Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alpha 200 vroege roddels

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
    Jouw verhaal doortrekkend, wordt de analoge verrekijker (binoculair, telescoop) straks ook verdrongen door een digitale verrekijker
    Ik weet niet of ze beter zijn, maar bestaan doen ze al.

Voor de zoeker eletronisch beter wordt moeten ze toch nog een weg afleggen. Want dat moet een zeer kleine LCD zijn met een zeer hoge pixeldichtheid. Dat scherm op D300 steken ze nog niet in de zoeker.

Je kan natuurlijk ook met de grote LCD op de achterzijde werken, maar ik vond dat mijn foto's destijds met een bridge toestel beter werden door de zoeker te gebruiker.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Re: Alpha 200

Er zijn nog veel meer problemen hoor met elektronische zoekers.

Ooit zullen alle camera's er waarschijnlijk wel mee uitgerust worden. Maar dan moet de snelheid nog een pak omhoog want vergeet niet door een zoeker zie je wat er aan het gebeuren is door een evf zie je wat er reeds gebeurd is.

Want de beste liveview van het moment blijft maar zielig tov een analoge zoeker.

Maar het komt er zeker van dat ze allemaal electronisch worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Er zijn nog veel meer problemen hoor met elektronische zoekers.

Ooit zullen alle camera's er waarschijnlijk wel mee uitgerust worden. Maar dan moet de snelheid nog een pak omhoog want vergeet niet door een zoeker zie je wat er aan het gebeuren is door een evf zie je wat er reeds gebeurd is.

Want de beste liveview van het moment blijft maar zielig tov een analoge zoeker.

Maar het komt er zeker van dat ze allemaal electronisch worden.
        Nog even verder doortrekken dan...

Dan lopen we allemaal met een speciale electronische bril op, die signalen naar onze hersenen zenden
        Als dat gebeurt schakel ik definitief terug op analoog.
        Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

gedetailleerde info A200

Comment

Manual en Quick Start Guide staan al op de Sony site

Looking for support on Sony Electronics products? Find comprehensive support information for Sony products.
            flickr

Comment

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de a100 of a200 zou kopen, nog even afwachten op de startprijs van de a200 hier in belgie, als het verschil te groot is met de a100 houd ik het toch lekker bij de a100 .

Wie van bd heeft hier een a100 trouwens? Zou graag jullie ervaring met het toestel eens horen en of de ruis en de "luide" sluiter (spiegel) echt zo storend is als velen het doen lijken...
              Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
              My travel photography site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                Wie van bd heeft hier een a100 trouwens? Zou graag jullie ervaring met het toestel eens horen en of de ruis en de "luide" sluiter (spiegel) echt zo storend is als velen het doen lijken...
                Op ISO 400 heb je zo goed als geen last van ruis, vanaf 800 kan je dat soms al wel eens merken, maar dat valt meestal nog mee.

De luide sluiter klinkt heel anders dan bv. de 'bziep' van een Canon, maar je gaat ervan houden. :-)
                fotofarah
                Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Ikzelf vind de ruis eigenlijk behoorlijk storend, maar goed, Noise Ninja en zo helpen daar wel mee. Van de luide sluiter heb'k weinig last, behalve als ik in het geniep van iemand een foto wil trekken
                  Mijn foto's en fractals
                  Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

vind ook wel dat de sluiter nogal aan de luide kant is, maar ik stoor me er niet meer aan, maar je hebt soms wel kijkers na het afdrukken
                    Weegt niet op tegen het voordeel van de ingebouwde beeldstabilisatie!
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                      Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de a100 of a200 zou kopen, nog even afwachten op de startprijs van de a200 hier in belgie, als het verschil te groot is met de a100 houd ik het toch lekker bij de a100 .

Ik ben ook aan't wachten op de A200... Ik ben er nog niet volledig uit als ik een Canon 400D of Sony A200 ga nemen, maar soit. Ik wilde nog even zeggen dat de A200 normaal gezien geïntroduceerd wordt aan ongeveer de huidige prijs van de A100. Dus de kit met de 18-70 zal je normaal gezien moeten kunnen kopen voor om en bij de 600 euro. Het is mede daarom dat deze camera zo hard aanspreekt. Het zou immers mijn eerste reflex worden en ik heb nog jaren "studie" voor de boeg. En daarvoor heb ik naar mijn mening nog geen toestel van 2000 euro voor nodig...
                      Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

Comment

Re: Alpha 200 vroege roddels

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Dat scherm op D300 steken ze nog niet in de zoeker.

Mijn excuses voor de off-topic-heid, maar het betreft wel 'het zelfde' merk, dus mss kunnen ze deze technologie nog eens terug oppikken: dit toestel van enkele jaren terug had dus wel ongeveer dat scherm van de D300 als EVF en dat jaren geleden al (als deze info correct is):

The DiMAGE A1 had an impressive 235,000 pixel LCD electronic viewfinder, which now appears to have been implemented by several other manufacturers in their prosumer cameras. Konica Minolta, not satisfied to be using last years technology have gone one better and describe the LCD in the DiMAGE A2's electronic viewfinder as having 922,000 pixels (just short of a megapixel), which sounds unbelievable until you look through it and realize it could indeed be true. This is one of the smoothest (no visible break between adjoining pixels) yet sharpest electronic viewfinders I've ever used.

bron: http://www.dpreview.com/reviews/Koni...taA2/page3.asp

Groeten,
                        Koen
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
                          Ik ben ook aan't wachten op de A200... Ik ben er nog niet volledig uit als ik een Canon 400D of Sony A200 ga nemen, maar soit. Ik wilde nog even zeggen dat de A200 normaal gezien geïntroduceerd wordt aan ongeveer de huidige prijs van de A100. Dus de kit met de 18-70 zal je normaal gezien moeten kunnen kopen voor om en bij de 600 euro. Het is mede daarom dat deze camera zo hard aanspreekt. Het zou immers mijn eerste reflex worden en ik heb nog jaren "studie" voor de boeg. En daarvoor heb ik naar mijn mening nog geen toestel van 2000 euro voor nodig...
                          vandaag reklame in de krant A200 aan 699 (inclusief lens) bij selexion.
                          zal waarschijnlijk dus ook op andere plaatsen aangeboden worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            vandaag reklame in de krant A200 aan 699 (inclusief lens) bij selexion.
                            zal waarschijnlijk dus ook op andere plaatsen aangeboden worden.
                            uhuh, ik heb mijne vandaag gehaald. Echt een leuk toestel. Eerste indruk van de foto's die in vluchtig gemaakt had waren echt enorm goed. Maar ik moet mn weg nog vinden dus .. efkes wachten

één ding dat me iets of wat tegen zit, en dat werd ook vastgesteld in de previews , is dat de body uit plastic is, maar het lijkt eigenlijk heel fragiel te zijn. maja ... niet laten vallen dan maar he

699 bij selection in hasselt. Ze hadden er 4 in voorraad (-1=3)
                            SONY a200K 18-70mm

Comment

Op top-foto.de staat ook de body apart voor 539,- euro.
                              Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

Comment

das heel wat minder dan wat ik verleden jaar in oltober voor mijn alfa 100 betaald heb!!
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

Comment

Working...
                                X