Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

    Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
    Ik was één van de gelukkigen die op de Mini Photokina in Wilrijk (21 October) de D300 mocht uitproberen. Maar... jammer genoeg kregen wij de fotos niet mee. Het kaartslot was ook dichtgeplakt! Op hoge ISO (1600 en hoger) waren de resultaten indrukwekkend maar men kon dit ook alleen maar op het schermpje beoordelen.
    Op de Nikon stand lagen er een paar fotos op posterformaat uitgedrukt en met een zwarte markeerstift was er telkens een ISO waarde opgeschreven. Deze fotos (als die ISO waardes ook degelijk klopten natuurlijk ) waren ook heel ruisvrij.
    Ik vraag mij toch af waarom Nikon zoveel geheimhouderij wil. Als de D300 zo goed is qua ruis en beeldkwaliteit, waarom laten ze die niet op ons (hongerig! ) Nikon publiek los?
    Ik hoop dat wij binnen een week of twee de eerste reviews kunnen lezen!
    William, die foto's heb ik ook gezien en waren inderdaad indrukwekkend MAAR ze kwamen NIET uit de D300 maar uit de D3, die waarschijnlijk toch een 2-tal stops beter zal presteren als de D300.
    De reden waarom men geen foto's laat trekken zou zijn omdat er in beide cam's nog steeds beta firmware in zit. De hardware zou reeds geruime tijd in productie zijn.

    vandrofr: het is niet aan u om te beslissen om op dit topic een slot te doen. Indien dit topic voor jou zinloos is, sla het dan gewoon over.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

      Op de volgende links kan je wel al een aantal voorbeelden van de D300 vinden en ook vergelijkingen met de D200.
      Jammer genoeg is er maar eentje in het engels, maar het zijn de foto's die tellen he

      klik, klik en klik
      Nice pen, bet you write good stories with it.
      Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

        Die test op de tweede 'klik' lijkt me veelbelovend en vrij objectief uitgevoerd.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
          Op de volgende links kan je wel al een aantal voorbeelden van de D300 vinden en ook vergelijkingen met de D200.
          Jammer genoeg is er maar eentje in het engels, maar het zijn de foto's die tellen he

          klik, klik en klik
          Voila Seppe86 heeft het begrepen daarom de start van deze discussie
          Van dat willen we méér zien

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

            op flickr...

            Link
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              William, die foto's heb ik ook gezien en waren inderdaad indrukwekkend MAAR ze kwamen NIET uit de D300 maar uit de D3, die waarschijnlijk toch een 2-tal stops beter zal presteren als de D300.
              De reden waarom men geen foto's laat trekken zou zijn omdat er in beide cam's nog steeds beta firmware in zit. De hardware zou reeds geruime tijd in productie zijn.
              Hubert
              Ach so. Bedankt voor die info!

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                Toch veelbelovend:

                3200 ISO


                100% crop


                EXIF is intact en lijkt me geloofwaardig (het ís een D300 met een 400 clicks :-))... wat gaat dit geven met de 'echte' firmware?
                Last edited by Kult; 1 november 2007, 13:12.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                  Hmmm ziet er veel belovend uit! Die wil ik wel hebben
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
                    Alleé, wij zijn weer begonnen met een welles/nietes spelletje en de zoveelste nutteloze discussie over de kwaliteit/ruis/... (vul zelf aan) van een NOG NIET VERKRIJGBAAR toestel.

                    Meteen een slotje op AUB

                    Hahaha, die is weer goed

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                      ehm... hebben wij deze al gehad?



                      (zie EXIF files... de meesten zijn D3)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                        Volgens mij wel.
                        Ze komen mij in ieder geval bekend voor.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                          ehm... hebben wij deze al gehad?



                          (zie EXIF files... de meesten zijn D3)
                          Ik wil nu niet beweren dat ik zelf de beste fotograaf ter wereld ben, maar dit is toch wel een mooi voorbeeld van hoe een goeie camera alleen nog niet genoeg is om goeie foto's te maken :-)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                            Ik wil nu niet beweren dat ik zelf de beste fotograaf ter wereld ben, maar dit is toch wel een mooi voorbeeld van hoe een goeie camera alleen nog niet genoeg is om goeie foto's te maken :-)
                            Het was mischien geen fotograaf maar gewoon iemand van de technische staf of zelfs iemand van de verkoopsdienst. Zulke mensen zijn respektievelijk meer geinteresserd in technische gegevens of verkoopscijfers. Of een objekt zich dan wel of niet op de gulden snede van een foto zich bevindt is mischien niet hun eerste zorg.
                            Als de D300 een perfekt toestel wordt dan zal ik wel plaats vinden in mijn hart om deze mensen te vergeven voor hun tekortkomingen op fotografisch vlak.
                            Last edited by WilliamK; 3 november 2007, 20:22.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                              Schrijf u in voor de Nikon Solutions Days welke op 30 november 2007 en 1 december 2007 te Keulen worden gehouden dan kunt u zelf de D300 en D3 uitvoerig uittesten.

                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D300 totnochtoe weinig voorbeeldfoto's ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                                Ik vraag mij toch af waarom Nikon zoveel geheimhouderij wil. Als de D300 zo goed is qua ruis en beeldkwaliteit, waarom laten ze die niet op ons (hongerig! ) Nikon publiek los?
                                Aan de ene kant snap ik Nikon dat ze alleen zaken willen vrijgeven wanneer ze finaal stadium hebben bereikt. Maar anderzijds plakken ze de boel alleen toe voor de D300 en niet voor de D3.

                                Misschien is wachten op de hypothetische D30 (of wat het ook wordt) wel interessant. De hypothetische D30 is een D300 body met daarin een D3 sensor.
                                Ik stel me alleszinds de vraag of het nog zinvol is te investeren in een DX toestel (gezien ruis, diffractie en de hele technische reutemeteut) en hoelang die toestellen nog gaan bestaan. Volgens mij gaan alle nieuwe toestellen in dit segment gebaseerd worden op de D3 sensor.

                                Ja, ik weet het, heel wat speculatie maar de D3 betekent toch een belangrijke stap die m.i. toch voor een kleine revolutie gaat zorgen. Een nieuw stadium (voor Nikon dan) in digitale capturing.

                                Dus antwoordend op de TS : ik zou toch nadenken om voor de lenzen te gaan totdat er een betaalbare DSLR komt met deze sensor. Misschien al binnen de volgende 18 maanden?

                                Comment

                                Working...
                                X