Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung GX20

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Samsung GX20

op je eerste vraag is het antwoord nee.

Voor het andere gedeelte ben je eigenlijk nogal grappig. Je geeft toe dat het de evidentie zelf is en uiteindelijk dus ook dat het maar een softwaremanipulatie is. Maar nu zijn het plotseling alle andere rawconversies in of uit de camera die toch zo ongeloofelijk inferieur aan de dro software van sony zijn.....keep on dreaming....oh en vraag je zelf nu toch eens af waarom die dro niet continue aanstaat....of zelfs verschillende settings heeft....want jij lijkt toch te denken dat die dro software het walhalla is. .....

Dus nog eens wij willen betere sensoren want enkel daarmee ga je echte stappen vooruit kunnen zetten. Wat er immers niet is kan geen enkele software terugbrengen nee zelfs je wonderlijke dro niet

Om je eigen woorden te gebruiken CASE CLOSED ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      En dat een 4mp beeld, evengoed kan zijn als een 12 mp beeld, dat moet je mij niet komen vertellen. Maar veel is afhankelijk van de gebruikte sensor technologie, dat kun je hier zien.(let ook op wat het verschil in DR kan doen)
      http://www.ddisoftware.com/sd14-5d/

Txs Puerte voor de link: is interessant materiaal om lezen...!
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Hallo,

Allicht een beetje een stomme vraag, maar gaat de veronderstelde samsung GX20 krek hetzelfde zijn als de veronderstelde pentax K20D?

Zo neen, wat zijn de verschillen?

Thanks,
        Yves
        Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Txs Puerte voor de link: is interessant materiaal om lezen...!
          Yep die foveon is ook het bewijs sinds jaren dat er dringend nieuwe sensoren moeten komen. En waarom ik niet enkel meer DR wil maar ook meer kleurresolutie. Ik zou geen foveon moeten hebben maar het concept van de foveon brengt heel veel goeds met zich mee samen met ook nadelen natuurlijk. Dat men nu maar start daar eens aan te werken.

Nu ja het is geweten dat canon ook zoiets in huis heeft en sony waarschijnlijk ook. Maar tja zolang mensen zich laten vangen door het meer mp is beter verhaal....zal het nog niet opportuun zijn om het uit te brengen vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
            Hallo,

Allicht een beetje een stomme vraag, maar gaat de veronderstelde samsung GX20 krek hetzelfde zijn als de veronderstelde pentax K20D?

Zo neen, wat zijn de verschillen?

Thanks,
            Yves
            Is natuurlijk moeilijk precies te beantwoorden, gezien van beide camera's
            nog niks concreets geweten is, laat staan aangekondigd, maar als je naar de K10D en de GX10 kijkt (hun voorgangers), dan moet je een microscoop hebben om de verschillen te zien; dus ik veronderstel dat de GX20 en de K20 niet zo héél veel zullen verschillen...

BTW: blijkbaar heeft de GX20 toch geen swivel LCD.

@Kevlar: compleet off topic: van waar heb je die inside informatie?
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Niet echt inside information hoor.
              Momenteel niet zoveel meer maar ik zit soms wat veel op forums en dergelijke.

Als ik mij goed herinner heeft canon reeds patenten aangevraagd op dergelijke technologie en in een interview heeft een canon boss bevestigd dat ze ook aan dergelijke technologie werken.

Ik dacht na het lezen van die dingen dat C in 2007 met iets dergelijks ging uitkomen maar de markt is er nog niet rijp voor veronderstel ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Yep die foveon is ook het bewijs sinds jaren dat er dringend nieuwe sensoren moeten komen. En waarom ik niet enkel meer DR wil maar ook meer kleurresolutie. Ik zou geen foveon moeten hebben maar het concept van de foveon brengt heel veel goeds met zich mee samen met ook nadelen natuurlijk. Dat men nu maar start daar eens aan te werken.

Nu ja het is geweten dat canon ook zoiets in huis heeft en sony waarschijnlijk ook. Maar tja zolang mensen zich laten vangen door het meer mp is beter verhaal....zal het nog niet opportuun zijn om het uit te brengen vrees ik.
                Foveon en fuji sensors hebben nadelen die niet op wegen tegen de voordelen.
                (voor algemeen gebruik althans) Voor specifieke toepassingen zijn ze uiteraard super.
                Komt daarbij het kostenplaatje (nieuw productie platform, en ontwikkelings kosten), verwacht dat het eerst in duurdere modellen gaat gelanceerd worden om daarna door te sijpelen naar de lagere segmenten.
                En als de techniek er rijp voor is zou het weleens heel vlug kunnen gaan. (wie weet nieuwe FF's Sony,Nikon/Fuji en Canon ??)

Comment

Working...
                X