Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Wel, ik ga nog verder ;-) ik ben benieuwd of de camera zich anders gaat gedragen NA de herstelling. Want dan zou Canon wel heel erg veel aan struisvogelpolitiek gedaan hebben!
    Ken jij overigens al mensen die hem terug hebben en die al kunnen vergelijken hebben?
    Groeten
    Rudy,

de betrokkenen (waaronder uiteraard ikzelf )hebben een brief ontvangen van Canon Belgium om kontakt op te nemen met de Belgische helpdesk ( maar uiteindelijk kom je toch in Etbass-Nederland terecht , althans een vriend van mij ) om zich op een lijst te plaatsen en zodoende het toestel te herstellen . Voor zover ik weet zijn ze aan de herstellingen zelf nog niet begonnen .

groeten,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
      Rudy,

de betrokkenen (waaronder uiteraard ikzelf )hebben een brief ontvangen van Canon Belgium om kontakt op te nemen met de Belgische helpdesk ( maar uiteindelijk kom je toch in Etbass-Nederland terecht , althans een vriend van mij ) om zich op een lijst te plaatsen en zodoende het toestel te herstellen . Voor zover ik weet zijn ze aan de herstellingen zelf nog niet begonnen .

groeten,
      >Bedankt, benieuwd en succes

Comment

Bedankt iedereen voor de vele reacties.
        Velen onder jullie schrijven terecht dat alles afhangt van het materiaal dat ik nu al heb.
        Nu is het zo dat ik een Nikkor AF-S 17-55mm 1:2.8 G ED DX en onderandere ook een Nikon ED AF-S 80-200mm 1:2.8 D SWM heb waar ik veel mee werk.
        Aangezien de D3 een full frame is, kan ik al niet veel met die DX-lens doen, want dan werk ik niet op volle kwaliteit (full frame) waar je tenslotte toch veel voor betaald hebt. En die 80-200 zal ik moeten vervangen door een VR-lens.
        Dus kosten in lenzen heb ik toch te maken. Ook als ik bij Nikon blijf.
        En die nieuwe lensen die ze bij Nikon nu uitbrengen voor de FX-body zijn eerlijk gezegd wel wat van de pot gerukt qua prijs. Niet?
        * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
        * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
        * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

Comment

Ja, de D3 is beter dan de 1DIII.
          En ja, de 1DIII is goedkoper dan de D3.

De vraag is dus niet of de D3 beter is dan de 1DIII maar wel of je zelf vindt dat het prijsverschil tussen de D3 met lenzen en de 1DIII met lenzen ook het voordeel van de D3 tegenover de 1DIII kan verantwoorden.

Op dit moment wachten we op een bericht van RG of de AF problemen van de 1DIII volledig opgelost zijn.

Jan.

Comment

Vergeet niet dat je DX lens nog altijd kan gebruikt worden op de D3 in cropmode. Toegegeven, je houdt dan net geen 6 mpixel bestand over...

Ik kan je alleen aanraden van te proberen eens een D3 uit te testen, dat gaat je veel meer opleveren dan gelijk welke getypte info.

Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
            Bedankt iedereen voor de vele reacties.
            Velen onder jullie schrijven terecht dat alles afhangt van het materiaal dat ik nu al heb.
            Nu is het zo dat ik een Nikkor AF-S 17-55mm 1:2.8 G ED DX en onderandere ook een Nikon ED AF-S 80-200mm 1:2.8 D SWM heb waar ik veel mee werk.
            Aangezien de D3 een full frame is, kan ik al niet veel met die DX-lens doen, want dan werk ik niet op volle kwaliteit (full frame) waar je tenslotte toch veel voor betaald hebt. En die 80-200 zal ik moeten vervangen door een VR-lens.
            Dus kosten in lenzen heb ik toch te maken. Ook als ik bij Nikon blijf.
            En die nieuwe lensen die ze bij Nikon nu uitbrengen voor de FX-body zijn eerlijk gezegd wel wat van de pot gerukt qua prijs. Niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Op dit moment wachten we op een bericht van RG of de AF problemen van de 1DIII volledig opgelost zijn.
              http://www.dpreview.com/news/0712/07...eos1dmkiii.asp

Dit verhaal lijkt geen einde te krijgen.

Jan.

Comment

1/ Ik heb de afgelopen jaren systematisch geďnvesteerd in canon lenzen en ben dan op de digitale boot gesprongen door als een van de eersten de 1D-III aan te kopen (volle pot 4149 euro bij Kamera-Express). Zes maanden later komt Nikon op de proppen met een op het eerste zicht vergelijkbaar toestel, maar bij nadere inspectie een categorie hoger.
                Dit laat gemengde gevoelens achter, doch niet typisch voor deze sector. Je kan nauwelijks iets digitaals kopen (PC, laptop, dslr, gps, ...) of er komt alweer iets dat beter lijkt - van een concurrerend merk. Haasje over dus.

