Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke combo 40d of 5d???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke combo 40d of 5d???

Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
    Ik kwam bij de 5d terecht door het kostenplaatje van de 40d(compleet met de 2 lenzen erbij), daar zit niet zoveel verschil qua prijs op, daarom wou ik ook weten of ik voor dat verschil in prijs er ook een betere kamera voor had,
    En of het vershil tussen beide groot was qua beeldkwaliteit, daarom wou ik jullie advies over de pro's en contra's van beide toestellen.
    Ik weet ook dat de door mij gekozen lenzen op de 40d ietsje duurder waren en lichtsterker waren dan op de 5d maar ik dacht dat de ff body beter was en bvb met f4 lenzen ipv f2,8 lenzen ook nog topfoto's leveren, ...
    en ook het feit als ik wauw foto's tegenkom ze 75% uit een ff komen, hangt natuurlijk af van de persoon ook daar ben ik me van bewust.
    klinkt misschien wat raar allemaal, maar kan het niet anders verwoorden
    Groetjes Steven
    Ik denk dat je beter de 5d koopt, met de 24-105L (supercombo), en dan eventueel de 100-400, of een andere telelens. Uiteindelijk heb je met de 5d toch meer dan 1 stop voordeel in high iso (ik schat bijna 2 na testen)
    Zit nu een flinke cash back op, gewoon doen. het is uiteindelijk de beeldkwaliteit die het hem doet. (en geloof me, de 40d is geen 5d, en het verschil zal klein zijn als je het aan een 40d user vraagt. maar voor mij groot genoeg om de 40d niet te houden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Overduidelijk. Als er een opvolger is.

Jan.
      Een paar weken terug heb ik iemand gesproken die er steevast van overtuigd was dat er geen 5d opvolger kwam. Vond dat nogal ongeloofwaardig, weet jij daar meer van ?? Of interpreteer ik je zin verkeerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
        Theorie is 1 ding, praktijk nog iets totaal anders. 2 dingen die op papier gelijk zouden moeten zijn kunnen in echte situaties compleet anders reageren.

Dit vind ik een terechte opmerking, in de dagdagelijkse huis, tuin en keukenfotografie levert, bij mij alleszins, de 5D veel betere beelden af, zo simpel is het. Ik spreek niet over de 40D wegens nog nooit mee gewerkt en ik ga niet af op al die vergelijkende tests af en wat 'Janneke' en 'Mieke' zeggen, enkel mijn eigen ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Een paar weken terug heb ik iemand gesproken die er steevast van overtuigd was dat er geen 5d opvolger kwam. Vond dat nogal ongeloofwaardig, weet jij daar meer van ?? Of interpreteer ik je zin verkeerd ?
          Er is altijd een 5D opvolger. En daarna een opvolger voor die opvolger.

Ik bedoel hiermee dat het totaal onzeker is of die opvolger volgend jaar ook aangekondigd wordt op PMA of enkele maanden later of zelfs op Photokina of zelfs nog later.

Canon heeft nu de 1DIII, de 40D en de 1DsIII met live view, 14 bit, anti-stof enz..
          En voor de 400D en voor de 5D komen dezelfde aanpassingen er nooit.

Toen begin dit jaar de 1DIII werd aangekondigd door Canon was iedereen ervan overtuigd dat er op dat moment ook een D3 zou zijn.

Ik denk nog altijd dat Nikon, na het zien van de 1DIII specs, beslist heeft om de D3 te vertragen, om deze nog beter te kunnen maken dan de 1DIII.
          Dan denk ik aan lens correcties en AF tijdens live view en andere.
          Maar dat is wat ik hierover denk.

Wel verwacht ik niet dat Canon de 5D opvolger gaat vertragen wegens de D3 zodat ik nog altijd een 5D opvolger verwacht in Jan 08.
          Maar het kan ook alleen een 400D opvolger zijn.
          Of ook helemaal niets.

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Dit vind ik een terechte opmerking, in de dagdagelijkse huis, tuin en keukenfotografie levert, bij mij alleszins, de 5D veel betere beelden af, zo simpel is het. Ik spreek niet over de 40D wegens nog nooit mee gewerkt en ik ga niet af op al die vergelijkende tests af en wat 'Janneke' en 'Mieke' zeggen, enkel mijn eigen ervaring.
          Ik zeg even hetzelfde op een andere manier.

Ik zie dagelijks de fotos van de 5D. En die fotos zijn meer dan goed genoeg.

En zelfs als je zou veronderstellen dat de fotos van de 40D nog veeeel beter zijn... beter dan de 5D fotos is eenvoudig nooit nodig.

En daarom koop ik nooit een 40D.

