Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
    Dit is inderdaad fenomenaal en -opnieuw- ruis of eerder gebrek eraan, is waar dit toestel echt in uitblinkt. Ik denk niet dat er een toestel is - analoog of digitaal - die hem daarin kan verbeteren. Bovendien, wanneer er ruis is, is die eerder 'korrel' dan die typische harde digitale ruis.

    Comment


    • #62
      Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

      Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Euh die foto's zijn op iso 200 gemaakt. Zou een D2X dat zoveel slechter doen denk je?

      Jos
      Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

      Comment


      • #63
        Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Josp Bekijk bericht
        Euh die foto's zijn op iso 200 gemaakt. Zou een D2X dat zoveel slechter doen denk je?

        Jos
        Met zo'n lange exposures? Ja !

        Comment


        • #64
          Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Met zo'n lange exposures? Ja !
          Inderdaad.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • #65
            Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Ik hoor toch ook weinig halleluja kreten terwijl sommigen daar anders niet verlegen rond zitten.
            Lijkt mij eerder toe te schrijven aan het feit dat de weinige D3's die al geleverd zijn (bijna) allemaal in PRO handen terechtgekomen zijn. (uitzondering : the USA)

            Silent M.

            Comment


            • #66
              Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

              Oorspronkelijk geplaatst door peterberghman Bekijk bericht
              Hier een testfoto die ik name binnen in een winkel in Brugge: Uit de hand: 1/14e sec f 2.8 20 mm ISO 3200 :
              http://www.flickr.com/photos/22206849@N07/?saved=1
              Dit ziet er inderdaad impeccable uit!!!!

              Hier heb ik iets aan, iemand die zelf test, hier geloof ik dus in.

              Met vele voorbeelden van D300 en D3 werd volgens mij gesjoemeld.

              Succes met dat ding!

              mvg,

              Roland

              Comment


              • #67
                Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                Oorspronkelijk geplaatst door peterberghman Bekijk bericht
                Hallo,

                Ben nu twee weken in het bezit van dit prachtige ding, en stel vast dat deze camera op drie punten enorme verbeteringen geeft:
                1. Scherpstelling: AF met AFS-lenzen is versneld, en stukken accurater.
                Met 3D focus tracking (Lock-On) kun je onderwerpen anticiperend volgen, en dat gaat héél ver (zelfs wanneer het onderwerp de zoeker verlaat en er later terug in komt "herinnert" de camera de kleur en positie en herneemt de focus)
                2. Full frame lenzen (mijn good old 20-35 2.8) in combinatie met de "breedbeeld"zoeker (die mijn inziens nog helderder is dan mijn F5) : onwijs !
                3. ISO : FENOMENAAL : Heb portretten gemaakt in een biechtstoel op 6400 ISO, en geen ruis te bespeuren ! Meer iets van een korrelstructuur die iets weg heeft van KODAK- TRI X( vooral in Greyscale)
                Witbalans lijkt mij iets "geelachtig" bij AWB, maar enkel wanneer veel groen in het beeld voorkomt. Binnen in kunstlicht presteert AWB bijna spot-on !
                De fine-tuning voor oudere lenzen werkt prima, mijn 50 mm 1.4 Ais (1967) heeft nu geen back-focus problemen meer en de 'bokeh' is iets om van te duizelen.

                Kleuren zijn perfect, sluiter nogal luidruchtig (vooral in kerken wordt ik nogal bekeken...) Batterijen houden het ontzettend lang vol (plusminus 2700 shots) met de EN-EL4e.

                En dan het LCD-scherm: je loopt rond met een flatscreenTV, je gelooft je ogen niet wanneer je dit voor het eerst ziet...

                Conclusie: als je de uitgave niet kan verantwoorden, neem dan deze camera NIET in je handen...

                Hier een testfoto die ik name binnen in een winkel in Brugge: Uit de hand: 1/14e sec f 2.8 20 mm ISO 3200 :
                http://www.flickr.com/photos/22206849@N07/?saved=1
                Sorry hoor, was overdonderd van het resultaat op 3200 iso, kijk ik even verder in de gebruikte instellingen staat er gewoon 1600 iso.
                Blijft een nette foto maar scheelt wel 1 stop.
                www.sportactiefoto.nl

                Comment


                • #68
                  Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                  Blijft een nette foto maar scheelt wel 1 stop.
                  Wanneer gaat het dan wel goed genoeg zijn?
                  Beetje realistisch blijven.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                    ISO 5000 'snap'

                    Chuck taking a dive

                    I'd say.. "that'll do me just fine"

                    Comment


                    • #70
                      Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                      Wanneer gaat het dan wel goed genoeg zijn?
                      Beetje realistisch blijven.
                      Hallo, blijf eens rieel, als je 3200 iso vermeld maar het is 1600 iso is dat toch wel iets anders, toch??
                      Maar iedereen kan een foutje maken, daar niet van , maar toch jammer.
                      Ik had liever gehad dat het dan ook echt 3200 iso zou zijn.
                      www.sportactiefoto.nl

                      Comment


                      • #71
                        Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        ISO 5000 'snap'

                        Chuck taking a dive

                        I'd say.. "that'll do me just fine"
                        Een zeer mooie foto En toont ook zeer goed de mogelijkheden van de D3 aan

                        MVG,

                        Comment


                        • #72
                          Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Een zeer mooie foto En toont ook zeer goed de mogelijkheden van de D3 aan

                          MVG,
                          Zeker weten...

                          mvg,

                          Comment


                          • #73
                            Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Met zo'n lange exposures? Ja !
                            Zeker van? Ruis bij lange belichting is helemaal iets anders dan hoge ISO ruis. Mijn ervaring met de D2X en lange belichtingen/nachtfotografie op ISO100 zijn immers verre van slecht Pas op, de D3 zal zeker beter zijn door de totale afwezigheid van ruis en een groter dynamisch bereik, maar het verschil zal niet zo uitgesproken als jouw uitspraak doet vermoeden

                            MVG,

                            Comment


                            • #74
                              Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              De D3 is zeker fenomenaal, maar mij lijkt het eerder een demonstratie van wat mogelijk is met de AFS 14-24mm f2.8

                              MVG,

                              Comment


                              • #75
                                Re: Eerste indrukken van de nieuwe D3 gebruikers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Zeker van? Ruis bij lange belichting is helemaal iets anders dan hoge ISO ruis. Mijn ervaring met de D2X en lange belichtingen/nachtfotografie op ISO100 zijn immers verre van slecht Pas op, de D3 zal zeker beter zijn door de totale afwezigheid van ruis en een groter dynamisch bereik, maar het verschil zal niet zo uitgesproken als jouw uitspraak doet vermoeden

                                MVG,
                                Wel, Frank, maak je ons dan ook eens zo'n prentje?

                                Toch zelden zo'n mooie nachtfoto's gezien. Het DR zit inderdaad (heel) goed. Ook de ruis, alhoewel daar wat 'gezeurd' wordt. De prent is verkleind en daarmee ook de ruis.
                                Maar toch, het nieuwe FF sensordesign werpt hier toch zijn vruchten af, vind ik. Ook de gradaties in de donkere tonen, zitten goed.

                                Bij afwezigheid van een rechtstreekse vergelijking vind ik dit dus een topprentje.

                                De ultieme nacht-DSLR zou volgens mij één zijn waar je ijsblokjes kunt in kappen (misschien iets voor de markII?). Camera's voor astrofotografie hebben vb een gekoelde sensor en dat heft het grotendeel van de dark noise op.

                                Comment

                                Working...
                                X