dit dillema waarin ik geen uitweg vond. Vandaag ben ik in verscheidene winkel langs geweest, heb er en hele dag aan besteed, wachten en nog eens wachten om dan een nerveuze verkoper naast je te hebben die snel naar de volgende klant wil. En dan moet jij die ook nerveus wordt gaan beslissen. Ik ben uiteindelijk terug naar huis gereden, heb me een winkel gezogd in de buurt waar het heel rustig was en ze maar 2 modellen haden. Nl. de Nikon D40X en de Canon 400D. De Nikon lag me eigenlijk beter in de hand maar uiteindelijk heb ik voor de Canon 400D gekozen. Het was alsof er 2 engeltjes in mijn hoofd zaten; 'de Canon, neen de Nikon, nee de Canon, nee de Nikon, ...', om gek van te worden. Uiteindelijk heb ik mijn hart gevolgd en voor de Canon gekozen. 'k moet nog wachten tot dinsdag want hij was niet in stock. Maar de stress is uit m'n lijf dat is het belangrijkste.
    Je hebt een toestel gekozen die je zeker goed dienst zal doen en waarbij het hart en verstand samen gekozen hebben. Proficiat met je aankoop.

@ Innovator: ik denk dat Anak ook zonder je zoveelste verwijzing naar de 450D ook geweten had dat deze op de markt komt in maart. Zelf een Nikonian maar voor de TS blij dat hij een Canon gekozen heeft daar hij deze met volle goesting heeft gekozen. Een zoveelste verwijzing naar een toestel die nog amper getest is geweest direct aansmeren terwijl de 400D toch een goed toestel is.

Comment

enige probleem is dat de EOS450D body €719 online kost en €800 bij Konijnenberg.be

Voor €995 heb je reeds een klasse hoger de 40D met ISO3200, grotere buffer en sneller continous shooting, steviger body.

Ben nu echt aant twijfelen daar de stap klein is wegens de redelijk hoge startprijs van 450D (en wacht al zo lang).
      Heb de 40D vastgehad, zeer grote body, is deze niet te groot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        enige probleem is dat de EOS450D body €719 online kost en €800 bij Konijnenberg.be

Voor €995 heb je reeds een klasse hoger de 40D met ISO3200, grotere buffer en sneller continous shooting, steviger body.

Ben nu echt aant twijfelen daar de stap klein is wegens de redelijk hoge startprijs van 450D (en wacht al zo lang).
        Heb de 40D vastgehad, zeer grote body, is deze niet te groot?
        amai, voor dat verschil zou mijn keuze zeer snel gemaakt zijn hoor

4 0 D

te groot? nou ja, dat bepaal je zelf hé. ik vind mijn 1D niet te groot, maar steek hem in de handen van iemand die enkel met een 400D heeft gewerkt en die persoon valt omver

of hij dus te groot is of niet, dat bepaal jij volledig zelf en is imho dus een redelijk nutteloze vraag, zeker omdat je hem zelf al hebt vastgehad
        5DmkIII en wat glas

Comment

@Twizter: Ik ben niet de TS hoor maar idd was ik op de hoogte van de 450D. Om budgetaire reden heb ik dan voor de 400D gekozen. Ik ben maar een absolute beginner dus zelfs de 400D is meer dan voldoende voor mij. Ik begin met deze hobby en dat is het best voor me om een toestel te kopen dat kwa prijs/kwaliteit voldoet maar ook goed scoort op de tweedehandsmarkt. Je weet maar nooit, maar ik de fotografiemicrobe heeft me eigenlijk al jaren te pakken dus. Ach het is als beginner verschrikkelijk moeilijk om een keuze te maken maar ik ben wel zeker dat ik met de 400D geen slecht keuze kon maken ook al ben ik me nu al bewust van de zaken die me opvielen. Kleine body met plastic uiterlijk en kleine zoeker. Was niet bij de Nikon en toch heb ik voor de Canon gekozen. Sla me nu dood maar ik kan je heus niet zeggen waarom.
          | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
            @Twizter: Ik ben niet de TS hoor maar idd was ik op de hoogte van de 450D. Om budgetaire reden heb ik dan voor de 400D gekozen. Ik ben maar een absolute beginner dus zelfs de 400D is meer dan voldoende voor mij. Ik begin met deze hobby en dat is het best voor me om een toestel te kopen dat kwa prijs/kwaliteit voldoet maar ook goed scoort op de tweedehandsmarkt. Je weet maar nooit, maar ik de fotografiemicrobe heeft me eigenlijk al jaren te pakken dus. Ach het is als beginner verschrikkelijk moeilijk om een keuze te maken maar ik ben wel zeker dat ik met de 400D geen slecht keuze kon maken ook al ben ik me nu al bewust van de zaken die me opvielen. Kleine body met plastic uiterlijk en kleine zoeker. Was niet bij de Nikon en toch heb ik voor de Canon gekozen. Sla me nu dood maar ik kan je heus niet zeggen waarom.
            Oeps, dacht dat je de TS was, sorry daarvoor. En ja, zoals ik al eens eerder zei zijn er geen slechte toestellen. Elke keuze is individueel en maar weinig beklagen hun initiële keuze. Als je steeds moet wachten op de opvolger kom je nooit aan kopen toe natuurlijk want ja, de 500D staat ook al bijna voor de deur mag je dan stellen. Je hebt een prima toestel gekocht en happy shooting

Comment

Working...
            X