Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik heb ergens gelezen dat er een programmatje bestaat om het aantal clicks te zien van het fototoestel (shuttercounter is vr PC), weet iemand of dit bestaat vr MAC?
thx
Lieven
Photography helps people to see -Berenice Abbott-
BD1050BE
je zou dus ook IdImager Lite kunnen overwegen, doet 'ut ook, is freeware en is gemaakt door een mede BD'er Havezet !
Prima product!! Ik zou zeggen Search op IDImager!!!
Groets, Gerhard Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500
Op uw foto met de rechtermuisklik en voor 'view exif' kiezen.
en ergens vanonder in het lijstje staat er 'Total Number of Shutter Releases for Camera = ...'
Ik heb zojuist ook Opanda(2.3) geïnstalleerd. Als ik een foto (IMG_2942.jpg) bekijk in Opanda vind ik daar Image Number: 1212942. Ik kan mij niet voorstellen dat ik 1.210.000 foto's extra heb gemaakt. Kijk ik naar de verkeerde waarde?
Misschien wel toevallig dat de laatste vier cijfers hetzelfde zijn als je image nummer.
Dus ik denk dat er ergens anders nog een getal zal staan.
Als je PS hebt kun je daar ook in aflezen bij file info.
Om het aantal clicks te zien specifiek op een 5d III kan je magic lantern installeren op je toestel zelf ; op het scherm debug zie je de shutter count ( klassieke foto's + live view );zo heb je geen pc of mac nodig
Comment