Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kan écht niet kiezen, erg hé?! (Sony vs. Panasonic)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik kan écht niet kiezen, erg hé?! (Sony vs. Panasonic)

idd Nabi, 399 euro is wel heel weinig. Nu moet je al met een straffe reden afkomen om niet voor de FZ50 te kiezen.

Comment

Inderdaad Ticor, teveel voor TS, maar ik reageer wel op Patrick(ske).

Comment

Na lang twijfelen is bij mij de keus op de H9 gevallen. In de winkel lag hij gewoon heerlijk in de hand en op automatische stand gaat hij goed om met slecht licht (in vergelijking met de S5 die ik in diezelfde winkel stond te testen op een tas onder de rekken ). Ik denk dat de Sony voor je vrouw de juiste camera is om zonder flits de kleine goed scherp te schieten!

Of jij de mogelijkheden met instellen echt voldoende gaat vinden, dat is zeer persoonlijk. Ik loop er nog mee te spelen en te rommelen, maar ik heb 0 ervaring met moderne toestellen. Het is wel even wennen om de ring aan de achterzijde te gebruiken voor het doorlopen van het manuele menu, maar het gaat al lekkerder dan verleden week
        Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          en vooral naar post #8
          Wat is jouw ervaring met de H9, en specifiek de aberratie (paarse rand) waar krauser het in deze topic over heeft?

Dat is zowat het enige punt dat mij nog doet twijfelen over de aanschaf ervan...

De FZ50 is mij jammer genoeg echt te duur.

Comment

Zie ook recensie van de H9 op DPreview... laat aan duidelijkheid niets te wensen over...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Zie ook recensie van de H9 op DPreview... laat aan duidelijkheid niets te wensen over...

http://www.dpreview.com/reviews/sonyh9/
              Toen ik op het sony talk forum van Dpreview wat foto's plaatste, kreeg ik de opmerking dat mijn foto's niet met een H9 konden zijn gemaakt...
              Misschien heb ik wel geluk met mijn H9
              Oorspronkelijk geplaatst door Elias22 Bekijk bericht
              Wat is jouw ervaring met de H9, en specifiek de aberratie (paarse rand) waar krauser het in deze topic over heeft?

Dat is zowat het enige punt dat mij nog doet twijfelen over de aanschaf ervan...

De FZ50 is mij jammer genoeg echt te duur.
              Ik heb er nooit iets van gemerkt. Ik heb met het toestel vnl. macro's gemaakt en daarvan zijn voldoende voorbeelden hier op het forum te vinden.
              Ook de landschappen die ik er mee heb gefotografeerd hadden er geen last van.
              Het kan zijn dat in andere omstandigheden die chromatische aberratie voorkomt. Dat weet ik niet.
              Zoals ik al zei, ik gebruik(te) dit toestel 80% van de tijd voor macro's en landschapjes.
              Ik weet niet waar je woont, maar je mag de H9 altijd eens komen uittesten bij mij in Lochristi...wel teruggeven he

Elk toestel heeft zijn voor -en nadelen.
              Last edited by Ticor; 13 januari 2008, 01:40.
              Mvg Tim

Comment

Bedankt voor de talrijke reacties... zoals eerder gezegd dus al, zijn de duurdere modellen gewoon iets te duur, ook al zijn het ongetwijfeld stuk voor stuk enorm goede camera 's. Ik vind het prijsvergschil tussen die Sony H7 en H9 nog te overbruggen, maar vraag me af of er zoveel wezenlijke verschillen zijn tussen beide camera 's die het prijsverschil van 20€ kunnen verantwoorden. Wat zijn trouwens jullie ervaringen met deze fotozaak (Foto Konijnenberg was het, niet...)? Als het echt de moeite loont om dan toch die H9 te nemen, dan bekijk ik het wel. Meer dan 300€ gaan we niet aan een fototoestel spenderen.
                Cheers

