Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300: Goedkoopste plaats topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300: Goedkoopste plaats topic

Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
    Ja, maar bij de D200 was dat destijds ook al het geval toch? En toch bleef de verkoopprijs in tegenstelling tot de D300 lange tijd vrij hoog.
    De D200 is bij mijn weten nooit verkocht aan 1950 euro.
    Zelfs Fnac vroeg 'maar' 1799,-
    Ik heb hem in de beginperiode gekocht aan 1599 euro.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De prijs is zelfs nog beter bij Robyns , te Sint truiden . Ik had het verkeerd verstaan
      De prijs : 1649 Euro
      Adres : Stapelstraat 80 Sint Truiden tel : 011/68 25 64 , zeer goede zaak
      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
        <licht off-topic>
        Ik ben niet helemaal zeker dat Nikon Capture NX bij de volgende leveringen nog zal meegeleverd zijn. Als ik mij niet vergis is het een lanceringsactie voor de D300 en D3, en enkel de eerste 300.000 toestellen wereldwijd kregen dat meegeleverd. Als je kijkt naar de grootte van Belgie en de hoeveelheid toestellen procentueel naar hier zullen komen, dan heb ik mijn twijfels over het aantal leveringen hier waar Nikon Capture NX effectief nog zal bijzitten.
        Tenzij Nikon van gedacht verandert natuurlijk.

Ik heb mijn toestel uit de eerste lading, en daar zit het inderdaad bij, hoewel Nikon BeLux beweerde dat het er niet bij zat, en dat Belgie niet meedeed aan die actie. Men vermeldde mij echter ook dat dit enkel bij de eerste levering nog ging bijzitten.... Nu ja, ze hadden zich al vergist over het feit dat het er al helemaal niet ging bijzittten in Belgie, dus dat kan misschien wel een tweede keer....
        "
        Kopers van een D3 of D300 worden extra in de watten gelegd. In de eerste 300.000 Europese verpakkingen van de D3 en D300 zal een gratis versie van CaptureNX™ software worden aangeboden. Op de doos van de D3 en D300 zit een sticker die deze actie kenbaar maakt.
        Op deze manier kunnen D3- & D300-fotografen profiteren van het revolutionaire Nikon beeldbewerkingspakket (met gepatenteerde U-point technologie) dat complexe beeldbewerking super-eenvoudig maakt!
        Met Capture NX zijn de mogelijkheden om uw verbeelding vorm te geven onbegrensd! "

Het is zelfs zo dat vanaf 2008 de CD met Nikon Capture NX er in de verpakking van je camera zou bijzitten.

Zie hier : http://www.letsgodigital.org/nl/1747...ftware-gratis/
        En als at in Nederland zo is waarom zou dat hier dan niet zo zijn ? Ik dacht dat Nikon nu toch in Benelux-verband werkte.
        Last edited by enero; 12 december 2007, 07:21.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Op de doos van mijn D300 (NL versie) staat alleen een sticker met de tekst: "Release campaign, includes Capture NX". Dat zou voor de toekomst weinig goeds beloven.....

Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

@Pol
            Nikon Nederland is een entiteit, Nikon BeLux een andere, en die laatste is afhankelijk van Nikon SAS France.

Wat die Capture NX betreft, het is allemaal een beetje onduidelijk.
            Toen ik wist dat mijn D300 bij de eerste lichting ging zitten was ik in de veronderstelling van NX er bij te krijgen. Maar op de Belgische site had geen bericht gestaan hieromtrent, wel op de Japanse, UK en Nederlandse...
            Dus ik bel even naar Nikon BeLux. Daar krijg ik melding dat dat er NIET zal bijzitten, Belgie doet niet mee aan die actie....
            Dus ik stuur een bericht via de supportsite om toch enigszins een signaal te geven dat ik het raar vind dat een wereldwijde actie niet in Belgie zal doorgevoerd worden.

Het antwoord dat ik terugkreeg was dat bij de eerste lichting Capture NX er inderdaad bijzit (en er staat inderdaad zo'n releasecampaign Capture NX sticker op mijn doos), maar dat dat bij de volgende (wss) niet meer zo ging zijn.

Ik ga er dus voorlopig vanuit dat die Capture NX zaak tijdelijk is en zeker niet iets is wat normaal bij de camera's zal meegeleverd worden. Maar het is blijkbaar moeilijk om correcte info te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
              @Pol
              Nikon Nederland is een entiteit, Nikon BeLux een andere, en die laatste is afhankelijk van Nikon SAS France.

Wat die Capture NX betreft, het is allemaal een beetje onduidelijk.
              Toen ik wist dat mijn D300 bij de eerste lichting ging zitten was ik in de veronderstelling van NX er bij te krijgen. Maar op de Belgische site had geen bericht gestaan hieromtrent, wel op de Japanse, UK en Nederlandse...
              Dus ik bel even naar Nikon BeLux. Daar krijg ik melding dat dat er NIET zal bijzitten, Belgie doet niet mee aan die actie....
              Dus ik stuur een bericht via de supportsite om toch enigszins een signaal te geven dat ik het raar vind dat een wereldwijde actie niet in Belgie zal doorgevoerd worden.

Het antwoord dat ik terugkreeg was dat bij de eerste lichting Capture NX er inderdaad bijzit (en er staat inderdaad zo'n releasecampaign Capture NX sticker op mijn doos), maar dat dat bij de volgende (wss) niet meer zo ging zijn.

Ik ga er dus voorlopig vanuit dat die Capture NX zaak tijdelijk is en zeker niet iets is wat normaal bij de camera's zal meegeleverd worden. Maar het is blijkbaar moeilijk om correcte info te krijgen.
              Ben benieuwd, ga mijn D300 deze namiddag afhalen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Ha Pol, en ik mijn 40D
                Have fun met de D300.

Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik zal duimen

Comment

En inderdaad, de Product Key voor NX is er nog bij.
                    En nu wat spelen met de nieuwe aanwinst.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
                      Bij introductie was de verkoopprijs van de D200 ruim 2.000 euro en de prijs was daarna heel lang rond de 1.700 euro gebleven. Hoe kan het dat de D300 amper een maand oud is en dan nu al rond de 1.699 euro te koop is? Is hier een simpele verklaring voor?
                      1830€ incl Capture NX (130€) dus 1830 minus 130 = 1700€ excl Capture NX

Karel

Comment

Art&Craft Media, Mariakerke(Gent) : D300 : 1599 bij reservatie en voorschot. NX is er nog bij.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                          Ha Pol, en ik mijn 40D
                          Have fun met de D300.

Hans
                          Bedankt en ook veel geluk met de 40D.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
                            Bij introductie was de verkoopprijs van de D200 ruim 2.000 euro en de prijs was daarna heel lang rond de 1.700 euro gebleven. Hoe kan het dat de D300 amper een maand oud is en dan nu al rond de 1.699 euro te koop is? Is hier een simpele verklaring voor?
                            Ik herinner mij dat de D70 bij het begin ooit duurder heeft gestaan dan de D300 nu.

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik herinner mij dat de D70 bij het begin ooit duurder heeft gestaan dan de D300 nu.

Groetjes,
                              Pol.
                              Pol, dan zal dit wel met de kitlens geweest zijn. Ik was ook bij de eersten die de D70 kochtten en betaalde 1599 euro (body met 18-70).
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ben ik nu de enige uit de lichting vroege D70-kopers die lichtjes verweest achterblijft met zijn bokrijk-cam?
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                                X