Alhoewel, retrospectief zou tot op heden geen enkele foto merkbaar beter zijn geweest. So what ? Weet bovendien dat ik zeer veel werk met vierkante cropping (macro, portret, flora) en dus eigenlijk 6.7 mega beelden bekom.
                Meer nog, het belet niet dat ik een loupe zuivere zw/w print heb laten maken, een portret van mijn echtgenote 80cm x 80 cm én nog gecropt (hoogstens 4Mp) met op haar kin een tot haar ergernis perfect scherp donshaartje.

2/ Noteer : lijkt.

Wat telt zijn uiteindelijk je foto's en dat is : lens+body+KIJKEN+RAW+processing+photoshoppen.
                Je moet eerst en vooral 'het licht zien', dat is al 150 jaar zo in de fotografie

3/ Mijn grootste waw met mijn huidige foto's zijn technischerwijs te danken aan de helderheid van de opnamen, de snelheid, de postprocessing in Lightroom en dergelijke, en VOORAL aan het toepassen vat wat zo oud is als de fotografie : de grijskaart voor een perfecte kleurbalans (Whibal)
                De 1.3 cropping waar ik tegenop zag : ik heb het nooit als nadeel ervaren

4/ From scratch zou ik op heden voor Nikon kiezen, maar geen enkele foto zal beter of slechter zijn door de keuze van merk. Ik stel voor dat je eens heel goed kijkt naar die D300, en het extra geld in je zak steekt, of gebruikt voor een extra vaste focus lens / macro lens... en ... een compact toestel voor in je zakken

Tot slot : ik las ooit een goede raad op een of andere site : stop met tijd te verliezen aan al die cijfertjes en vergelijkingen, trek erop uit en trek foto's foto's foto's ...

Johan

1DIII 17-40/4L 24-70/2.8L 50/1.4 85/1.2L 100macro 70-200/2.8L-IS
                Gitzo ReallyRightStuff Ps3 LR1.3 DxO4.5pro NoisNinja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JOHAN ALLAERT Bekijk bericht
                  1/ Ik heb de afgelopen jaren systematisch geďnvesteerd in canon lenzen en ben dan op de digitale boot gesprongen door als een van de eersten de 1D-III aan te kopen (volle pot 4149 euro bij Kamera-Express). Zes maanden later komt Nikon op de proppen met een op het eerste zicht vergelijkbaar toestel, maar bij nadere inspectie een categorie hoger.
                  Dit laat gemengde gevoelens achter, doch niet typisch voor deze sector. Je kan nauwelijks iets digitaals kopen (PC, laptop, dslr, gps, ...) of er komt alweer iets dat beter lijkt - van een concurrerend merk. Haasje over dus.

Alhoewel, retrospectief zou tot op heden geen enkele foto merkbaar beter zijn geweest. So what ? Weet bovendien dat ik zeer veel werk met vierkante cropping (macro, portret, flora) en dus eigenlijk 6.7 mega beelden bekom.
                  Meer nog, het belet niet dat ik een loupe zuivere zw/w print heb laten maken, een portret van mijn echtgenote 80cm x 80 cm én nog gecropt (hoogstens 4Mp) met op haar kin een tot haar ergernis perfect scherp donshaartje.

2/ Noteer : lijkt.

Wat telt zijn uiteindelijk je foto's en dat is : lens+body+KIJKEN+RAW+processing+photoshoppen.
                  Je moet eerst en vooral 'het licht zien', dat is al 150 jaar zo in de fotografie

3/ Mijn grootste waw met mijn huidige foto's zijn technischerwijs te danken aan de helderheid van de opnamen, de snelheid, de postprocessing in Lightroom en dergelijke, en VOORAL aan het toepassen vat wat zo oud is als de fotografie : de grijskaart voor een perfecte kleurbalans (Whibal)
                  De 1.3 cropping waar ik tegenop zag : ik heb het nooit als nadeel ervaren

4/ From scratch zou ik op heden voor Nikon kiezen, maar geen enkele foto zal beter of slechter zijn door de keuze van merk. Ik stel voor dat je eens heel goed kijkt naar die D300, en het extra geld in je zak steekt, of gebruikt voor een extra vaste focus lens / macro lens... en ... een compact toestel voor in je zakken

Tot slot : ik las ooit een goede raad op een of andere site : stop met tijd te verliezen aan al die cijfertjes en vergelijkingen, trek erop uit en trek foto's foto's foto's ...

Johan

1DIII 17-40/4L 24-70/2.8L 50/1.4 85/1.2L 100macro 70-200/2.8L-IS
                  Gitzo ReallyRightStuff Ps3 LR1.3 DxO4.5pro NoisNinja
                  Het meest zinvolle antwoord dat ik tijden in deze oneindige N-C discussie heb gezien. Je zou bijna denken dat het tegenwoordig om de gadgets gaat in plaats van fotografie.
                  Goed gesproken Johan
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                  X