Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke combo 40d of 5d???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke combo 40d of 5d???

Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
    Als je voor full frame kiest zou ik wachten op de opvolger van de 5D, die in februari in de winkel ligt.
    Laat ons hopen. En ook hopen dat die NOG beter zal zijn , vooral high-iso, ik hou mijn hart vast!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      ???? waar zijn die 30d's aan een derde of een vierde van de nieuwprijs
      Zoek even bij Aangeboden.

Volgens dpreview was de nieuwprijs van de 30D +18-55 1500 euro.
      Nu kost een nieuwe 30D + 18-55 bij top-foto nog 879 euro.
      En dat is dus niet tweedehands na 1 of 2 jaar.

Jan.

Comment

Als je voor full frame kiest zou ik wachten op de opvolger van de 5D, die in februari in de winkel ligt.
        Goed idee.
        Maar dan wel voor een 1000 euro meerprijs.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Laat ons hopen. En ook hopen dat die NOG beter zal zijn , vooral high-iso, ik hou mijn hart vast!
        Meer pixels op dezelfde sensor (grootte) en betere hoge ISO is geen goede combinatie.

Jan.

Comment

Als je FF echt nodig hebt is er niet veel keus, maar je kunt toch stellen dat de 40d een geavanceerd model is toz van de 5d. Op lage ISO is de beeldkwalitiet van de 40d quasi gelijk, op hogere ISO's zal de 5d een licht voordeel hebben, maar of je dit gaat merken op een A3ke is nog de vraag. Men mag verwachten dat de kwaliteit van de JPEG beelden toch ook verbetert zullen zijn toz vd 5d en dan zijn er toch een aantal andere punten die niet onbelangrijk zijn zoals
          AF, tone priority, live view, stof reductie, WIFI (optioneel) ,6fps en waarschijnlijk verbeterde ergonomie/gebruikers gemak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            van de 40d quasi gelijk, op hogere ISO's zal de 5d een licht voordeel hebben, maar of je dit gaat merken op een A3ke is nog de vraag.
            Vanaf iso 400 volmondig JA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Meer pixels op dezelfde sensor (grootte) en betere hoge ISO is geen goede combinatie.
              Jan.
              Is het niet zo dat indien de opvolger 16mp krijgt dat ie dan dezelfde pixeldensiteit als de 1dmkIII heeft?

En die is op high-iso zeker evengoed als de 5D als ik moet geloven wat ik lees.
              Dus meer pixels en dezelfde ruis is voor mij toch een verbetering?

Comment

Vanaf iso 400 volmondig JA
                Als je gaat pixelpeepen misschien wel, maar ja wie koopt daar nu een toestel voor?. Als de bedoeling is van foto's te maken die je op een normale manier gaat bekijken (op PC scherm, HDTV, of print-outs ) ga je niet veel merken tot en met iso 1600. Als je hoofdzakelijk 3200 ISO foto's maakt ja dan veranderen de zaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Als je gaat pixelpeepen misschien wel, maar ja wie koopt daar nu een toestel voor?. Als de bedoeling is van foto's te maken die je op een normale manier gaat bekijken (op PC scherm, HDTV, of print-outs ) ga je niet veel merken tot en met iso 1600. Als je hoofdzakelijk 3200 ISO foto's maakt ja dan veranderen de zaken.
                  Puerte, fotografeer jij eigenlijk wel? ik zie het verschil verdikkeme goed tussen iso 800, 1600 of 3200, zelfs met de 5d, en ik denk op een normale manier naar beelden te kijken hoor.
                  Nu, ik besef dat niet iedereen veel gebruik maakt van die high iso's, voor mij is het de oplossing om niet te dure lenzen te kunnen inzetten bij weinig licht, of snelle aktie.
                  Dit is niet pixelpeepen.

Comment

Puerte, fotografeer jij eigenlijk wel? ik zie het verschil verdikkeme goed tussen iso 800, 1600 of 3200, zelfs met de 5d, en ik denk op een normale manier naar beelden te kijken hoor.
                    Nu, ik besef dat niet iedereen veel gebruik maakt van die high iso's, voor mij is het de oplossing om niet te dure lenzen te kunnen inzetten bij weinig licht, of snelle aktie.
                    Dit is niet pixelpeepen.
                    Ik fotograferen, maar jong, moest eens weten. Kijk, heb dit linkske op de A700 thread gepost. Daar zit een commentaartje bij van nen Canon 5d gebruiker (autumn aurora) die de 40d en de A700 als back-up gebruikt. Vind volgende een heel wijze uitspraak van die kerel.

It's true that the Canon is slightly cleaner at ISO 3200 but if I needed to shoot at that speed all the time I'd just buy another Canon 5D or perhaps the Nikon D3 that is coming out. As it stands both the 40D and a700 produce very usable 5x7 at ISO 3200 under most lighting conditions. Pixel peeping for the most part is a waste of your precious time on this earth, but then again I have a close friend who also happens to be an audiophile (perhaps the only other group to rival amateur digital photographers in their anal retentiveness) and has spent almost the price of my house on sound equipment and I don't hear that kind of difference between his setup and my more modest rig, so there you have it.

Hij geeft ook verderop in dezelfde thread een antwoord op de vraag welk toestel hij zou verkopen de a700 of de 40d maar dat antwoord vind ik niet voldoende gemotiveerd, alhoewel dat ik dezelfde mening ben toegedaan.

Comment

Als hij dan al leverbaar is. Ik heb daar serieus mijn twijfels bij.

Ik gebruik nu een klein jaartje de 5D en ben daar super tevreden van. Voor mij een van de beste camera's prijs/kwaliteit.

