Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpha 200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alpha 200 vroege roddels

Jap@a, ik denk dat je beter "vroege roddels" uit de topictitel weg kan laten .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

doet mij eerlijk gezegd wat denken aan de introductie van de canon 30D als opvolger van de 20D...
      veel verschil met de a100 is er toch niet (in specs) maar de capaciteiten van de sensor moeten wel nog getest worden
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        doet mij eerlijk gezegd wat denken aan de introductie van de canon 30D als opvolger van de 20D...
        veel verschil met de a100 is er toch niet (in specs) maar de capaciteiten van de sensor moeten wel nog getest worden
        Mogelijk toch drie belangrijke verbeteringen :
        - AF-prestaties (in de richting van de a700)
        - beeldkwaliteit bij hoge iso's
        - volledig functionele grip beschikbaar met vergelijkbare ergonomie als die van de a700.

Hou er ook rekening mee dat Sony met de a200 meteen in de instapklasse gaat spelen (gelet op de introductieprijs), terwijl de a100 initieel een klasse hoger speelde. (Bij de switch van 20d naar 30d heeft Canon de marktpositie niet gewijzigd.)
        Even afwachten nog, maar als die eerste twee puntjes hierboven gerealiseerd worden, dan wordt dat een sterk aanbod als instapcamera.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heeft de A100 dan nog enig nut?
          flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
            Heeft de A100 dan nog enig nut?
            Ik vermoed dat de a100 gedurende de eerste jaarhelft uit het gamma zal verdwijnen.
            Waarschijnlijk krijgen we zoiets :

a200 - D40x
            ax00 - D80
            a700 - D300/40d
            ay00 - ? Canon 5d/D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              is toch wel wat verandering:

-beeldkwaliteit van de A100 was al top, waarschijnlijk is JPEG conversie nog verbetert.
              -Ruis was eigenlijk het enige echte probleem met de A100 dat zou nu kunnen opgelost zijn. Afwachten maar. Of er verbetering is voor RAW is niet duidelijk !
              -AF zou 1,7 sneller zijn (was ook niet het sterkste punt van de A100).
              -waarschijnlijk DRO functie van de A700.
              -Waarschijnlijk zelfde bediening methode als van de A700 welke algemeen als een van de meest elegante beschouwt wordt.
              -Grootste nadeel, zekers voor dit segment, vind ik geen live view

Engelse versie van press release die ik gisteren gepost heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

Hou er ook rekening mee dat Sony met de a200 meteen in de instapklasse gaat spelen (gelet op de introductieprijs)
                das wel waar. het is inderdaad echt een instaptoestel...
                5DmkIII en wat glas

Comment

Knap toestelleke die A200 , intern enkele minieme verbeteringen tov de A100 maar vooral optisch ziet hij er beter uit.

Comment

Wat ik er tot nu toe over gelezen heb vind ik live view geen echt belangrijk punt, zeker niet een reden om een camera al dan niet te kopen. Zowel bij de nikon d300 als bij de canon d40 is het niet mogelijk om in live view scherp te stellen. Bij de canon werkt live view alleen maar in de wat meer creatieve modes.
                    Maar goed, 't is wel een manier om fotografen van de compact naar de spiegelreflex te krijgen.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                      Wat ik er tot nu toe over gelezen heb vind ik live view geen echt belangrijk punt, zeker niet een reden om een camera al dan niet te kopen. Zowel bij de nikon d300 als bij de canon d40 is het niet mogelijk om in live view scherp te stellen. Bij de canon werkt live view alleen maar in de wat meer creatieve modes.
                      Maar goed, 't is wel een manier om fotografen van de compact naar de spiegelreflex te krijgen.
                      Over de waarde van liveview spreek ik mij niet uit. Dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken maar wat je hier komt beweren klopt niet.

D300 heeft scherpstelling tijdens Liveview(traag maar het is er wel) en zowel D300 als 40D kunnen scherpstellen en terug overgaan naar liveview in een fractie wat het "probleem" verwaarloosbaar maakt. En MF is natuurlijk op elk moment beschikbaar.

