Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 vs. Canon Eos1D MarkIII

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Onafgezien van de high iso, zou ik zelfs een d2x boven een 1dmkIII verkiezen...
    Dat is een straffe uitspraak.Maar ik neem aan dat je uitgebreide ervaring hebt met beide toestellen
    Last edited by roadrunner; 5 december 2007, 15:50.
    Danny's Photosite

Comment

Dit is een joke, of jij bent een troll.
      Hier is niks Canon of Nikon kop van jut. Spijtig dat het Hollands fotomagazie nergens kritiek geeft op de mkIII, want perfekt kan ie nooit zijn.
      En om je te informeren, er is VEEL dat de D3 heeft en de mkIII niet hoor, ligt er alleen aan wat je nodig hebt.
      En mensen die hier een vraag stellen mogen we toch nog helpen of niet?
      Ok, een joke was het zéker niet en dan ben ik dus de troll maar lezen kan ik wel nog altijd en dan moet je maar eens wat statistiek houden en gewoon telkens Canon er weer eens van langs krijgt een streepje zetten. Wedden dat, als je kan tellen, ik gelijk heb. Als dat zo doorgaat verkoop ik m'n hele Canon uitrusting want vodden hou ik niet in huis.

Djienbe

Comment

Toevallig kwam ik vandaag deze pagina tegen.
        http://jan_edward.blogspot.com/

Je kunt er de volgen vermelding vinden:

Canon-vlaggeschip EOS-1D Mark III blijkt defect
        De afgelopen weken kreeg ik al meldingen dat nieuwbakken bezitters van de Canon EOS-1D Mark III hun camera's al binnen een week weer van de hand deden, en nu is wel duidelijk dat hun ontevredenheid geheel terecht was:

Canon has informed dealers that it has temporarily stopped shipments of its EOS-1D Mark III and is asking that unsold units be returned pending an official announcement due over the next few days. Canon will repair affected cameras but is not offering refunds or exchanging for alternative models.

Dus krijg je voor je dure centen eerst een defecte camera, en daarna hoogstens een gerepareerde terug. Geld terug of omruilen voor een andere Canon is niet mogelijk.

Of dit alles waar is weet ik niet zoals ik al vermelde ik kwam dit toevallig tegen.
        mvgr
        antoine200

Comment

Het hangt allemaal af waar je de camera voor gaat gebruiken.
          gezien je avatar ben je al in het bezit van de d2x.
          De d3 is fenominaal in de hoge iso's. Echter de eerste gebruikerservaringen melden dat de d3 zeker niet beter is in de lage iso's vergeleken met de d2x.
          Men meldt zelfs dat de d2x meer detail heeft dan de d3.

voorbeeld : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=25898134

Ik ben blij dat ik mijn drang naar nog meer onder controle heb kunnen houden (was echt niet gemakkelijk ) en dat ik mijn d2x behouden heb.
          Op de 100 iso is die nog steeds echt subliem en daar kan geen d200, d300 of d3 tegen op.

alex
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
            Het hangt allemaal af waar je de camera voor gaat gebruiken.
            gezien je avatar ben je al in het bezit van de d2x.
            De d3 is fenominaal in de hoge iso's. Echter de eerste gebruikerservaringen melden dat de d3 zeker niet beter is in de lage iso's vergeleken met de d2x.
            Men meldt zelfs dat de d2x meer detail heeft dan de d3.

voorbeeld : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=25898134

Ik ben blij dat ik mijn drang naar nog meer onder controle heb kunnen houden (was echt niet gemakkelijk ) en dat ik mijn d2x behouden heb.
            Op de 100 iso is die nog steeds echt subliem en daar kan geen d200, d300 of d3 tegen op.

alex
            en daarom dat mijn keuze nu ook de d2x in plaats van de D300 wordt
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
              Dat is een straffe uitspraak.Maar ik neem aan dat je uitgebreide ervaring hebt met beide toestellen
              uitgebreid niet, maar als ik een toestel in men pollen heb, weet ik na 30 minuten al of ie me ligt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                Ok, een joke was het zéker niet en dan ben ik dus de troll maar lezen kan ik wel nog altijd en dan moet je maar eens wat statistiek houden en gewoon telkens Canon er weer eens van langs krijgt een streepje zetten. Wedden dat, als je kan tellen, ik gelijk heb. Als dat zo doorgaat verkoop ik m'n hele Canon uitrusting want vodden hou ik niet in huis.

Djienbe
                grapjas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Als dat zo doorgaat verkoop ik m'n hele Canon uitrusting want vodden hou ik niet in huis.

Djienbe
                  Veel geluk bij de verkoop.

Niemand wil nog een Canon.

Jan.

Comment

allee gasten, dat zijn toch alletwee mega-prachtige toestellen.
                    Wat de een nu niet heeft, zal hij binnen één tot twee jaar wel hebben.
                    Canon en Nikon spelen haasje-over, en daarmee zijn wij allen gediend.
                    Maarten1, succes met de foto's, welk juweeltje van camera je ook uiteindelijk koopt.
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Eigenlijk zijn er behoorlijk wat verschillen tussen de beide cam's.
                      De Nikon is een FF, de Canon een 1.3 crop
                      Qua snelheid zijn ze aan elkaar gewaagd als je de Nikon in zijn DX stand zet.
                      Moest ik nog geen Canon glas hebben, zou ik voor de Nikon gaan.
                      Voor mij is de D3 een knappe combinatie van FF en crop in een camera.
                      Alles hangt natuurlijk af welke functies je belangrijk vind, en of je de meerprijs van de Nikon en het bijhorend servies kan/wil betalen.
                      Voor mij is de Nikon gesitueerd tussen de Canon 5D en de 1D mkIII.
                      BD0808BE

