Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutmelding op Canon EOS400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foutmelding op Canon EOS400D

Heb identiek dezelfde foutmelding gehad maar telkens maar met 1 lens (een Tamron 70-300mm), bij geen enkele andere lens ooit deze melding gehad.
    M.i. heeft die Tamron de geest gegeven - wou niet meer scherp stellen in macro mode en blokkeerde het toestel volledig indien ik een te groot diafragma koos boven 200mm.
    Lens staat nu in de kast te blinken, ik heb tweedehands een Sigma gekocht en sindsdien nooit meer die Err99 terug gezien.
    BTW ik had de lens contacten gekuist zowel op de camera als op de lens maar zonder geluk.
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
      Heb identiek dezelfde foutmelding gehad maar telkens maar met 1 lens (een Tamron 70-300mm), bij geen enkele andere lens ooit deze melding gehad.
      M.i. heeft die Tamron de geest gegeven - wou niet meer scherp stellen in macro mode en blokkeerde het toestel volledig indien ik een te groot diafragma koos boven 200mm.
      Lens staat nu in de kast te blinken, ik heb tweedehands een Sigma gekocht en sindsdien nooit meer die Err99 terug gezien.
      BTW ik had de lens contacten gekuist zowel op de camera als op de lens maar zonder geluk.
      Vreemd, hier gebruiken we ook regelmatig die Tamron, toch eens checken dus.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

de err 99 is gewoon een algemene foutmelding. dus niet specifieks iets.
        het is gewoon dat er iets niet optimaal werkt. dwz kan zowel iets van het toestel zijn als iets van acc dat niet goed werkt

heb dit via de herstelfirma van canon vernomen.

Comment

Hoi,
          Ik heb ook dit probleem met de Tamron 70-300 lens. Ik had een paar weken geleden een nieuwe 400D body gekocht en op de tweede uitstap ermee kreeg ik een ERR99 op het scherm. Intussen reeds een paar keer die error weergezien, steeds met deze lens op het toestel (met de kitlens geen problemen). Nu heb ik hem ook eens op mijn oudere 400D getest en ook hier geeft die nu een ERR99. Na een beetje verder onderzoek blijkt de error ook enkel voor te komen op meer dan 180mm. Het diafragma sluit zich dan heel luidruchtig en niet altijd volledig. Onder de 180mm gedraagt het diafragma zich wel normaal en heb ik tot nu toe geen error gezien. Op het moment van de error blokkeert het diafragma na het trekken van de foto. Bij aan/uit schakelen van het toestel hoor je steeds het diafragma open en dicht gaan.

Heeft iemand ervaring met een slecht functionerend diafragma? Deze lens is ongeveer 2 jaar oud en steeds met zachtheid behandeld...

Groetjes,
          Evy

Comment

aan evy,

de lens is niet optimaal geschikt voor dit toestel. dat is dus bij u de reden.

Comment

Lumize,
              Nu maak je mij nieuwsgierig. Want voor mijn eerste err99 ongeveer 2 weken geleden heb ik er nooit problemen mee gehad. Waarom zou deze lens niet geschikt zijn voor een 400D? Dan kan ik er rekening mee houden wanneer ik een nieuwe lens koop als vervanging.

Groetjes,
              Evy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lumize Bekijk bericht
                aan evy,

de lens is niet optimaal geschikt voor dit toestel. dat is dus bij u de reden.
                Heb ik ook ooit ergens gehoord of gelezen maar deze lens heeft meer dan 6 maand perfect gewerkt op mijn 400D alvorens een Err99 te geven.
                Dan zou je toch verwachten dat hij dat van in het begin deed??
                flickr.com/wernerwattenbergh
                flickr.com/vdpsportfotograaf
                http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

hoi hoi,

dan zou ik eens proberen met de lenscontacten van zowel de body als de lens zuiver te maken.
                  een ideale lens voor de 400d zijn de lenzen met de specifieke D of Di benamingen van digitaal.

groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lumize Bekijk bericht
                    hoi hoi,

dan zou ik eens proberen met de lenscontacten van zowel de body als de lens zuiver te maken.
                    een ideale lens voor de 400d zijn de lenzen met de specifieke D of Di benamingen van digitaal.

groetjes,
                    De lens in kwestie van Evy (en van mij ) is de Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2

De lenscontacten reinigen hebben we al geprobeerd, zonder resultaat
                    blog

Comment

Ik kreeg die foutmelding ook al eens op mn vorig toestel (Digital Rebel) in combinatie met de sigma 75-300, maar enkel op de uiterste millimeters. Andere lens kopen was toen de enige oplossing...
                      Op de 400D heb ik nog geen problemen gehad.

Comment

ook al meegemaakt..error 99...daags voor ik in verlof ging..
                        de batterijen (inclusief de kleine batterij) verwijderen en de boel zich laten resetten..lenscontacten proper maken help ook soms..

bij mij was de sluiter blijkbaar naar de kl....
                        na 4 weken ETB .(de dag dat ik terug moest gaan werken) kreeg ik 'm terug..
                        wel goed hersteld..mvg.
                        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

hier de contactpunten zuiver gemaakt van de Tamron en gisteren heel wat foto's gemaakt zonder foutmelding. Hopelijk lag daar de fout.
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

bij mij precies het zelfde op de 350D.

voor de TS kijk eens in je handleiding daar staat de omschrijving van fout codes in
                            Flickr

Comment

Bij mij is de SHUTTER defect en ik kreeg ook error99.
                              Is op moment in reparatie bij ETB.

Tim
                              Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

@Mendel
                                Dit gaat om een oude thread (welja, eind 2007 begonnen, eind jan 2008 stilgevallen) die je nu weer aanzwengelt. Lijkt op hetzelfde probleem als een veel recentere thread HIER ivm de 40D. Heb je dat draadje gelezen? Ook daar is sprake van de shutter (hoewel een poster van een "schutter" spreekt )
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X