En ga ik voor ik nog iets anders koop er nog 50 keer goed over nadenken.
          Omdat de 5D fotos goed genoeg zijn.

Jan.

Off topic:
          De lens correcties van de laatste DPP versie voor de 17-40 werken ongelooflijk goed. Wel altijd in RAW fotograferen.
          En de 100 macro is ongelooflijk scherp op f2,8. Nu kan vignetting perfect verwijderd worden op f2,8.
          Ik kan mij voorstellen dat de 24-105 even indrukwekkende resultaten oplevert.
          Last edited by Jan_10D; 4 november 2007, 16:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Er is altijd een 5D opvolger. En daarna een opvolger voor die opvolger.

Ik bedoel hiermee dat het totaal onzeker is of die opvolger volgend jaar ook aangekondigd wordt op PMA of enkele maanden later of zelfs op Photokina of zelfs nog later.

Canon heeft nu de 1DIII, de 40D en de 1DsIII met live view, 14 bit, anti-stof enz..
            En voor de 400D en voor de 5D komen dezelfde aanpassingen er nooit.

Toen begin dit jaar de 1DIII werd aangekondigd door Canon was iedereen ervan overtuigd dat er op dat moment ook een D3 zou zijn.

Ik denk nog altijd dat Nikon, na het zien van de 1DIII specs, beslist heeft om de D3 te vertragen, om deze nog beter te kunnen maken dan de 1DIII.
            Dan denk ik aan lens correcties en AF tijdens live view en andere.
            Maar dat is wat ik hierover denk.

Wel verwacht ik niet dat Canon de 5D opvolger gaat vertragen wegens de D3 zodat ik nog altijd een 5D opvolger verwacht in Jan 08.
            Maar het kan ook alleen een 400D opvolger zijn.
            Of ook helemaal niets.

Ik zeg even hetzelfde op een andere manier.

Ik zie dagelijks de fotos van de 5D. En die fotos zijn meer dan goed genoeg.

En zelfs als je zou veronderstellen dat de fotos van de 40D nog veeeel beter zijn... beter dan de 5D fotos is eenvoudig nooit nodig.

En daarom koop ik nooit een 40D.

En ga ik voor ik nog iets anders koop er nog 50 keer goed over nadenken.
            Omdat de 5D fotos goed genoeg zijn.

Jan.

Off topic:
            De lens correcties van de laatste DPP versie voor de 17-40 werken ongelooflijk goed. Wel altijd in RAW fotograferen.
            En de 100 macro is ongelooflijk scherp op f2,8. Nu kan vignetting perfect verwijderd worden op f2,8.
            Ik kan mij voorstellen dat de 24-105 even indrukwekkende resultaten oplevert.

En Jan, dat 'Janneke' was zeker niet op U bedoeld ...

Comment

Ik zou de 5D nemen met 1 zoomlens met f 2.8.
              ofwel 24-70 of 70-200.
              Niet dat mijn 40D slecht is, maar omdat bij een full-frame de kwaliteit van de lens meer tot zijn recht komt op een full-frame.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                Wat vinden jullie van dit artikel?

Ik weet dat Ken Rockwell meestal niet geloofwaardig is maar beelden spreken voor zich natuurlijk... (lezen op eigen risico dus... )

http://www.kenrockwell.com/tech/full...-advantage.htm
                Wel, dit geloof ik nu volledig....
                Heb ook altijd gedacht dat door die pixelgrootte je met een gewone "consumer" lens beter kwaliteit foto's hebt dan met diezelfde lens op een cropcam....
                Maar als die 5d opvolger er 16 megapixels gaat op proppen dan heb je natuurlijk weer iets anders....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Hallo,

Ik heb niet alle reacties tot nu toe gelezen, maar ik zou in jouw plaats opteren voor de volgende kit:
                  - Canon 5D
                  - Canon 24-70 F2.8
                  - Canon 70-200 F2.8 IS
                  Canon R | Leica Q
                  EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                  Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                  [/COLOR]

Comment

Ik gebruik nu de 5D in cominatie met de 24-70 f2.8
                    super toestel en superlens. Ik heb lang zitten twijfelen tussen 24-70 f2.8 en de 24-105 f4. De 24-70 2.8 is wel iets duurder. Aangezien ik meer belang hecht aan lichtsterkere lenzen dan aan zoom was de keuze vlug gemaakt. Met de 4OD heb ik geen ervaringen

Mvg

Comment

Uit een aantal reacties maak ik op dat de beeldkwaliteit van de 5D hoger wordt ingeschat dan die van de 40D; kan iemand dat aan de hand van een tweetal foto's laten zien ? Een foto zegt meer dan 1000 woorden .....

Comment

Working...
                      X