Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nikon zo speciaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

wel ja, weet niet of het algemeen zo is hé,
    merk dit alleen op in mijn omgeving

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    En dat is dan "de meerderheid"
    Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
      wel ja, weet niet of het algemeen zo is hé,
      merk dit alleen op in mijn omgeving
      #14 gelezen?

Comment

ja maar dat zegt nog niets,

canon is zeker en vast populairder in de digicams, wie zijn stappen zet naar spiegelreflex zal wss sneller kiezen voor hetzelfde merk (canon is dan ook gewoon goed)

had ik de kennissen niet gehad in mijn omgeving, had ik dat ook wel gedaan, maar het valt mij op dat in de professionele omgeving meer wordt geopteerd voor nikon (en dat valt uit die cijfers niet af te leiden)

ik kan verkeerd zijn é, maar dat is het gedacht dat ik krijg van professionele fotografen die ik dan persoonlijk ken

#14 gelezen?
        Fuji XPRO1

Comment

En nu de feiten :

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

"The company's global DSLR market share fell by 2.8% to 46.7%, still a fairly commanding 13.7% lead over nearest DSLR competitor Nikon Inc"
          "Je hebt toch niet noodzakelijk gelijk omdat je met velen ongelijk hebt " ja toch ?

Silent M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
            "Je hebt toch niet noodzakelijk gelijk omdat je met velen ongelijk hebt " ja toch ?

Silent M.
            Hi,

Dit zijn 2 verschillende dingen:

hvr_o bewijst dat canon ruim meer verkoopt dan Nikon.

Jij impliceert dat Nikon beter is dan Canon. Dat is iets anders.

Ik heb een Canon met vele Nikkor lenzen op, dus ik zeg niets.

Paul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

"The company's global DSLR market share fell by 2.8% to 46.7%, still a fairly commanding 13.7% lead over nearest DSLR competitor Nikon Inc"
              ja maar dat zegt nog niets,
              canon is zeker en vast populairder in de digicams,
              Goed lezen hé

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Grappig, maar naast de kwestie. Ik reageer enkel op de bewering dat "de meesten" voor Nikon kiezen.

Edit : ik zie dat DPaul mij voor was

Comment

Why Nikon?
                Because the red flash on the Nikon handgrip matches the stitching on the leather seats in my Maserati.

Comment

Nikon speciaal? We hadden en hebben nog altijd een analoge Canon EOS300, maar zijn digitaal op de Nikon kar gesprongen met de introductie van de D70 omdat mijn vader ook met Nikon werkte en ik een paar objectieven van hem kreeg. Een overstap naar Canon heeft er verleden jaar bijna ingezeten, maar nu met de introductie van ruisarme D3 en D300 is dat zo goed als ondenkbaar geworden

Ik vind overigens dat de twee marktleiders elkaar nu goed in evenwicht houden Zoals zij nu bezig zijn blijft het kruimels rapen voor de kleinere fabrikanten. Spijtig, want meer concurrentie is beter voor ons allemaal!

MVG,

Comment

Waarom probeert men zich toch steeds te "spiegelen" met de pro's?

Wat doet het ertoe of je nu met Nikon, Canon, Sony, Panasonic,... of zelfs een Aldi merk cameraatje werkt? 't Is het resultaat en het plezier dat jij aan jou camera beleefd dat telt...

De ultieme camera die op ieder vlak beter is dan de concurrentie bestaat niet, anders had je geen concurrentie meer. Net zoals Canon op bepaalde vlakken beter scoort dan de rest, heeft Nikon dit ook...

Wat mijn Nikon zo speciaal maakt is dat hij voor mij goed in de hand ligt en dat ik er naar mijn eigen mening goede foto's mee kan maken...
                    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Ik heb zelf een nikon D80, wat ik soms wel als struikelblok zie is de vele ruis vanaf 400 iso waar bv canon geen last van heeft.

Echter de meeste pro's, en de mensen uit mijn omgeving, verkiezen allen nikon.

Heb zelf geen ervaring met andere reflexcamera merken.

Wat ik mij dan afvraag, waarom kiest de meerderheid voor nikon? Is de kwaliteit dan zoveel beter voor alles onder de 400 iso? (van de kwaliteit onder de 400 iso ben ik zelf ook wel enorm tevreden)

zeker nu canon fullframe heeft op de nieuwe toestellen ... wordt het dan niet aantrekkelijk om over te stappen op canon?
                      Waarom

Dat kan om alle soorten van redenen zijn, ik fotografeer reeds meer dan dertig jaar met Nikon, en heb er reeds heel wat gehad, nooit heeft één toestel mij in de steek gelaten, op den duur ga je dan wat investeren in beter (duurder) glas, dan kwam de F3, de F4, de F5, en dan kwam er digitaal, waar we als analoge fotografen nog niet metteen van overtuigd waren, eerst was er dacht ik de D1, maar deze was natuurlijk veel te duur als hobbytoestel, dus scannen bleek nog steeds een betere optie, als we onze foto's wilden gaan digitaliseren dus nog even voortdoen met de F4 en de F5, maar dan brak Nikon de markt open met de komst van de D70 voor de hobbyfotografen, dan pas is alles in een stroomversnelling gekomen, we konden onze objectieven gaan gebruiken op een betaalbare digitale reflexcamera die toch reeds heel goede kwalliteit weergaf en we waren verkocht
                      Nikon heeft er volgens mij zeer goed aan gedaan om steeds bij dezelfde bajonet te blijven waardoor zeer oude objectieven nog steeds bruikbaar blijven op de huidige boddy's,
                      Had ik dertig jaar geleden gekozen voor Canon, dan zat ik er mischien ook nog steeds aan vast wie weet
                      Ik heb ook gekozen voor Mercedes, maar dat kon evengoed BMW zijn geweest, en beide hebben ook reeds minder goede reeksen uitgebracht, sommige mensen zijn nu eenmaal merktrouw, zo ken ik er die reeds tien alfa's kochten waar ze ieder jaar veel kosten aan hadden, en toch blijven ze bij hun Alfa moet daar dan een verkaring voor zijn
                      Ook de bediening van een Nikon is steeds voor een groot stuk dezelfde geweest, waar ik toch voor een stuk ben in meegegroeid, vorige week nog kwam hier iemand met een Canon 40D, mooi ding, en niets van te zeggen, maar ik wist zelfs niet hoe ik deze moest aanzetten, ergens achter onderaan, hetzelfde zal wel gelden voor een Canon gebruiker zeker, als deze een Nikon in zijn handen gestopt krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Waarom

