Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S5, wie heeft hem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji S5, wie heeft hem?

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Moet ik me zorgen maken over onderstaande regel
    Of is dat te verwaarlozen?

Nogal wat vergelijkingen tonen dat de D200 scherpere beelden aflevert.
    Dat dacht ik eerst ook, maar is totaal geen waar, uiteraard lauter gekeken met het blote oog!
    Ik heb zelfs de indruk dat ie scherper is dan de D200, echt waar !
    Of de fuji is me meer vergevingsgezind..
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Comment

Onderstaande is een reactie van PSG in een ander topic.
      Hoe moet ik dat zien, aangezien ik ook best veel architectuur fotografeer?

Persoonlijk vind ik dat een beter kandidaat voor vergelijking de 5D is.
      Het is een heel moeilijke keuze tussen 5D en S5 maar de beperkte diagonale resolutie van de S5 is voor mij een probleem. Die is lager dan een 6 megapixel equivalent. Bij architectuurshots zie je dan blokkige contrastlijnen. Dit maakt de fuji geen allround camera maar één vooral voor portret (en misschien landschappen waar je het hoge dynamisch bereik zeker kan gebruiken).

Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

op ISO 1600, daar doe je het toch voor

http://www.pbase.com/sjel/image/84489058
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Eén van de redenen wat me weerhouden heeft om de S5 aan te schaffen is de 6 Mp. Meestal moet ik toch wat croppen...en om daarna bij wijze van spreken een poster af te drukken is het nogal krap. Voor de rest, tja ...dat dynamisch bereik is natuurlijk fantastisch
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

op ISO 1600, daar doe je het toch voor

http://www.pbase.com/sjel/image/84489058
            en als deze niet scherp is !

inderdaad een goeie ISO hoor, dat was ook één van mijn hoofdredenen vr aanschaf.
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Ik had ook graag een fuji S5 gehad, maar ik ga waarschijnlijk ook nog even wachten op de opvolger. 6 megapixels is me misschien net ietsje te kort, en om dan direct een smak geld tegen een camera te gooien, waar je nog niet helemaal tevreden mee bent vind ik ook maar zonde.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik nog steeds STIKjaloers ben op de bezitters van een S5, prachtige camera !

Comment

Hoe vaak druk je die extra grote formaten af ... ? Ikzelf druk altijd op 30x40cm of 40x60cm af (afhankelijk van uitsnede, e.d.... ) en tot nu toe nog geen problemen gehad met de S5 ...
                Je moet natuurlijk je foto al zo goed mogelijk kadreren bij de opname, maar ik vind dat dat ook geldt voor bijv een Canon 1Ds Mark III (waar je dan 21 MP hebt) ...

Persoonlijk nog niet vaak last gehad van de 6 MP beperking, zelfs niet met de D70.
                Ook vind ik dat het beeld van de S5 niet overeenkomt qua scherpte en resolutie met de D70 en ook niet met de D2X... wat ik hiermee bedoel is dat de beeldresolutie/oplossend vermogen eerder aanleunt tegen 8 MP dan tegen 6 MP ...

En ja, inderdaad je kan wachten op de opvolger die net weer beter gaat zijn (hopelijk), maar hoeveel mooie foto's heb je dan al laten liggen of hoeveel beter denk je dat je fotografie wordt door 2 MP meer ? Ik wil bijv. ook wel de D3 van Nikon, maar ik vrees dat ik in vergelijking met mijn D2X niet ineens veel betere foto's ga maken hoor ...

Just my 2 eurocents,

Groetjes,
                DVdB
                Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                  Kan er iemand eens uitleggen hoe het nu eigenlijk exact zit met het aantal pixels. Want dat snap ik nog altijd niet goed. Is het nu eigenlijk 12 mpx of 6?
                  Eigenlijk is het niet moeilijk om te begrijpen...
                  De fuji bezit 12 mil pixels.
                  Van die 12 milj pix dienen er 6 miljoen om de hooglichten op te vangen.
                  En de resterede pixes dienen om de midden en schaduwpartijen op te vangen.