En eens je gewoon bent om op FF te schieten ga je imho niet meer terug naar een cropcamera, tenzij voor speciale doeleinden waar je de tele echt nodig hebt.
                      BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                        Is het niet zo dat indien de opvolger 16mp krijgt dat ie dan dezelfde pixeldensiteit als de 1dmkIII heeft?

En die is op high-iso zeker evengoed als de 5D als ik moet geloven wat ik lees.
                        Dus meer pixels en dezelfde ruis is voor mij toch een verbetering?
                        De vraag van Rudy is minder ruis dan de 5D.

De 1DIII is in jpg beter dan de 5D, door verbeterde ruis onderdrukking, maar lijkt in RAW niet echt veel beter.

Je kan natuurlijk 16 MP herschalen naar 12 MP zodat de ruis lager wordt, maar dan is de 5D toch een minder dure oplossing.

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                        Als hij dan al leverbaar is. Ik heb daar serieus mijn twijfels bij.
                        Einde Jan 08 weten we of er dan een 5D opvolger is.
                        En als er een opvolger is dan kan je die heel waarschijnlijk kopen vanaf Maart 08.
                        Maar eerst moet er een 5D opvolger zijn.

Ik gebruik nu een klein jaartje de 5D en ben daar super tevreden van. Voor mij een van de beste camera's prijs/kwaliteit.
                        Voor mij na twee jaar nog altijd.
                        1 van de meest belangrijke voordelen van de 5D tegenover de 1D reeks is de grootte en het gewicht.
                        En voor wie in RAW wil fotograferen heeft de Canon 5D met de laatste DPP verise een waardevolle upgrade gekregen.
                        Veel van de nadelen die FF heeft tegenover APS kunnen nu worden ´bijgewerkt´.

Vooral een goede opvolger vinden, waarbij het voordeel groot genoeg is, is het grootste probleem.
                        Maar als ik eerlijk ben dan zeg ik dat meer dan 12 MP op FF nooit echt nodig is.

En eens je gewoon bent om op FF te schieten ga je imho niet meer terug naar een cropcamera, tenzij voor speciale doeleinden waar je de tele echt nodig hebt.
                        Dus nooit.

Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 2 november 2007, 20:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Maar als ik eerlijk ben dan zeg ik dat meer dan 12 MP op FF nooit echt nodig is.
                          Wij weten dat maar Jan modaal ;-) niet. Die wil meer megapixels. En helaas, Canon levert ze ook, kijk maar naar de 40D. Met alle negatieve bijwerkingen als gevolg.
                          Zou ik een 5dmkII kopen als de ruisverhouding beter is met dezelfde mpixels? Ja. Zou ik een 5dmkII kopen met meer pixels en dezelfde ruisverhouding als de huidige? denk het niet, tenzij er andere spektakels in zitten, zoals live view met live AF en kantelbaar scherm, en euh, voor de rest weet ik het zo nog niet?

Comment

dat zijn al een hoop uiteenlopende reacties, voor mij althans.
                            Als ik de "meerderheid" volg kom ik steeds terug bij de 5d of zijn eventuele opvolger.
                            Maar waarom en wanneer kies je nou voor fullframe, het gaat toch om meer dan de grotere zoeker en de meer lichtabsorberende sensor, neem ik aan???

Kan iemand daar wat meer over kwijt??

In ieder geval wil ik reeds iedereen bedanken voor de posts,

Steven

Comment

volgens mij:

voordelen:
                              meer breedhoek (b.v. 24mm = 24mm op fullframe (5D) = 24mm x 1,6 bij crop (Canon 40D)
                              grotere fotosites (=minder ruis, betere kwaliteit)
                              kleinere DOF (kan ook als nadeel gezien worden)
                              grotere viewfinder

nadelen:
                              minder televoordeel (b.v. 200=200mm op fullframe = 200 x 1,6 op crop (Canon 40D)
                              Vignetting (wel corrigeerbaar door software)
                              niet compatible met DX of EF-S lenzen
                              kleinere pixeldensiteit bij Macro
                              best goede lenzen gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
                                Als ik de "meerderheid" volg kom ik steeds terug bij de 5d of zijn eventuele opvolger.
                                Ik denk niet dat de meerderheid heeft gereageerd.
                                De meerderheid heeft een 20D, 30D of 40D of zelfs een 300D, 350D of een 400D en is daar heel tevreden mee.
                                En hoe beter de APS DSLR worden, hoe kleiner het verschil met FF wordt.

Maar bij toeval kan de "5D minderheid" hier het heel goed uitleggen.

Zelf denk ik dat je gewoon even een 40D en een 5D goed moet gaan bekijken en vastnemen.

En als je kan leven met de grootte en het geluid van de 40D, en de beeldkwaliteit van de fotos op dpreview goed genoeg vind, koop dan een 40D.
                                Dan vermijd je gelijk alle FF problemen.

Maar als je de 40D te klein vind of de zoeker is te klein of de fotos zijn te klein dan is de 5D of 5D opvolger de goede keuze.

Oorspronkelijk geplaatst door Cinneken Bekijk bericht
                                Maar waarom en wanneer kies je nou voor fullframe, het gaat toch om meer dan de grotere zoeker en de meer lichtabsorberende sensor, neem ik aan???

Kan iemand daar wat meer over kwijt??
                                Het gaat niet over FF.

Het gaat over de 5D, een combinatie van een D-SLR met normale SLR afmetingen met een 12,8 MP FF sensor voor een betaalbare prijs.

Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 3 november 2007, 09:33.

Comment

Working...
                                X