Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nikon zo speciaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

Hallo

Zeker niet de dienst na-verkoop in België (Procirep)
    Gelukkig heeft mijn dealer Tuyttens in Brugge mij heel sterk gesteund en geholpen om tot een bevredigende oplossing te komen.
    Toestel was meer dan 10 weken weg voor een grote kuis : CCD + zoeker etc.
    Uiteindelijk hebben ze de CCD zelf vernieuwd, toen die na een "kuisen" die 10 weken duurde, bij een test in de winkel nog steeds "vlekken" vertoonde; toen heeft Tuyttens me werkelijk heel sterk gesteund, en binnen de week zat er bij Procirep een nieuwe CCD in. Ik kreeg zelfs nog een korting van 50 Euro ter compensatie van de abnormale vertraging. Nu werkt mijn D70 weer prima ! Bedankt Tuyttens. Mag ook eens gezegd worden. Eigenlijk wordt de winkelier door ons, kopers, meestal ten onrechte als de zwarte piet beschouwd. Zij kunnen het niet helpen dat een A Merk als NIKON zijn herstellingen en dienst na verkoop toewijst aan een firma als Procirep ...

Groetjes uit Brugge

Marc

Opnieuw tevreden over zijn Nikon dankzij zijn dealer (en niet NIKON zelf !)
    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

korting? hoeveel kost zon cleaning dan?
      foto als spiegel of als venster?

Comment

een nieuwe ccd, parakiet ...

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Mijn visie waarom Nikon "speciaal" is: Het is een merk dat nog echt aan de fotograaf denkt, goede ergonomie aflevert
          Als het woord ergonomie dan toch valt ... Het is met de digitale camera's met hun scrollwieltjes minder of geen probleem meer, maar wat ik nooit heb gesnapt bij Nikon, Canon, of wie ook (op één uitzondering na) is de plaats van de sluitertijdkeuzeknop (mooi woord ..), rechts boven op de body. Dat betekende dat je je vinger van de ontspanknop moest afhalen om de sluitertijd te wijzigen en de camera met lens moest vasthouden en in evenwicht houden met je linkerhand alleen ..

Die ene uitzondering was Olympus bij de OM-reeks, waar de de sluitertijd gekozen werd met een ring rond de bayonet. DAT was tenminste ergonomisch goed bekeken IMHO. Waarom heeft nooit iemand dat voorbeeld gevolgd ?

Comment

Bij Nikon (mijn D200 althans) heb ik de custom option zo gezet dat je met de duim sluitertijd (of diafragma) instelt. Ik vind mijn camera persoonlijk super-ergonomisch... Kris

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
            Als het woord ergonomie dan toch valt ... Het is met de digitale camera's met hun scrollwieltjes minder of geen probleem meer, maar wat ik nooit heb gesnapt bij Nikon, Canon, of wie ook (op één uitzondering na) is de plaats van de sluitertijdkeuzeknop (mooi woord ..), rechts boven op de body. Dat betekende dat je je vinger van de ontspanknop moest afhalen om de sluitertijd te wijzigen en de camera met lens moest vasthouden en in evenwicht houden met je linkerhand alleen ..

Die ene uitzondering was Olympus bij de OM-reeks, waar de de sluitertijd gekozen werd met een ring rond de bayonet. DAT was tenminste ergonomisch goed bekeken IMHO. Waarom heeft nooit iemand dat voorbeeld gevolgd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht

De Nikkormat FT2 had dat al in een zeer ver verleden. Ik ben er nooit een fan van geweest. De EL met sluiterautomaat had ook zo'n ring rond de bajonet, destijds werd dat diafragmaring genoemd

Diens tegenhanger was destijds de Canon AE-1, ik heb er zo twee gehad en ik heb ze allebei weggegeven. Werkten goed hoor, daar niet van maar het was mijn ding niet. Met mijn digitaaltje bepaal ik zelf wat ik met mijn duim regel.

Heel dat steeds weer opduikende Canon-Nikon gedoe wordt in feite knap vervelend. Als ik mocht kiezen tussen een Ferrari en een Toyota koos ik voor een Toyota, een Landcruiser welteverstaan.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Als ik mocht kiezen tussen een Ferrari en een Toyota koos ik voor een Toyota, een Landcruiser welteverstaan. PaulM
                erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  De Nikkormat FT2 had dat al in een zeer ver verleden. Ik ben er nooit een fan van geweest. De EL met sluiterautomaat had ook zo'n ring rond de bajonet, destijds werd dat diafragmaring genoemd
                  Oh, noemden ze toen een sluitertijdenring rond de bajonet een "diafragmaring" ? Ik zou gedacht hebben dat een diafragmaring altijd op het objectief hoort, niet rond de bajonet op de body zoals Olympus dat deed met de sluitertijdenring ..

Comment

Een Nikon is gewoon de meest sexy camera die er is........
                    I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

Werk zelf met Canon, 5D, maar denk dat beide merken, hun zwakke en sterke kanten hebben en totaal gezien niet voor elkaar onder doen. Is dus denk ik ook een gevoel wat je er bij moet hebben. en uiteraard moet je kijken of die sterke punten van het merk, het meest bij de dingen past waar jij het voor nodig hebt. Maak je namelijk alleen daglicht foto's, dan is de betere ruisonderdrukking niet nodig waar canon beter in is. Noem maar een voorbeeld.
                      Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Comment

Nikon maakt van die heerlijke zwarte onopvallende pro-lenzen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          En op de D80 ook.

Even bronnen checken Sebastiaan.
                          ik had het inderdaad over de d40 en d50 zoals smax al aanhaalde

en ik ben trots op mijn witte lens !
                          groeten, Sebastiaan

Comment

Working...
                          X