Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 450d

Ik heb net een 400D als eerste DSLR gekocht, en ik zie momenteel nog niet welke meerwaarde een 450D zou bieden voor mij. Grotere zoeker lijkt nog het interessantste.

Voor canon is dit echter wél een grote stap. Sinds DSLR's geen 1000 euro/body meer kosten, kopen veel mensen met teveel geld een instapDSLR in plaats van een compactcam, om die dan op vakantie te gebruiken op volautomatisch. Ik zou zelfs durven zeggen, de overgrote meerderheid van de D40 en 400D users, afgaande op wat ik in Brugge centrum zie.

Voor die doelgroep is de live view een zeer groot pluspunt, dus Nikon zal al met een straffe opvolger voor de D40 mogen komen om dat te counteren.
    "jamaar meneer de verkoper, me dendiejen kan ik op het schermpje kijken en me dendiejen nie?"
    Keuze is snel gemaakt he dan :-)

Voor mensen die wél de functies van de camera gebruiken, weetniet, zit er echt iets bij dat ik ga missen als ik de 450D twee dagen gebruik?
    Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
    Strobist in wording.

Comment

ik heb ook net een d400 gekocht, tof toestel, heb al wat mooi foto's.

maar zit toch met een probleem.

bij manual is mijn foto te donker en weet niet wat ik er mee moet doen nu.

(ik heb een topic gestart, maar blijkbaar niemand die wil helpen )
      No rules. Great shots.
      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
        ik heb ook net een d400 gekocht, tof toestel, heb al wat mooi foto's.

maar zit toch met een probleem.

bij manual is mijn foto te donker en weet niet wat ik er mee moet doen nu.

(ik heb een topic gestart, maar blijkbaar niemand die wil helpen )

wij proberen je te helpen, maar je geeft gewoon te weinig informatie

een foto zou al een heel grote hulp zijn maar die heb je nog niet gepost...

hoe durf je te zeggen dat niemand je wil helpen, dit komt wel grof over terwijl wij hier maar al te graag jou willen helpen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          wij proberen je te helpen, maar je geeft gewoon te weinig informatie

een foto zou al een heel grote hulp zijn maar die heb je nog niet gepost...

hoe durf je te zeggen dat niemand je wil helpen, dit komt wel grof over terwijl wij hier maar al te graag jou willen helpen
          ik heb er ene foto bijgezet, een link. ik hoop dat je die kan zien want ik vind hier niets om een foto in te voegen. alleszins, mij excuses, het is niet de bedoeling zo over te komen.
          No rules. Great shots.
          -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
            ik heb er ene foto bijgezet, een link. ik hoop dat je die kan zien want ik vind hier niets om een foto in te voegen. alleszins, mij excuses, het is niet de bedoeling zo over te komen.
            we zullen ne keer zien wat er scheelt aan de foto
            en laten we dit maar verderzetten in jouw topic, want dit hoort niet in dit topic thuis
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waxman Bekijk bericht
              Is het verstandig hierop te wachten ?
              Denk wel dat het de moeite waard geweest is om hierop te wachten, of beter gezegd om "nog" te blijven wachten (tot binnen 2 maanden in de winkels).
              De nieuwe EOS 450d geeft wel de dingen waarop ik heb gewacht, hopen dat dit toestel praktisch ook zo in de smaak valt dus aandachtig de reviews lezen die er weldra aankomen...
              Ook eens zien hoe Nikon hier op reageert, komt er bij hen ook geen nieuw instapmodel aan? (of opvolger voor de D80?)

PS: Om nu te zeggen dat de 450d beter is dan de 40d is wel wat ver gegrepen denk ik, de 40d blijft toch een stap hoger staan. De 450d is een mooi toestel (op papier voorlopig) maar het blijft een instapper, de 40d is een mooi toestel en meer gericht op semi-profs. De éne zal zich goed voelen met de 450d en de andere heeft liever de 40d, het blijft een persoonlijke keuze.
              Ik zal al blij zijn met de nieuwe instapper, laat maar komen die EOS 450d !

Comment

Working...
              X