Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ivm aankoop digitaal toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help ivm aankoop digitaal toestel

Ondertussen zie ik het bos door de bomen niet meer en verkopers van diverse winkels weten het soms zelfs ook niet.
    Ik zou dus een digitaal toestelletje willen kopen gewoon om fotos te nemen en NIET om te laten afdrukken.
    Mijn wensen:
    fotos laten afdrukken : neen(dus 4mega is niet nodig denk ik)
    filmpjes maken: ja,en liefst niet gelimiteerd op 30s
    opslagmedia: CompactFlash (heb ik al in mijn PDA)

Of zijn er hier misschien 2de handsjes van jullie te koop? Ook altijd welkom. Bij mijn voorlopige zoektoch kwam ik al uit bij Nikon en Aiptek.
    Enfin ik hoor het wel van jullie.

Groeten Danny

ooit ... .

voor tweedehands camera's moet je gaan kijken op het forum "Koopjeshoek - Shopping Corner"
    BD0235BE

http://www.pbase.com/macchap

We do what we can with what we have and where we are

Comment

Ben ik al eens gaan zien maar wil ook eens de mening van de ervaren mensen hier weten. Nooit te oud om bij te leren hé.

ooit ... .

Comment

Als die filmpjes zo belangrijk zijn als je hier de indruk geeft, dan moet je volgens mij voor de Fuji 602 gaan. Die is nog altijd ongeëvenaard op dat vlak, voor zover ik de markt van vandaag ken. Je zal wel best een Microdrive gebruiken om de filmjes mee te maken. Die is namelijk snel genoeg om de volle 15 minuten op te nemen (640x480 @30fps).
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oh ja, ik heb nog wel een Fuji 6900 liggen (i.e. te koop), maar dat is SmartMedia en neemt filmpjes op zonder geluid. Wellicht niet zo interessant voor jou.
          Pieter
          --

Comment

Als ik het zo een beetje doorheb dan is de lengte van die filmpjes afhankelijk van de schrijfsnelheid naar het geheugen? Of ben ik mis?
            Misschien is die 30s wel genoeg om een filmke te maken en zit ik me er op blind te staren om niets.
            Het is en blijft een fototoestel dus cameratoestanden mag ik er niet van verwachten. Maar het is wel plezant natuurlijk.
            Ik heb in de koopjeshoek al eens gereageerd om een afspraak te maken om een dergelijk toestel te "testen".
            ooit ... .

Comment

Ik ken een aantal mensen met een digitale camera.
              Behalve het occassionele testje gebruikt niemand de filmfunctie van zijn camera.
              Misschien zitten in dit forum wél gasten die het regelmatig gebruiken, maar over het algemeen een overbodige functie IMHO.

Overigens heb je een naam die niet uit te spreken is, laat staan schrijven.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Wel,momenteel behelpen we ons verder met een Sony toestel maar dan zonder geluid en dat is wel een gebrek bij het afspelen hoor. Het wil nu net lukken dat ik de filmpjes op de site heb gewist anders kon je eens kijken naar "stomme" filmpjes. Automatisch ga je naar de geluidsinstelling zoeken of er daar niets mis is omdat je geen geluid hebt. Gewoon een automatisme dezer dagen.
                Nu ivm de lengte van de filmpjes blijkt die 3 minuten of zo wel te doen.Het is dan ook geen filmcamera.

En IMHO ??? Wa is datte ?

Mijn nick: ben van Tremelo en je moet het eigenlijk op zen Leuvens uitspreken.
                ooit ... .

Comment

Originally posted by moeikketreimeloe
                  "In My Honest Opinion."
                  En zo zijn er nog wel een paar. Zoek even op deze: ROTFLMAO.
                  Pieter
                  --

Comment

Originally posted by pgordebeke
                    Originally posted by moeikketreimeloe
                    "In My Honest Opinion."
                    En zo zijn er nog wel een paar. Zoek even op deze: ROTFLMAO.
                    Ik denk da ge mis zijt zenne, ik heb altijd gezien dat da was voor IN MY HUMBLE OPINION....ge moet bescheiden blijven hé

Comment

En ik maar denken dat het iets met fotografie te maken had ...

Rolling On Ohe Floor Laughing My Ass (arse) Off

ooit ... .

Comment

Working...
                      X