Bart

P.S. Heb de H7 en H9 intussen eens naast elkaar gezet in DPreview, maar behalve de schermdiagonaal en de schermresolutie zie ik niet echt wezenlijke verschillen (maar ik ben dan ook een redelijk leek op technisch vlak). Hier is de link:http://www.dpreview.com/reviews/comp...dsch9&show=all
                Last edited by GlobetrotterXXL; 13 januari 2008, 09:29.
                Beginner...
                Panasonic Lumix DMC-FZ8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Ik heb er nooit iets van gemerkt. Ik heb met het toestel vnl. macro's gemaakt en daarvan zijn voldoende voorbeelden hier op het forum te vinden.
                  Ook de landschappen die ik er mee heb gefotografeerd hadden er geen last van.
                  Het kan zijn dat in andere omstandigheden die chromatische aberratie voorkomt. Dat weet ik niet.
                  Ticor,je macrofotografie is voor ons allen een voorbeeld hoe het moet. Daar heb ik echt bewondering voor. De H9 is hier zeker en vast geschikt voor.
                  Het is vooral bij landschappen dat de aberratie op zijn sterkst is. Dat je zegt dat je er geen last van hebt verbaasd me wel want in het voorbeeld landschapje zie ik toch wel iets of wat aberratie alhoewel de foto toch serieus verkleint is. Vooral aan de horizonlijn links en de grote wolk erboven. Natuurlijk door de stand van de zon is het wel een ideale situatie om aberratie op je foto te krijgen.

Misschien is het wel een beroepsafwijking van mij, als offsetdrukker is het mijn dagelijkse taak de kleurtjes perfect op elkaar te laten passen of anders ik heb mijn werk niet goed gedaan. Een geoefend oog is niet altijd een voordeel.
                  Last edited by krauser; 13 januari 2008, 10:56. Reden: correctie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krauser Bekijk bericht
                    Ticor,je macrofotografie is voor ons allen een voorbeeld hoe het moet. Daar heb ik echt bewondering voor. De H9 is hier zeker en vast geschikt voor.
                    Het is vooral bij landschappen dat de aberratie op zijn sterkst is. Dat je zegt dat je er geen last van hebt verbaasd me wel want in het voorbeeld landschapje zie ik toch wel iets of wat aberratie alhoewel de foto toch serieus verkleint is. Vooral aan de horizonlijn links en de grote wolk erboven. Natuurlijk door de stand van de zon is het wel een ideale situatie om aberratie op je foto te krijgen.

Misschien is het wel een beroepsafwijking van mij, als offsetdrukker is het mijn dagelijkse taak de kleurtjes perfect op elkaar te laten passen of anders ik heb mijn werk niet goed gedaan. Een geoefend oog is niet altijd een voordeel.
                    Het zou kunnen dat ik er over kijk hoor. Ik zal straks eens door de originelen bladeren. Bedankt voor de opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GlobetrotterXXL Bekijk bericht
                    Bedankt voor de talrijke reacties... zoals eerder gezegd dus al, zijn de duurdere modellen gewoon iets te duur, ook al zijn het ongetwijfeld stuk voor stuk enorm goede camera 's. Ik vind het prijsvergschil tussen die Sony H7 en H9 nog te overbruggen, maar vraag me af of er zoveel wezenlijke verschillen zijn tussen beide camera 's die het prijsverschil van 20€ kunnen verantwoorden. Wat zijn trouwens jullie ervaringen met deze fotozaak (Foto Konijnenberg was het, niet...)? Als het echt de moeite loont om dan toch die H9 te nemen, dan bekijk ik het wel. Meer dan 300€ gaan we niet aan een fototoestel spenderen.
                    Cheers

Bart

P.S. Heb de H7 en H9 intussen eens naast elkaar gezet in DPreview, maar behalve de schermdiagonaal en de schermresolutie zie ik niet echt wezenlijke verschillen (maar ik ben dan ook een redelijk leek op technisch vlak). Hier is de link:http://www.dpreview.com/reviews/comp...dsch9&show=all
                    De H7 is gelijk met de H9 uitgebracht.

