Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie camera die net geen DSLR is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goeie camera die net geen DSLR is

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Toch niet op dpreview ... ("recommended" is ongeveer zo goed als 2e zit )

    http://www.dpreview.com/reviews/pana...z18/page16.asp
    wat vind je van deze site met leden die zich allen (of toch bijna ) kenners noemen
    Toch veel goeds van de FZ18 op BD, of niet soms?

    Comment


    • #17
      Re: Goeie camera die net geen DSLR is

      de pana fz50 is een zéér goed "compact" toestel.

      En ik heb die weggedaan voor een spiegelreflex maar

      de fz50 heeft een heerlijk bereik is lichtsterk en leica lens is zeer scherp. hij start rap op en neemt mooie macro foto's. Toen ik mijn spiegelreflex kocht wilde ik alles kunnen wat ik met mijn fz50 kon maar beter. Met nu eindresultaat

      voor macro foto's heb ik macrolens gekocht: tokina 100mm 2dehands 200€
      voor vogels en vliegtuigen: waarschijnlijk de bigma kost nieuw 1000€
      voor portret heb ik een tokina 28-70 f2.6 f2.8 koste mij 250€
      en zal nu nog groothoek kopen voor ongeveer 350€ 2dehands


      Dus aan lenzen zal ik al aan 1800€ liggen ZONDER body

      Wat ik wil zeggen neem de fz50 als je niet zoveel geld wilt uitgeven. Is het een hobby waar je veeeeel mee bezig bent en je er helemaal in opgaat kan je beter een spiegelreflex kopen maar dan weet je dat je altijd "kosten" hebt.

      Maar de sony h9 en fz50 zijn zeker een heel goede keuze. Ik kies voor fz50.

      veel succes met je aankoop.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #18
        Re: Goeie camera die net geen DSLR is

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Toch niet op dpreview ... ("recommended" is ongeveer zo goed als 2e zit )

        http://www.dpreview.com/reviews/pana...z18/page16.asp
        Als we die woorden beschouwen als richtinggevend zou ik de volgende tekst zeker eens bestuderen (let vooral op de naam van de auteur! )


        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        je moet zeker niet kijken naar die "recommended" enz .. dat is een puur subjectief kriterium dat niets zegt ..

        Kijk echter wel naar hun "Pro" en "Con" vaststellingen daar staan de(hun!) sterke punten en de zwakke van een camera. Daarmee kan je in vergelijking met andere cameras vergelijken wat moegelijk voor jouw criteria/wensen/verwachtingen best past.

        Ze doen op dpreview echter aardig wat metingen dus kijk bvb naar de opgegeven sensorgrootte van de camera en hun conclusies ivm met beeldruis. Zoek naar het belang van al dan niet aanwezige "optische defecten" van het lenssysteem en probeer uit te vlooien hoe belangrijk die voor jou kunnen zijn (alle lenzen hebben die defecten helaas sommige meer dan andere) Kijk naar het oplossend vermogen van de camera (aantal lijnen per "hoogte") dat geeft je een ruw idee van hoeveel detail je in je fotos kan verwachten .. etc etc ..
        alhoewel je de absolute waarde van die dingen niet kan inschatten geeft het je toch een vergelijkend criterium maar vergeet niet dat die eigenschappen geen scherp afgelijnd criterium zijn voor "goed" of "slecht" .. omdat veel van de eigenschappen mekaar beinvloeden en/of mekaar zelfs gedeeltelijk opheffen (bvb sensorbeeldruis en ruisonderdrukking in de camera en de invloed daarvan op detail in het beeld ..)

        .. en zoals gezegd de ideale camera bestaan voralsnog niet !
        HTH

        Comment


        • #19
          Re: Goeie camera die net geen DSLR is

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          de pana fz50 is een zéér goed "compact" toestel.

          En ik heb die weggedaan voor een spiegelreflex maar

          de fz50 heeft een heerlijk bereik is lichtsterk en leica lens is zeer scherp. hij start rap op en neemt mooie macro foto's. Toen ik mijn spiegelreflex kocht wilde ik alles kunnen wat ik met mijn fz50 kon maar beter. Met nu eindresultaat

          voor macro foto's heb ik macrolens gekocht: tokina 100mm 2dehands 200€
          voor vogels en vliegtuigen: waarschijnlijk de bigma kost nieuw 1000€
          voor portret heb ik een tokina 28-70 f2.6 f2.8 koste mij 250€
          en zal nu nog groothoek kopen voor ongeveer 350€ 2dehands


          Dus aan lenzen zal ik al aan 1800€ liggen ZONDER body

          Wat ik wil zeggen neem de fz50 als je niet zoveel geld wilt uitgeven. Is het een hobby waar je veeeeel mee bezig bent en je er helemaal in opgaat kan je beter een spiegelreflex kopen maar dan weet je dat je altijd "kosten" hebt.

