Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 450d

    Denk je nu echt dat Canon de productie van haar best verkopende camera gaat stoppen nog voor de opvolger is aangekondigd?

    De 400D kostte bij de introductie 840 euro (enkel body).
    Nu vind je hem al voor 480 euro dus zo'n slechte koop is het niet
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 450d

      Oorspronkelijk geplaatst door Haik Bekijk bericht
      Blijkbaar wordt de canon 400d niet meer geproduceerd.
      Was van plan om een 400d te kopen, maar de winkelier liet mij weten dat de 400d niet meer in zijn winkel te koop is omdat het niet meer geproduceerd wordt. Misschien is dit een teken dat een nieuw model op komst is?

      Wat denken jullie? Ik denk toch dat ik ga wachten tot het nieuwe model uitkomt. Zou maar dom zijn om nu een 400d te kopen.
      Er zijn nog winkels genoeg waar je de 400D kan kopen, bij de Makro kan je die vanaf woensdag voor 519 euro (body alleen) kopen, ik vermoed dat ze dan toch nog een redelijke voorraad binnengekregen hebben (misschien hebben ze die wel allemaal opgekocht, en zijn ze daarom nergens anders meer te vinden).

      Als Canon een nieuw model laat zien, dan kan je dat ook wel direkt daarna in de winkels vinden. Wil je het nieuwste model, dan moet je waarschijnlijk niet zo heel veel geduld meer hebben (dat is bij andere merken soms wel anders, daar laten ze hun klanten héél lang wachten).

      Maar het is best mogelijk dat de 400D nog wel een tijdje verkocht wordt, niet zo heel lang geleden kon je nog een 350D nieuw kopen in de "uitverkoop".
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door Haik Bekijk bericht
        Blijkbaar wordt de canon 400d niet meer geproduceerd.
        Was van plan om een 400d te kopen, maar de winkelier liet mij weten dat de 400d niet meer in zijn winkel te koop is omdat het niet meer geproduceerd wordt. Misschien is dit een teken dat een nieuw model op komst is?

        Wat denken jullie? Ik denk toch dat ik ga wachten tot het nieuwe model uitkomt. Zou maar dom zijn om nu een 400d te kopen.
        Dan stap je beter naar een andere winkel. Ik heb even bij 3 winkels online gekeken en die hadden hem toch nog allemaal in voorraad.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 450d

          Vanaf het moment dat de 450D te koop is in de winkels zal er nog een geruime tijd de 400D beschikbaar zijn net zoals met de 350D het het geval was. Als ik mij niet vergis was de 400D ongeveer een jaar uit eer de 350D uit het gamma is genomen. Het is voor een constructeur altijd beter om elk model zo veel mogelijk te verkopen en zo de "investering" terug te winnen. De eigenaars van een ouder model kunnen namelijk een collectie glas aankopen en zitten op deze manier min of meer vast aan het merk en kopen dan uit gemakzucht het nieuwe(re) model.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 450d

            Oorspronkelijk geplaatst door Haik Bekijk bericht
            Blijkbaar wordt de canon 400d niet meer geproduceerd.
            Was van plan om een 400d te kopen, maar de winkelier liet mij weten dat de 400d niet meer in zijn winkel te koop is omdat het niet meer geproduceerd wordt. Misschien is dit een teken dat een nieuw model op komst is?

            Wat denken jullie? Ik denk toch dat ik ga wachten tot het nieuwe model uitkomt. Zou maar dom zijn om nu een 400d te kopen.
            Voor PMA eind deze maand kan er een Canon DSLR worden aangekondigd.

            De 5D en/of de 400D kunnen worden vervangen.

            Jan.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 450d

              Pre-PMA 2008: Canon has today announced a new compact digital SLR, the twelve megapixel EOS 450D (Digital Rebel XSi). On the surface a very similar camera to the EOS 400D, however there are a range of significant improvements; twelve megapixel CMOS sensor, 3.0" LCD monitor, Live View with both AF modes (contrast-detect and passive), 14-bit processing and RAW, spot metering, improved AF, 3.5 fps continuous shooting, a larger viewfinder, SD/SDHC storage and a new higher capacity battery. All in all a fairly impressive range of usage oriented improvements and refinements.

              Pre-PMA 2008: We had a quick chance to get our hands on Canon's latest DSLR, the EOS 450D (Rebel XSi). It's a bigger step forward than the 400D was from the 350D, adding a host of useful improvements as well as the predictable feature tweaks. Based on our brief look at it, here's a rundown of the new features. UPDATED: Now includes battery grip information.

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 450d

                Awel nondepatatte, da's straf. En wa moet de 40D nu nog voor een leven leiden? Al een sjans da'k hem nog nie gekocht heb.

                Djienbe

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 450d

                  Mooi toestel Ook hier hebben ze blijkbaar niet aan de verleiding kunnen weerstaan om over te schakelen op SD kaartjes ipv CF.

                  MVG,

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Mooi toestel Ook hier hebben ze blijkbaar niet aan de verleiding kunnen weerstaan om over te schakelen op SD kaartjes ipv CF.

                    MVG,
                    Ik denk dat dit gedaan wordt bij de om DSLRs kleiner te kunnen maken, de fabrikanten winnen zeker plaats met een SD card reader in de body ipv CF (evt 2x).

                    Hg,

                    Karel

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 450d

                      hmm, de 450D biedt voor mij geen meerwaarde tov de 400D... mooi toestel, maar meer niet

                      en op dpreview zeggen ze dat de 450D de allereerste canon DSLR is die SD geheugenkaartjes slikt... ehm, bij mijn weten slikt mijn 1dmkII al veel langer SD kaartjes
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 450d

                        Suckt wel een beetje heb zojuist de 40D gekocht... komt men met zoon toestel uit grrrrr. Nuja, buiten de 2 mp meer heeft het toestel niet echt een meerwaarde. Kan handig zijn, maar heb ik niet nodig. Toch damm you canon

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 450d

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Mooi toestel Ook hier hebben ze blijkbaar niet aan de verleiding kunnen weerstaan om over te schakelen op SD kaartjes ipv CF.

                          MVG,
                          Niet alleen dat, maar de batterijen zijn ook aangepast. Ik neem aan dat de grip van een 400D dus niet meer op een 450D gaat passen? En voor mij zou die LiveView niet super belangrijk zijn, maar de toevoeging van Spotmetering en een grotere viewfinder (VF) is zeker een plus. Blijkbaar kan je ook beter aan de ISO settings wanneer je door je VF aan het kijken bent.

                          Kris
                          Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                          http://digital.raptor-tec.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 450d

                            ziet er wel goed uit
                            eindelijk hebben ze ondervonden dat een reflextoestel toch wel iets groter mag dan een groot uitgevallen bridge
                            groeten, Sebastiaan

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 450d

                              Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                              Awel nondepatatte, da's straf. En wa moet de 40D nu nog voor een leven leiden? Al een sjans da'k hem nog nie gekocht heb.

                              Djienbe
                              Ik dnek dat de 40D toch een iets ander segment bediend dan de 450D/400D. De 40D is iets groter/zwaarder/steviger uitgevoerd dan 400D/450D heeft meer frames per seconde, en wat andere mogelijkheden dan deze camera's, zelf in te stellen shooting modes etc. Dus voor beide is er denk ik wel een plekje op de drukke DSLR markt....
                              Photoshop en The Gimp voor beginners

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 450d

                                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                die SD geheugenkaartjes slikt... ehm, bij mijn weten slikt mijn 1dmkII al veel langer SD kaartjes
                                Als hoofdgerecht niet als toetje....
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X