De enige verschillen zijn:
                    1- Grootte scherm (2.5" tov 3")
                    2- LCD pixels (115000 tov 230000)
                    3- Bij de H7 staat het schempje vast. Bij de H9 heb je een beweegbaar schermpje. http://www.krishnamoorthi.com/wp-con...rear-small.jpg
                    4- De H9 heeft een nightshotfunctie

Voor mij was vooral puntje 3 de reden om voor de H9 te kiezen ipv de H7. Het is best wel handig bij het maken van bv. macro'tjes laag tegen de grond.
                    Natuurlijk was punje 1 en 2 ook mooi meegenomen.

Voor de nightshotfunctie hoef je het niet te doen...Daar moet je niet veel van verwachten.
                    Mvg Tim

Comment

Hoi allen!

Vandaag was het eindelijk zover... Ik heb de knoop doorgehakt (nuja, wel enkele dagen geleden al, gezien dan besteld) en mijn voorkeur camera gekocht. Het is uiteindelijk de panasonic geworden. Na echt heel veel wikken en wegen en alle mogelijke reviews te lezen die ik maar kon vinden, bleek dit voor mij persoonlijk de beste koop. De zaken die dan vooral de doorslag hebben gegeven waren bv. de goedkopere randattributen (bv. SD kaart i.p.v. Sony memory stick, universele 'witteproducten' batterij ten opzichte van batterij enkel van sony enz.), de mogelijkheid tot RAW (of ik dit snel en vaak ga gebruiken is nu nog niet aan de orde) en de merknaam van de lens. Nuja, ze waren in mijn ogen evenwaardig maar vooral de prijsverschillen voor bv. die batterij maakte het toch wel voor mij (15€ tegenover 60€). Ik heb hem gekocht bij Foto Konijnenberg in Turnhout (magnifieke zaak trouwens), want daar was de prijs echt heel wat gezakt, nog ver onder die van bv. Pixmania. In elk geval bedankt aan allen voor alle relevante info!
                      Ik kan haast niet wachten om er morgen mee aan de slag te gaan! Vanaf nu dus meerdere posts van den deze...
                      Cheers,

Bar
                      Beginner...
                      Panasonic Lumix DMC-FZ8

Comment

Je krijgt er geen spijt van. Ze zijn aan elkaar gewaagd Succes ermee.
                        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Succes met je nieuwe camera!
                          Laat de foto's nu maar komen
                          Mvg Tim

Comment

Wélke panasonic heb je nu gekocht (de fz18 toch, he?) en tegen welke prijs... want voor 366 ga ik hem niet halen, misschien toch wel als hij nog fel in prijs gezakt is (zoals je zei).
                            ...hopelijk leest iemand dit topic nog...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jela Bekijk bericht
                              Wélke panasonic heb je nu gekocht (de fz18 toch, he?) en tegen welke prijs... want voor 366 ga ik hem niet halen, misschien toch wel als hij nog fel in prijs gezakt is (zoals je zei).
                              ...hopelijk leest iemand dit topic nog...
                              Hoi Jela,

Neen, is uiteindelijk de Panasonic DMC-FZ8 geworden. De FZ18 was té veel boven budget, voor nu althans. Daarenboven voldoet deze nu al meer dan voldoende aan mijn eisen. Ik wil ooit nog wel eens een reflex, dus voor nu is de FZ8 meer dan goed genoeg.

Dit weekend trouwens al flink aan 't experimenteren geweest... het is echt een fantastisch ding om mee aan de slag te gaan. Het is inderdaad wel raadzaam eerst de handleiding eens te lezen, anders zie je door 't bos de bomen niet... Ik ben er bijna door, en de resultaten worden alleen maar beter!
                              Cheers,

Bart
                              Beginner...
                              Panasonic Lumix DMC-FZ8

Comment

Ik ben beniewd hoe je eerste plaatjes hier op het forum zullen zijn!

Met mijn H9 ben ik ook nog aan het oefenen en spelen, maar overal heb ik zelf al genoeg op aan te merken om ze nog niet te plaatsen in de beginnershoek...
                                Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Working...
                                X