Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact flash (welk merk)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact flash (welk merk)

Best forum leden,
    Ik ben in het bezit van een Canon-G3 en ben op zoek naar een
    512mb compact flash.
    Nu wil ik graag weten wat het beste merk is.
    En wat het veschil is tussen ultra en photo steno(pro).

Vriendelijke groeten Synco.<font face="Arial"></font id="Arial">

Hoi Synco,

welkom op het forum, dat je hier nog lang mag blijven...

Om even te antwoorden op je vraag:
    Wat merken betreft heb je nogal veel keuze...
    In de winkel vind je nogal veel Sandisk (gewoon of Ultra), in de PC-zaak Apacer (gewoon, steno of steno pro) en dan heb je nog kaartjes zoals Toshiba, Lexar, Transcend, Ridata,...

Veel mensen hier bestellen hun kaartjes online en kiezen voor
    Ridata & Transcend via PIN (www.powerinnumbers.com.au) Zeer betrouwbare online site!
    Toshiba via geheugenkaart (www.geheugenkaart.be of nl) Ook zeer goed (iets duurder)

Je kan natuurlijk ook bij de lokale fotoboer kaartjes kopen, dan ben je zekerder van de garantie en dergelijke, maar je betaalt ook meer...

Wat de Ultra (van Sandisk) en de steno pro (van Apacer) betreft zijn dit kaartjes met hogere lees- en schrijfsnelheden...
    Voor je camera betekent dit minder lange tijden om te lezen, weg te schrijven als je een rappe camera hebt.

Maar weet wel dat bv. een Ridata, Transcend en Toshiba zowieso al even snel zijn of zelfs sneller dan een Sandisk Ultra of een Apacer Photo Steno Pro...

Ook is het misschien handiger om 2x 256Mb te kiezen, als je dan een card-error krijgt ben je niet meteen alles kwijt en heb je direct een reserve (Zo werk ik toch...)

Groeten,
    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik gebruik een Toshiba kaartje en ben daar tot nu toe zeer tevreden over, alles gaat lekker snel, en ik heb nog geen error's gehad.

greetz
      My Flickr

Comment

Zijn er kaartjes die het NIET goed doen in de G3?

Ik heb zelf een 64 Mb toshiba, maar da's niet veel voor op vakantie.

De toshiba werkt ok, trouwens...Wel heb ik een paar keer gehad dat de unload wizzard een filmpje of een raw niet herkent en de boel afbreekt. Direct downloaden van de camera werkt dan weer wel, dus dit is een software probleem.

Heeft iemand anders dit wel eens gezien?

Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

ik heb een toshiba 512 MB cf kaart gevonden voor 130 Euro(zonder verzendkosten) en ik vroeg me af of dat een goede prijs is??ik zit met hetzelfde probleem ik heb er eentje van 64 en 16(bij camera geleverd)maar das veel te weinig.

Comment

Originally posted by Kaveman
            Zijn er kaartjes die het NIET goed doen in de G3?
            Kijk maar eens op:
            http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
            of
            http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Wat geldt voor de prof. camera's, zal waarschijnlijk ook wel gelden voor de G3. Sommige doen het goed, sommige minder.
            Groet,
            Piet Gerritsen

Comment

Originally posted by nico
              ik heb een toshiba 512 MB cf kaart gevonden voor 130 Euro(zonder verzendkosten) en ik vroeg me af of dat een goede prijs is??ik zit met hetzelfde probleem ik heb er eentje van 64 en 16(bij camera geleverd)maar das veel te weinig.
              Hier staan ze voor 135,- Euro inclusief verzending.
              http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2926324502&category=18 871
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Bij PIN heb je er al eentje voor 124 Euro incl verzendkosten...
                En als je met meerdere besteld deel je gewoon de verzendkosten.
                Powerinnumbers blijft toch altijd de goedkoopste he?. En op vier dagen thuisgeleverd.
                Zie andere (tientalle topics over PIN)

Comment

bedwingen dit online site!
                  512mb compact flash card - 121 Euro
                  http://www.exeltek.com.au/int/catalog/product_info.php?currency=EUR&products_id=39

Comment

Hallo,

Zien jullie even op deze site :

http://www.foto-mundus.de/Digital/Speicherkarten/speicherkarten.html

de Toshiba CF-cards E-xtra speed staat daar voor maar 89,90 euros

Groetjes,
                    vicky
                    Groetjes Vicky

Comment

Vandaag 2 CF kaartjes 256 MB van PIN ontvangen, Silicon Power, goedkoop merk, maar alles werkt perfect én er zit 5 jaar garantie op! Het beste: 120 euro voor de twee, all-in (incl. verzendkosten)! Ik denk dat niemand beter doet...

Comment

IK heb ook zonet een CF kaart gekocht bij PIN. Door een of andere fout kwamen de verzendingskosten niet in de totaalafrekening. Ik heb ze een mailtje gestuurd om dit te melden, denkende dat ik een fout had gemaakt. Ik wou ze mijn gegevens nogmaals doorgeven zodanig dat ze die verzendingskosten er konden bijrekenen. Ik heb direct antwoord gekregen dat de fout bij hun lag en dat ze mij de verzendingskosten gewoon niet gaan aanrekenen

Comment

Working...
                        X