Dat kan om alle soorten van redenen zijn, ik fotografeer reeds meer dan dertig jaar met Nikon, en heb er reeds heel wat gehad, nooit heeft één toestel mij in de steek gelaten, op den duur ga je dan wat investeren in beter (duurder) glas, dan kwam de F3, de F4, de F5, en dan kwam er digitaal, waar we als analoge fotografen nog niet metteen van overtuigd waren, eerst was er dacht ik de D1, maar deze was natuurlijk veel te duur als hobbytoestel, dus scannen bleek nog steeds een betere optie, als we onze foto's wilden gaan digitaliseren dus nog even voortdoen met de F4 en de F5, maar dan brak Nikon de markt open met de komst van de D70 voor de hobbyfotografen, dan pas is alles in een stroomversnelling gekomen, we konden onze objectieven gaan gebruiken op een betaalbare digitale reflexcamera die toch reeds heel goede kwalliteit weergaf en we waren verkocht
                        Nikon heeft er volgens mij zeer goed aan gedaan om steeds bij dezelfde bajonet te blijven waardoor zeer oude objectieven nog steeds bruikbaar blijven op de huidige boddy's,
                        Had ik dertig jaar geleden gekozen voor Canon, dan zat ik er mischien ook nog steeds aan vast wie weet
                        Ik heb ook gekozen voor Mercedes, maar dat kon evengoed BMW zijn geweest, en beide hebben ook reeds minder goede reeksen uitgebracht, sommige mensen zijn nu eenmaal merktrouw, zo ken ik er die reeds tien alfa's kochten waar ze ieder jaar veel kosten aan hadden, en toch blijven ze bij hun Alfa moet daar dan een verkaring voor zijn
                        Ook de bediening van een Nikon is steeds voor een groot stuk dezelfde geweest, waar ik toch voor een stuk ben in meegegroeid, vorige week nog kwam hier iemand met een Canon 40D, mooi ding, en niets van te zeggen, maar ik wist zelfs niet hoe ik deze moest aanzetten, ergens achter onderaan, hetzelfde zal wel gelden voor een Canon gebruiker zeker, als deze een Nikon in zijn handen gestopt krijgt
                        ik ben het grotendeels eens met geert. De lenzen maken echter merktrouw ook financieel intressant: als je je ganse uitzet aan lenzen moet veranderen als je een nieuw toestel koopt kost dat je behoorlijk wat geld.
                        Verder spelen Nikon en Canon haasje-over: als ik bedenk dat Concertfoto vorig jaar zijn hele Nikoninvestering heeft verkocht omdat Nikon niet hoog genoeg ging in de ISOs (ze maken gewoonlijk foto's in zeer slechte lichtomstandigheden), dan moeten die mannen nu zowat hun handen hebben opgevreten (van de nagels te beginnen) na de aankondiging van de D3 en de gepubliceerde foto's op ISO 6400. Dit gezegd zijnde, Canon zal ook wel eens een D3-like toestel uitbrengen dat heel hoog in de ISOs gaat, dus moest ik nu een Canon hebben zou ik niet meteen alles verkopen om naar Nikon te gaan. Een beetje geduld is een schone zaak, en ik denk dat zowel Nikon als Canon zéér goede toestellen maken die zowel de amateur als de professional kunnen bekoren.
                        By the way, op de duurdere videocamera's van Canon kan je de lenzen wisselen, én je kan er je de ons bekende fotolenzen opzetten, dus als je één van die duurdere canon videocamera's hebt is dat een zeer goede reden om ook in canon te blijven voor foto's.
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          Why Nikon?
                          Because the red flash on the Nikon handgrip matches the stitching on the leather seats in my Maserati.

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            Why Nikon?
                            Now you're talking!

Comment

[QUOTE=erikdk;1642317]als ik bedenk dat Concertfoto vorig jaar zijn hele Nikoninvestering heeft verkocht omdat Nikon niet hoog genoeg ging in de ISOs (ze maken gewoonlijk foto's in zeer slechte lichtomstandigheden), dan moeten die mannen nu zowat hun handen hebben opgevreten (van de nagels te beginnen) na de aankondiging van de D3 en de gepubliceerde foto's op ISO 6400.

De laatste keer dat ik ze heb geteld, had ik al mijn nagels en vingers nog. Meer zelfs: ik dank de goden iedere avond op mijn blote knietjes als ik de beelden van onze 5D's zie opengaan op mijn scherm. En ik heb me vlak voor de switch zó kwaad gemaakt op de arrogante stijfhoofden van Nikon, die mij 8 jaar digitaal in de steek hebben gelaten, dat ik me nog niet direct terug zie overschakelen. Ik zie bij de concerten trouwens almaar meer Canon-gerief verschijnen...

Comment

Dikke, vette LOL

Comment

Working...
                                X