Comment

Heb jij een 1dmkIII? en zo ja, heb je het probleem tegengekomen? Want de meeste gebruikers die ik ken hebben er geen last van. Dit probleem is misschien wel wat overdreven?
                        dag Rudy,

ik had inderdaad van bij het begin serieuze AF-problemen ( net zoals meerdere van mijn collega's-vrienden-fotograven ) , maar dat werd , niettegenstaande het opsturen van CD's met een (te) groot aantal onscherpe beelden door Canon Belgium steeds tegengesproken . Dit probleem zal allicht niet overdreven zijn , aangezien alle MarkIII's met nrs 501001-546561 terug binnen moeten voor herstelling van een "AF Mirror Adjustment Problem" ( = officiele mededeling van Canon ).
                        zie : http://www.usa.canon.com/consumer/co...=2112&id=39707

groeten,

Comment

Comment

hmmm, zoals gewoonlijk een pak gezaag en geklaag en voor en tegens en voor wat?
                            Morgen ga ik met mn vriendin door Brugge wandelen en zie ik op zn minst weer 1 50+ser (waarvan het hier stikt denk ik) met een dure cam tegen de buik bengelend, liefst een echt dure, die staat mooier op de bolle buik en heeft bovendien minder ruis, is veel beter ...
                            het leukste deel is wanneer ze een supernormale postkaart-foto willen maken en ziet dat hij feitelijk niet eens weet hoe zn toestel werkt (voor wat dienen eigentlijk al die knopjes ook alweer? ah, op "auto" werkt het ook hoor) ...
                            kortom, op een forum als dit vragen wat je moet kopen is onzin, je krijgt zoveel voors en tegens dat je knettergek word en nog altijd niet weet wat kopen, en ik vermoed dat er hier heel wat mensen zijn met hun wel-gefundeerde mening, die ik morgen met mn vriendin in Brugge tegenkom met zon cam op de bolle buik...

koop gewoon het toestel dat je het meeste ligt, de beide cams zullen ferme beestjes zijn en hoeveel ie ook in zn mars heeft, ik denk dat messchien 1% van dit forum dat echt nodig heeft en de rest? die heeft het nodig voor zn wel-gefundeerde mening te geven in een topic als dit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-design Bekijk bericht
                              hmmm, zoals gewoonlijk een pak gezaag en geklaag en voor en tegens en voor wat?
                              Morgen ga ik met mn vriendin door Brugge wandelen en zie ik op zn minst weer 1 50+ser (waarvan het hier stikt denk ik) met een dure cam tegen de buik bengelend, liefst een echt dure, die staat mooier op de bolle buik en heeft bovendien minder ruis, is veel beter ...
                              het leukste deel is wanneer ze een supernormale postkaart-foto willen maken en ziet dat hij feitelijk niet eens weet hoe zn toestel werkt (voor wat dienen eigentlijk al die knopjes ook alweer? ah, op "auto" werkt het ook hoor) ...
                              kortom, op een forum als dit vragen wat je moet kopen is onzin, je krijgt zoveel voors en tegens dat je knettergek word en nog altijd niet weet wat kopen, en ik vermoed dat er hier heel wat mensen zijn met hun wel-gefundeerde mening, die ik morgen met mn vriendin in Brugge tegenkom met zon cam op de bolle buik...

koop gewoon het toestel dat je het meeste ligt, de beide cams zullen ferme beestjes zijn en hoeveel ie ook in zn mars heeft, ik denk dat messchien 1% van dit forum dat echt nodig heeft en de rest? die heeft het nodig voor zn wel-gefundeerde mening te geven in een topic als dit...
                              T-design,

Jammer dat je in jouw post zo generaliseerd.
                              Er zijn op dit forum meer dan genoeg mensen die een weloverwogen en gefundeerd advies willen geven. En dat 99% van de fotografen hier geen duur toestel nodig hebben. Dat kan kloppen. Maar dat geldt ook voor u. In principe zijn alle foto's te maken met bijvoorbeeld een D50. Echter het hebben van een fijn stuk gereedschap wil niet per definitie zeggen dat het onnodig is.

Alex

P.s. Ik heb gelukkig geen bolle buik, dus je zult mij morgen in Brugge waarschijnlijk gewoon voorbij lopen
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogéke Bekijk bericht
                                dag Rudy,

ik had inderdaad van bij het begin serieuze AF-problemen ( net zoals meerdere van mijn collega's-vrienden-fotograven ) , maar dat werd , niettegenstaande het opsturen van CD's met een (te) groot aantal onscherpe beelden door Canon Belgium steeds tegengesproken . Dit probleem zal allicht niet overdreven zijn , aangezien alle MarkIII's met nrs 501001-546561 terug binnen moeten voor herstelling van een "AF Mirror Adjustment Problem" ( = officiele mededeling van Canon ).
                                zie : http://www.usa.canon.com/consumer/co...=2112&id=39707

groeten,

Wel, ik ga nog verder ;-) ik ben benieuwd of de camera zich anders gaat gedragen NA de herstelling. Want dan zou Canon wel heel erg veel aan struisvogelpolitiek gedaan hebben!
                                Ken jij overigens al mensen die hem terug hebben en die al kunnen vergelijken hebben?
                                Groeten

Comment

Working...
                                X