Waar een ander toestel één fotodiode per pixel gebruikt werkt de fuji met 2 fotodiodes per pixel...
                  Vandaar het hoge hdr. Maar ook vandaar de zware foto's ( 25 mb per foto ). Dan is het ook logisch dat hij iets meer tijd moet hebben om die 25 mb zware foto weg te schrijven.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Welke raw converter kan goed overweg met de S en R-pixels van een fuji super ccd SR, buiten de meegeleverde Fuji Finepix studio, HS-V3-rawconverter van fuji en het freeware programma 's7raw'.
                    Dezelfde foto in de rawconverter 1 stop meer licht gegeven.
                    Finepixstudio
                    Lightroom
                    Of ben ik mis?
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Mijn D80 is hoogstwaarschijnlijk verkocht.
                      Ik kan nu op zoek gaan naar een Fuji S5
                      Een betere camera kan ik denk ik niet kopen voor rond de 1000 á 1200 Euro 2e hands.
                      Zeker omdat ik de ruis heel belangrijk vind.
                      Of hebben jullie nog suggesties?

Gr Kees

Comment

Mijn D80 is hoogstwaarschijnlijk verkocht.
                        Ik kan nu op zoek gaan naar een Fuji S5
                        Een betere camera kan ik denk ik niet kopen voor rond de 1000 á 1200 Euro 2e hands.
                        Zeker omdat ik de ruis heel belangrijk vind.
                        Of hebben jullie nog suggesties?

Gr Kees
                        Eén suggestie; koop die FUJI S5 pro!!!
                        1 extra duwtje als "85mm1.4-lover":
                        de fuji doet de 85mm 1.4 schitteren!
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

Comment

Nu is er weer het volgende aan de hand

Na enig chatverkeer met een BD-er ben ik een beetje overgehaald om ook eens de D300 te overwegen

En dát is ook een juweel

Ik denk dus om mijn 84mm 1.4 te verkopen en dan voor de D300 te gaan en de 85 1.8 ik plaats

Gr Kees

Comment

Nu is er weer het volgende aan de hand

Na enig chatverkeer met een BD-er ben ik een beetje overgehaald om ook eens de D300 te overwegen

En dát is ook een juweel

Ik denk dus om mijn 84mm 1.4 te verkopen en dan voor de D300 te gaan en de 85 1.8 ik plaats

Gr Kees
                            Dag Kees ,
                            EN dat zou ik NOOIT doen, die 85mm 1.4 doe je toch niet weg, mail eens nr Francis die zijn Fuji heeft weggedaan vr de D300..

Ik denk dat je ten opzichte van de Fuji met de D300 niet meer kwaliteit in huis haalt, terwijl, volgens mij de 85mm 1.4 ten opzichte van de 1.8 kwalitatief beter is (ik zeg niet VEEEEL beter, mijn broer heeft de 1.8 versie en die is echt ook goed hoor).

Wat je wel binnenhaalt ten opzichte van de fuji; snelheid

Maar zoals je eerder aanhaalde is de ISO belangrijk, neem dan de fuji , want deze is bij de D300 volgens mij niet beter dan de fuji (my opinion..)
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              Dag Kees ,
                              EN dat zou ik NOOIT doen, die 85mm 1.4 doe je toch niet weg, mail eens nr Francis die zijn Fuji heeft weggedaan vr de D300..

Ik denk dat je ten opzichte van de Fuji met de D300 niet meer kwaliteit in huis haalt, terwijl, volgens mij de 85mm 1.4 ten opzichte van de 1.8 kwalitatief beter is (ik zeg niet VEEEEL beter, mijn broer heeft de 1.8 versie en die is echt ook goed hoor).

Wat je wel binnenhaalt ten opzichte van de fuji; snelheid

Maar zoals je eerder aanhaalde is de ISO belangrijk, neem dan de fuji , want deze is bij de D300 volgens mij niet beter dan de fuji (my opinion..)
                              De D300 schijnt super te zijn met ruis, vandaar

Comment

De D300 schijnt super te zijn met ruis, vandaar
                                en volgens Francis ISO NIET BETER dan de fuji...
                                het is aan jou,

luister ik heb aan het dezelfde getwijfeld hoor.

Fuji of D300.. ik heb dan vr de prijs/kwaliteit gegaan (kon toen Fuji kopen vr 1000 euro incl batterijpack) de beste keuze. Voor de D300 had ik dan minstens 600 euro moeten bijleggen & als dat kwalitatief gezien geen verbetering was..
                                -Berenice Abbott-
                                BD1050BE

Comment

Working...
                                X