Wat vooral interessant is aan de A200 is zijn moment van aankondiging. Persoonlijk denk ik dat dit wil zeggen dat Sony met PMA nog een DSLR gaat aankondigen.

Comment

hier een linkske met testfotos van A200

mogelijk komt er een versie met live-view, hopelijk beter dan de gebrekkige implementatie van de concurrentie, en met een flip screen.

Volgende zal waarschijnlijk in de toekomst ook wel ingebouwd worden in de sony camera's

Comment

Sony heeft gisteren op de persconferentie in Las Vegas de Sony Alpha 200 voorgesteld welke vanaf medio is voor € 598,- inclusief btw

en hier zijn de foto's

Technische gegevens van de Sony Alpha 200:
                          Type: Digitale Spiegelreflexkamera
                          MO: 10,2 Megapixel (effektief) APS-C Sensor met sensorcleaning
                          Lens: Sony α (met Minolta-A-Bajonett), Crop Faktor 1,5
                          LCD: 2,7 inch met 230.400 Pixel
                          Opslag: Compact Flash Typ I en II, Microdrive, Memory Stick Duo, Memory Stick PRO Duo, Memory Stick Pro-HG Duo (Memory Stick met gebruik van een CF-MS-Adapters)
                          Zoeker: Spiegelreflex (Pentaspiegel) met 95% Bildfelderfassung met 0,vergroting en Dioptrie
                          Beeldstabilisator: optische CCD-Shift "Super SteadyShot" beeldstabilisatie-System in de body met 2,5 tot 3,5 correctie (volgens: Sony)
                          ISO : 100, 200, 400, 800, 1.600, 3.200
                          Belichtingstijden: 30s tot 1/4.000s en Bulb
                          Belichtingsaansturing: PSMA
                          Opslagformaat: RAW (ARW), RAW + JPEG parallel, JPEG
                          Beeldfrequentie: 3 beelden per seconde (in JPEG onbeperkt, in RAW Modus maximaal 6 Beelden)
                          Afmetingen: 130,8 x 98,5 x 71,3 mm
                          Gewicht: 532g zonder Akku
                          Energie-gebruik: 700 mAh Lithium Ionen Akku genoeg voor 750 foto's volgens CIPA
                          Prijzen:
                          DLSR Sony Alpha 200 (α200) - enkel body: 600 Euro incl btw
                          DLSR Sony Alpha 200 (α200) - met 18-70mm en75-300mm lenzen: 900 Euro incl btw
                          Leverbaar: vanaf februari 2008
                          Toebehoren: Optionele Batterijgrip VG-B30AM
                          Last edited by Otto Knap; 8 januari 2008, 18:11.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Jap@a, ik denk dat je beter "vroege roddels" uit de topictitel weg kan laten .
                            Bij deze gebeurd ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Toch niet,je kunt inzoomen en details zichtbaar maken die je met de optische zoeker niet kunt waarnemen wegens te klein.Dat is NU al zo.Een volgende generatie LCD's met nog hogere resolutie gaat het mogelijk maken deze te bekijken met een vergrotend oculair (EVF) en aldus een electronische zoeker kunnen aanbieden die vér afstaat van het kleine wazige tv beeldje van de huidige digicam.

Walter

Jouw verhaal doortrekkend, wordt de analoge verrekijker (binoculair, telescoop) straks ook verdrongen door een digitale verrekijker
                              Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Over verrrekijkers wil ik het hier niet hebben,

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                                Jouw verhaal doortrekkend, wordt de analoge verrekijker (binoculair, telescoop) straks ook verdrongen door een digitale verrekijker

wel over logische evoluties die plaatsvinden in de technologie van het fotoapparaat.Maar ik ga hiervoor een andere thread beginnen en de O.P. zijn thread niet kidnappen.

Walter
                                D850

Comment

Working...
                                X