Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact met breedhoek?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compact met breedhoek?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    inderdaad, die 19mm is te vergelijken met één van de vele ultra wide angle lenzen zoals de tokina 12-24mm op 12mm (in combinatie met canon 1.6x crop toestel)
    Matthias,

ik denk dat je je sterk vergist: niet bij Canon bijvoorbeeld.

Ik heb oa een G7 en die heeft een lens: 7.4-44.4mm 1:2.8-4.8

Dat klopt dus niet met jou verhaal: de 7.4 komt ongeveer met 35mm FF overeen. En niet met weet ik veel wat.

Karel

Comment

Misschien weet er nu (anno eind 2008) iemand een compact camera met een groothoeklens te koop voor een goede prijs...t moet zo budgetvriendelijk mogelijk zijn. kheb een D90 maar die is te groot om mee te sleuren op men werk. Daarom zou ik graag een compact toestel hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mouly Bekijk bericht
        Misschien weet er nu (anno eind 2008) iemand een compact camera met een groothoeklens te koop voor een goede prijs...t moet zo budgetvriendelijk mogelijk zijn. kheb een D90 maar die is te groot om mee te sleuren op men werk. Daarom zou ik graag een compact toestel hebben.
        ja ik zou dat ook graag willen weten.
        De canon 980 IS, is bv een 35mm ..
        andere vergelijkbare toestellen maar dan met echt een groothoeklens?

ik zal mijn vraag even kaderen .. lange tijd ben ik er vanuit gegaan dat ik een dslr ging kopen. Maar je moet daar best wel wat tijd insteken en na verloop van tijd ook wat centjes (objectieven, ...) en wel ja de centjes zou ik nog kunnen opbrengen, maar de tijd helaas niet. Een dag heeft nu eenmaal te weinig uren.

Vandaar dat ik nu mijn zoektocht heb gericht op een compact. Maar dan wel een iets beter model, dan de standaarddingetjes die nu bij de cornflakes worden gegeven.
        En weerom word ik omvergeblazen door de grote keuze.

Heb al redelijk wat reviews gelezen en ik kom bij volgende toestellen uit:

Canon 980IS
        Panasonic Lumix L3
        Fuji F100fd
        Canon 880

maar aan de andere kant sta ik helemaal open voor suggesties ...

Ik ben heel erg geïnteresseerd in fotografie, maar ik kan eigenlijk niet de tijd vrijmaken die een dslr verdient en bij deze wil ik dan toch nog een goede compact, liefst met een breedhoeklens (altijd handig, of is dat zwaar overschat?)
        Reviews heb ik al gelezen tot ze mijn oren uitkwamen, misschien dat jullie zelf wat meer gebruikerervaringen hebben ...

Wat zou ik graag hebben:

- goede beeldkwaliteit ( op compact niveau hé, mensen die zeggen dat ik dan een dslr of een bridge moet nemen, save the trouble, ik heb daar niet genoeg tijd voor)
        - een compact toestel, zodus geen bridge, of zelfs geen Canon G10 en consoorten
        - voor de huis-tuin-en keukenkiekjes
        - liefst een groothoeklens
        kortom een beetje kwaliteit voor een redelijke prijs

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen!
        Last edited by Hilket; 26 december 2008, 18:48. Reden: omkadering van de vraag

Comment

Panasonic Lumix DMC-LX3

Met: LEICA DC lens 24mm F/2, héél impressionant, hoor!
          Ik denk niet dat er (momenteel) beter of straffer te vinden is.

Wordt trouwens mijn "Enige" Camera, voor de komende 16 maanden

M Xmass
          veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Canon IXUS 870 IS (28mm) Aanrader!!
            Canon IXUS 860 IS (28mm)
            Canon Powershot G10 (28mm)

Nikon S710 (28mm)
            Nikon S610 (28mm)
            etc. etc.

Lumix DMC-LX3 (24mm) zoals Veronique al zegt, Aanrader!!

Check de Camera Database (kolom links in beeld) van alle verschillende merken om de lens brandpuntsafstanden van alle (compact) camera's te bekijken.

Groeten,

Roy
            Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
            Visit my Flickr

Comment

De Panasonic LX3 heeft een 24 mm (kleinbeeld) en diafragma F2 op 24 mm.
              De lens gaat echter maar tot 60 mm (kleinbeeld) maar dat zal voor u geen belang hebben.
              De vertekening zou ook goed meevallen,de sensor is iets groter dan andere compacts en het toestel scoort het beste in de hoge ISO's.

Comment

Niet te vergeten>>>
                De MEGA O.I.S.(Optical Image Stabilizer)
                Gaat tot drie stops lager

Veronique

Comment

Ik denk dat die Panasonic L X3 weleens een goede keuze zou kunnen zijn. Welliswaar heeft
                  het toestel "slechts" 2.5 zoom, maar het heeft een lichtsterke lens (2.0 tot 2.8) en naar het
                  schijnt levert het de beste foto's op iets hogere iso's. Een aanrader dus.

Comment

Zijn er ook nog andere voorstellen, want het is toch wel een grote compact en hoewel de specificaties er goed uitzien, wil ik toch meer een all round modelletje dat meer kan zoomen

Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon Coolpix 4100, echt een voorhistorisch monster, waar je ongelofelijk lang moet wachten tussen twee foto's

Zijn de andere Panasonic Lumix-toestellen ook goed? Uiteraard niet zo goed als die LX3 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
                      Zijn er ook nog andere voorstellen, want het is toch wel een grote compact en hoewel de specificaties er goed uitzien, wil ik toch meer een all round modelletje dat meer kan zoomen

Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon Coolpix 4100, echt een voorhistorisch monster, waar je ongelofelijk lang moet wachten tussen twee foto's

Zijn de andere Panasonic Lumix-toestellen ook goed? Uiteraard niet zo goed als die LX3 ...
                      Als gevolg van een grote uitdaging/deal/weddenschap, ga ik mij de volgende 16/18 maanden beperken tot de LX3 met: 24<>60mm!
                      Van D700 naar LX3 keuze, is toch wel enorm vind ik.
                      Ik denk echter dat beperking, al snel verrijking zal worden.

Als je een groot zoombereik nodig hebt dan zit de LX3 niet meer in de running.
                      Ik persoonlijk zou dan voor de G10 gaan, maar dat is nu ook niet bepaald een midgetformaat!
                      Tot 400 ISO doet hij het wel redelijk goed.
                      Op 80 is het een wonderkind

Succes met je keuze
                      veronique

Comment

de eerste vraag zou moeten zijn :

welke kwaliteit moeten de grootkeuken foto's hebben ?
                        - is vervorming toegelaten ?
                        - mag er geflitst worden ?

voor wat moeten deze foto's dienen ?
                        - verkoop ?
                        - documentatie ?
                        - ..

lumix 37 heeft 25 mm groothoek
                        ( dus iets meer dan de canon's )

met canon ixus kan je foto's gemakkelijk aan elkaar plakken ( fotostitch)
                        en zo een groot blikveld fotograferen

hido

Comment

Working...
                        X