Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Web-Shops, OK zolang het goed gaat ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Web-Shops, OK zolang het goed gaat ...

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Hallo,
    Heb mijn Digitaal toestel sedert eind vorig jaar. Iedereen zal beamen dat het hierbij niet blijft. Een tas, een Flitser, een adapter, een filter, een X-drive enz. Daarvoor zijn o.a.web-shops over de ganse wereld. Soms prijselijk en vooral gemakkelijk zal je zeggen. Inderdaad, zolang alles goed gaat.
    Heb daar nu al een beetje ervaring mee. Een aankoop bij Nextphoto heeft twee maanden op zich laten wachten. Twee pakjes verloren, een derde uiteindlijk aangekomen via aangetekende zending. Chapeau voor Mr. Bernie Heins. Eén van de verloren gegane pakjes werd mij recent door de postbode aangetekend gepresenteerd. Het kwam nl. van de Belgische douane.Was daar blijkbaar al die tijd blijven liggen. Men vroeg mij 35 € te betalen (douanekosten!!). Heb wel vriendelijk bedankt en het pakket terug laten sturen naar afzender. Wellicht is er nog een tweede verloren pakje op komst...
    Een andere ervaring is er een met Power in Number."Murphy" was weer eens van de partij ten huize "Pol Callens". De bestelde X-drive II had allerhande kuren bij het installeren op de PC. Dit zowel bij Win 98, Win ME als bij Win 2000 met of zonder drivers, recente of oude. Ook niet na formatteren van de HD.Een ramp dus.Na enkele E-mailtjes met de zeer gedienstige en steeds direct antwoordende meneer Vasa Carapic, dan maar de unit teruggestuurd. Hoe ?? Met DHL natuurlijk. En de kosten van verzending ?? Af te wachten. Heb in elk geval gevraagd, de verzedingskosten te laten dragen door de bestemmeling.En dan een hoop douane-formulieren invullen.Waarom ?? Er werd toch al gededouaneerd in België? Ja maar je voert terug een pakket in naar een ander land. En in vier exemplaren a.u.b. Nu een pakje maken met het kleinood erin en klaar is kees. Je bent ondertussen wel een gans stuk van de dag bezig. DHL komt het wel ophalen aan huis.Een troost. Anders naar Brussel, Antwerpen,Mechelen of Merelbeke hollen.
    ALS ALLES MAAR GOED KOMT.....

Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

En zo beslist een mens om vanaf nu dicht bij huis te kopen. Er is inderdaad een dosis geluk mee gemoeid. Bovendien zijn er meer dan genoeg onbetrouwbare verkopers met heel aantrekkelijke prijzen. Misschien beter de beslissing laten afhangen van je gezond verstand, en niet zozeer van je portemonee. Het hangt er een beetje vanaf in welke van de twee het meeste plaats over is hé.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
      Klopt beste pgordebeke, maar een mens is maar een mens, en moet zich eerst wel eens laten vangen...
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Originally posted by Pol Callens
        Klopt beste pgordebeke, maar een mens is maar een mens, en moet zich eerst wel eens laten vangen...
        Pol.
        Hallo Pol, volledig akkoord; ik kies ook meestal voor het zekere, maar toch ff een voorbeeld waar over na te denken valt.

Prijs van een willekeurige ( ) Canon EOS AF lens:

-------------------------------------------
        EF 100-400 / 4.5-5.6 L IS USM

IN BELGIE: 2.556 euro ( KORTING VAN DE HANDELAAR REEDS AFGETROKKEN )
        DUITSLAND: 1.818 euro ( ac-foto ==> SERIEUZE WEB-EN GEWONE WINKEL )
        =====================

Verschil = 738 euro of bijna 30.000 bfr. ! ! !

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ja Marc, inderdaad om over na te denken en zeker de moeite waard. Nu Duitsland is wel een buur, terwijl Australië en Canada... Heb overigens heel goeie ervaringen met een paar Duitse web-shops.

Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Originally posted by Pol Callens
            Pol.
            Twas geen verwijt hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik bestel ook een hoop spullen via het web en heb tot nog toe weinig of geen problemen gehad. Maar ik probeer er in elk geval op te letten dat ik geen enorme bedragen op die manier spendeer, en indien mogelijk kies ik een winkel die bij wijze van spreken met een dag rijden bereikt kan worden. Kwestie van persoonlijk te kunnen ingrijpen als er iets grondig foutloopt. Duitsland doe ik dus ook geregeld.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Heb dit helemaal niet als een verwijt begrepen,pgordebeke.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

echt dure dingen zou ik nooit kopen via internet shops, ik heb al een paar keer dingen gekocht maar telkens goedkope dingetjes en moet zeggen nog nooit een probleem gehad maar voor bv een digicam zou ik het niet vertrouwen, wat met de garantie, ik ga toch liever terug naar de winkel met mijn camera indien garantie gewenst is, je betaald iets meer maar je hebt er toch ook wat service en zekerheid voor terug.

en nu nog dit : mijn stiefvader had ook eens iets besteld via het net, redelijk duur zelfs, ok dingetje geleverd maar, iedere maand opnieuw ging er geld van zijn rekening tot zelfs veel grotere bedragen dan het toestel dat hij gekocht had, dit heeft zo 4 maand geduurd (besteld in states trouwens) heeft hij in die vier maand niets anders gedaan dan naar betreffende geschreven, gefaxt en getelefoneerd, om het kort te houden, het geld is wel tot de laatste frang terugbetaald maar aangenaam is wat anders en voor al die moeite die ermee gepaard is gegaan word je ook niet betaald plus de telefoonkosten zijn ook niet terugbetaald geweest.

De echte oorzaak waarm dit gebeurde is on nooit verteld (konden of wouden ze niet vertellen)
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Toch blijf ik een voorstander van internetkopen, al die problemen die hier opgesomt zijn tellen enkel voor shops buiten Europa. Nu ik zou ook geen superdure zaken kopen maar een ps a40 vind ik wel nog te doen.
                  Vooral voor compactflash kaartjes, batterijen, tassen vind ik internet winkels superhandig.
                  Godspeed You, Black Emperor!

Comment

Working...
                  X