Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe D3 met 24-70 terug met de voeten op de grond.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe D3 met 24-70 terug met de voeten op de grond.

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Dat je kan je enkel voor jezelf uitmaken, iemand anders kan dit niet je plaats doen. Als je een auto koopt moet je ook weten welke opties je er bij wil of niet. Laat je leiden door de verkoper en je auto waarschijnlijk 5000 Eur duurder dan je eerste in gedachte had.

We leven in een consumptie maatschappij, dus je hebt veel opties en je kan keuzes maken naargelang je behoefte. 30 jaar geleden was er niks of maar 1 mogelijkheid, die dan gewoonlijk nog jaren stand hield. Die tijd is lang voorbij en het was zeker niet beter.

Welcome to the real world.
    Wij hebben duidelijk een verschillend standpunt hieromtrent. Ik wil hier alleen nog dit kwijt : De consumptiemaatschappij heb ik persoonlijk met mondjesmaat ingelepeld gekregen en ik maak er meer dan de gemiddelde consument gebruik van. Ik vrees alleen dat velen in een fictieve wereld leven ipv in een "real world" te durven in de ogen kijken

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      ik wil geert feliciteren met zijn moed om dit topic te lanceren.
      Dat vind ik nu ook zie. En wees ervan overtuigd dat deze topic met meer dan argusogen wordt gevolgd.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Ik vrees alleen dat velen in een fictieve wereld leven ipv in een "real world" te durven in de ogen kijken
        100% akkoord, maar dat is iets voor chit-chat.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Maar hoemeer ik er over nadenk, hoe sterker ik terug begin te twijfelen over mijn stap naar full frame, gisteren zette mijn vrouw mij terug met beide voeten op de grond, met de vraag of ik dan zoveel mooiere foto's zal kunnen maken, en met de opmerking, wat er dan eigenlijk nog beter kan aan de foto's die ik nu maak, dat gaat dan natuurlijk over ons enig kleinzoontje, van 11 maanden, waar ik de laatste tijd nogal wat foto's van maakte en groot heb afgedrukt op mijn Epson 4.000.
          Uw probleem is dat u de laatste maanden de Nikon marketing niet goed hebt gevolgd. Bekijk dus nu nog eens alle Nikon informatie over de D3.

Dan kan u begrijpen dat er niets belangrijker is dan het onmiddelijk vervangen van een 12 MP professionele DSLR door een andere 12 MP professionele DSLR.

En uw APS lenzen zijn nu waardeloos geworden en moeten onmiddelijk vervangen worden door dezelfde FF lenzen.

Anders is er altijd de mogelijkheid dat u vanaf nu geen enkele foto meer kan maken. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Uw probleem is dat u de laatste maanden de Nikon marketing niet goed hebt gevolgd. Bekijk dus nu nog eens alle Nikon informatie over de D3.

Dan kan u begrijpen dat er niets belangrijker is dan het onmiddelijk vervangen van een 12 MP professionele DSLR door een andere 12 MP professionele DSLR.

En uw APS lenzen zijn nu waardeloos geworden en moeten onmiddelijk vervangen worden door dezelfde FF lenzen.
            Onze Jan...

