Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300

Heeft de D300 ook een ISO 100, dit in tegenstelling tot diverse reviews die 200 ISO vermelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
      Heeft de D300 ook een ISO 100, dit in tegenstelling tot diverse reviews die 200 ISO vermelden.

Ja,maar die moet je instellen,is niet standaard,zie:

Naar het schijnt echter,verlies je bij ISO100 bij de D300 veel dynamisch bereik.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Ja,maar die moet je instellen,is niet standaard,zie:

Naar het schijnt echter,verlies je bij ISO100 bij de D300 veel dynamisch bereik.

Walter
        Dit is een nadeel t.o.v. andere toestellen... is er ook een voordeel aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
          Dit is een nadeel t.o.v. andere toestellen... is er ook een voordeel aan?

(Nog)minder ruis misschien,hoewel wat betreft ruis de D300 een buitenbeentje lijkt te zijn:zeker tot ISO 320 lijkt hij méér ruis te produceren dan de D200,een gevolg van de interne ruisonderdrukking die pas bij hogere ISO's in werking treedt.

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            (Nog)minder ruis misschien,hoewel wat betreft ruis de D300 een buitenbeentje lijkt te zijn:zeker tot ISO 320 lijkt hij méér ruis te produceren dan de D200,een gevolg van de interne ruisonderdrukking die pas bij hogere ISO's in werking treedt.

Walter
            Aha, interessant - mijn D200 lijkt dan toch nog niet afgeschreven.
            Heb je hierover meer info, voorbeelden, links?
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Aha, interessant - mijn D200 lijkt dan toch nog niet afgeschreven.
              Heb je hierover meer info, voorbeelden, links?

Waarom zou die afgeschreven zijn.
              Als je overwegend tot ISO 800 fotografeert dan zou ik de D200 gewoon houden. Al dat gedoe over ruis. Ik heb nooit last van ruis. Ik fotografeer dan ook geen concerten of andere gelegenheden waar ik niet mag flitsen.
              Dus blijf ik voorlopig trouw aan mijn D200 (hopelijk tot de D400) en flitser en natuurlijk mijn statief.
              Spaart toch nog wat centjes.
              mvgr
              antoine200

Comment

D300 is wel een stop beter dan de D200 maar wat naast een betere metering mischien wel het belangrijkste punt is is de AF fijntuning per lens (12 lenzen kunnen qua getunde waarden in de D300 opgeslagen worden)

Je kunt de procedure hier bekijken:

James Markus Photography & Photomatter.com Review Page, Featuring Nikon D300, Impressions, Test, AF Fine Tuning, and sample photos

en de D300 qua ruis hier:

Review of Nikon D300, D2x vs D300 ISO test, AF Fine Tune, Color comparison, All photos by James Markus - Photomatter.com - All Rights Reserved, Copyright 1974-2014

Prima toestel!

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                  D300 is wel een stop beter dan de D200 maar wat naast een betere metering mischien wel het belangrijkste punt is is de AF fijntuning per lens (12 lenzen kunnen qua getunde waarden in de D300 opgeslagen worden)

Je kunt de procedure hier bekijken:

James Markus Photography & Photomatter.com Review Page, Featuring Nikon D300, Impressions, Test, AF Fine Tuning, and sample photos

en de D300 qua ruis hier:

Review of Nikon D300, D2x vs D300 ISO test, AF Fine Tune, Color comparison, All photos by James Markus - Photomatter.com - All Rights Reserved, Copyright 1974-2014

Prima toestel!

Karel
                  Nou, met die D300 is dus niks mis.

Comment

er wordt een product key van capture NX meegeleverd
                    D300 (& D1) 10.5mm f/2.8G + 17-55mm f/2.8G + 70-200mm f/2.8G + SB600

Comment

Is de D300 echt spatwaterdicht of heeft hij enkel een environmental sealing.

Comment

Niet met z'n allen tegelijk bekijken.

The world's first video review of the Nikon D300, brought to you by http://www.digitalrev.com. Stay tuned for more.More Nikon Products Pricing Reference:http...

Comment

Niet met z'n allen tegelijk bekijken.

http://nl.youtube.com/watch?v=ugbwnU_DuCU
                          Zal niet gebeuren... aangezien het oud nieuws is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                            mischien wel het belangrijkste punt is is de AF fijntuning per lens (12 lenzen kunnen qua getunde waarden in de D300 opgeslagen worden)
                            Een heel interessante feature!
                            Maar dan vooral voor primes.

Comment

Working...
                            X