          Maar de sony h9 en fz50 zijn zeker een heel goede keuze. Ik kies voor fz50.

          veel succes met je aankoop.
          Oké, bedankt, deze post heeft me erg veel geholpen.

          Hoogstwaarschijnlijk koop ik hem maandag

          Comment


          • #20
            Re: Goeie camera die net geen DSLR is

            wees gerust je zult het u zeker niet beklagen. En het is een zéér goed toestel om later eventueel over te schakelen naar een dslr. Maar denkt niet dat je heel vlug tegen beperkingen zult lopen.

            ps: de teleconverters die op de fz50 passen zou ik wel laten liggen. Doet de kwaliteit niet echt ten goede.
            De groothoek converter heb ik niet gehad dus kan ik daar niets over vertellen, alleen dat de macro voorzetlens Raynox DCR-5320PRO 3-in-1 HD Macro Conv. is Wel een goede investering (als je veel macro foto's neemt).

            groeten Davy
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #21
              Re: Goeie camera die net geen DSLR is

              je zal wel snel moeten zijn, de fz50 wordt niet meer gemaakt.

              Comment


              • #22
                Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                Als je 'm niet meer nieuw kan vinden, kijk dan eens bij "Aangeboden".
                Daar zijn er nog een paar te koop, dacht ik.
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                Comment


                • #23
                  Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Inderdaad, think twice en zelfs Threece
                  De toestellen die den Elton voorstelt zijn , MAAR slechts voorzien van een 28-80 (in 35m formaat)
                  Die 28 is goed en enkel (??) de Fuji 9600 heeft dat ook. En 28 is breder dan de FZ50 (35mm). Maar zowel de Fuji (300) als de FZ50 (420 en meer als je met wat minder pixels tevreden bent, laat me zeggen dat 5Mp een 535mm oplevert, maar heel zeker ben ik niet) bieden meer tele.

                  Die extra mm kosten bij een DSLR stukken van mensen! Voor een goed bereik op reis zou je toch een 18-200 (is 28-300 in 35mm, het bereik van de Fuji) moeten hebben. Kostprijs?
                  Een originele Nikon ongeveer 600-650 euro. Canon biedt zoiets niet, dacht ik, dus dat wordt Tamron of Sigma. Die zijn wat goedkoper.

                  Nu is dus de vraag: wat zijn je onderwerpen? Dat kan je lens keuze bepalen.

                  Of misschien een tip: zie de rubriek aangeboden.
                  Een D80 met Tamron 28-200 voor 650 euro.
                  (Foto Maes is (was?) in Maasmechelen, geloof ik



                  Mee eens
                  Op dit forum heerst gewoon een ruisfobie.
                  Maar bij u een telefobie. Wat is dat toch voor flauwekul om te denken dat een groot zoombereik of een lange telelens noodzakelijk is. Drie of vier maal zoom (18-70) is ruim voldoende voor de meeste beelden. Benader je onderwerp dan maak je de mooiste foto's.
                  Ik gebruik hoofdzakelijk korte objectieven, behalve bij vogelfotografie: dan komen de lange objectieven uit de tas, maar wanneer je niet met natuur of sport bezig houd heb je aan een korte standaardzoom voldoende.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goeie camera die net geen DSLR is

                    Telefobie? Flauwekul? En dit om een 18-200?
                    Dan met mij ook de zogenaamde vaktijdschriften naar waar hier op BD met de regelmaat van de klok wordt verwezen.
                    Menig fotograaf, ook bekende, ook op dit forum, kiest op reis graag een 18-200.
                    Dus? Ieder zijn keuze. Simpel toch?


                    even ter info: meenemen op reis

                    En om vervelend te doen : de mening van Ken Rockwell, bekend fotograaf:
                    Mid Range Zooms for Digital
                    The new 18 - 200 VR lens is all 90% of everything anyone would want for everything. It's a breakthrough. There's never been anything like it in my over 30 years of photography. Now that I have one it never seems to come off my D200! It's expensive, about $700. If you're considering it I'd advise just getting it. It's unlike any other all-in-one lens I've ever used. You'll love it! It's rare that I need anything longer.
                    Last edited by nabi; 18 december 2007, 17:55. Reden: quote toegevoegd

                    Comment

                    Working...
                    X