En herbruik vooral uw oude FF lenzen niet. Neen, het moeten de nieuwe zijn met een kilo glas erin. Dan hebt u tenminste een lens die de D3 waard is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
              * Nikon zou afraden om oude lenzen met korte brandpuntsafstanden te gebruiken omdat ze meer vingeteren, dus de gedachte dat dat de 28-70 of 17-35 f/2.8 plots weer is zoals hij bedoeld was zou nog kunnen tegen vallen. De invalshoek van het licht aan de buitenkant van de sensor zou te scherp zijn, terwijl dit bij de nieuwe topzooms (14-24 en 24-70) opgevangen wordt (ik veronderstel dat ze de lichtstralen afbuigen op dezelfde manier als bij de olympus zuiko lenzen bvb, maar dat is maar een gok).
              Voila, Het is toch zeer merkwaardig dat nikon bij het lanceren van de
              nieuwe D3 ook twee nieuwe lenzen op de markt brengt namelijk de
              14 - 24 en de 24 -70.
              Dit alhoewel er reeds een 17 - 35 en een 28 - 70 bestonden.
              Zijn er optische verschillen qua contstructie die tegemoet komen aan hoger
              vermelde de stelling van jantjen?
              Het zou zeer interessant zijn om die vraag eens voor te leggen aan
              mensen van Nikon zelf!
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Wat een verademing om eens een heel nuchtere kijk aan te treffen in het cameraforum
                We moeten met zijn allen toegeven dat het technisch altijd wat beter wordt maar mogen ook niet vergeten dat achter dit alles gigantische marketingmachines draaien...
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Ik heb een D2x + D40 en volg de laatste Nikons ook op de voet, en voor mij zou de logische keuze voor een volgende camera de D3 worden, temeer omdat ik geen enkel duur DX objectief heb.

Voor mij geldt dus de vraag: zijn de veel zuiverder hoge ISO, betere AF en fijnafregeling van objectieven, hogere diafragma limiet en de toch nuttige live view voor macrofotografie momenteel zo'n slordige 5000 euro waard, behoudens dat ik een D3 kan vinden binnen een redelijke termijn? Ik twijfel dus nog zeer sterk. En wat gaat er de komende maanden dan nog op de markt verschijnen? Op vlak van objectieven staat er ons nog een vernieuwing van de lichtsterke primes te wachten die ook wel eens interessant zou kunnen zijn

Ondertussen doet mijn D2x het nog zeer goed, en de D40 levert ook meer dan bruikbare ISO1600 foto's af

MVG,

Comment

Vroeger was er voor de amateur toch ook geen rechtvaardiging om je oude Nikon EM of Nikkormat de deur uit te doen, voor het aanschaffen van een dure F2 of F3

Toen waren het echt alleen de lenzen en film die de kwaliteit van een foto bepaalden
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

De curve bij innovaties op cameragebied :
                      - Steile verwachtingen bij de aankondiging van een nieuwe body
                      - Euforische toestanden bij het verschijnen van de eerste tests
                      - Voorzichtig optimisme als een paar camera's beginnen te circuleren bij
                      kennissen
                      - En tenslotte de relativering ervan en het besef dat tussen dromen en daden
                      ook nu nog altijd praktische bezwaren staan
                      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                        14 - 24 en de 24 -70.
                        mensen van Nikon zelf!
                        Ik denk het wel.

Maar voor APS zijn die verschillen totaal onbelangrijk.

Jan.

Comment

Soms stel ik me de vraag of de amateur fotografen niet veel kritischer en veeleisender zijn dan de profs . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Soms stel ik me de vraag of de amateur fotografen niet veel kritischer en veeleisender zijn dan de profs . . .
                            Dat is gewoon zo, profs lurken niet hele dagen op forums, maar werken gewoon met de cam ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              14 - 24 en de 24 -70.
                              mensen van Nikon zelf!
                              1 van de pluspunten op dit forum is dat je kunt terruggaan in de tijd en kijken hoe alles zo mooi op zen plaats valt, 10 maand later :
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=150766 bericht 18, 19 en 20

Silent M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                                De curve bij innovaties op cameragebied :
                                - Steile verwachtingen bij de aankondiging van een nieuwe body
                                - Euforische toestanden bij het verschijnen van de eerste tests
                                - Voorzichtig optimisme als een paar camera's beginnen te circuleren bij
                                kennissen
                                - En tenslotte de relativering ervan en het besef dat tussen dromen en daden
                                ook nu nog altijd praktische bezwaren staan
                                Goed samengevat Elsan; ik zou er zelfs nog eentje aan toevoegen:
                                - het besef dat bij het uitbrengen van een nog nieuwer model uw eerste aankoop ineens toch heel wat gebreken kende...
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X