Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olympus

Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
    Keuze is inderdaad persoonlijk, vandaar dat je ook gewoon het beste zelf kunt uitzoeken wat je wilt. Het punt is alleen dat de topic starter zo weinig olympus hier op het forum tegenkomt. Ik probeer uit te leggen hoe dat komt. Elke camera heeft zijn voors en tegens.. Ook de Olympus... Maar het is wel een heel fijn systeem en jammer dat hier zo weinig aandacht is voor het Olympus systeem. Maar goed overal is het wel wat...

On-topic nu:

Olympus is een prachtig systeem aan het opbouwen en aan de topic starter.. Met een zoekopdracht op Google komt je vast wel een plek tegen om met andere Olly eigenaren te spreken. Veel plezier met je aanschaf, aan de camera zal het nu niet liggen

Bart
    Er is een hele mooie site.

mvgr
    antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Tja dat je minder posts hebt over OLY is toch logisch. Nikon en Canon samen hebben een marktaandeel van iets van ong 80%. De resterende 20% wordt verdeeld over wel 7 of meer andere merken waaronder OLY.

De kans dat hier een post is over OLY is dus zeker 10 keer kleiner en als je dan nog rekening houdt met het feit dat het type camera waar veel mensen hier gebruik van maken er amper concurrentie is van die anderen en dan nog redelijk recent ook. Gevolg de kans is nog eens een pak kleiner geworden.

Dit maakt de alternatieve camera's geen slechte verre van dat zegt niets daarover maar minder info zal er sowieso zijn dat is maar normaal.

Eigenlijk vind ik het ook raar dat omdat het OLY is en dat zij goedkope interessante aanbiedingen hebben je maar niet meer over hun nadelen mag spreken. Daar help je nochtans niemand mee voorruit. Misschien zijn de nadelen relevant misschien niet maar dat kan enkel en alleen iedereen voor zichzelf uitmaken.
      Met het marktaandeel heb je helemaal gelijk. Olympus is een kleinere aandeelhouder binnen deze markt. Dus zul je ook minder mensen tegen komen op een algemeen forum over digitale fotografie. Overigens kan een goede zoekopdracht je echt verder helpen.

Dat men geen nadelen mag noemen over een Olly cam vind ik onzin. Ik kan er zo al een aantal opnoemen. Ik neem aan dat iedereen dat kan, gezien de topic die daarover hier op het forum bestaat. De nadelen wegen echter voor mij op tegen de voordelen en zeker ook tegen de prijs die je nu betaalt voor een olly-cam. Ik heb echter op het internet gehoord dat de E510 een echte hit is, dat is dus goed nieuws. Hoe meer gebruikers, des te meer informatie.

De topic starter staat nu aan het begin van zijn "Olly carrière" en ik hoop dat de camera de verwachtingen waar maakt. De E330 doet dat in ieder geval wel voor mij.

En deze kende ik nog niet: http://olympusdigitalschool.com/phot...ons/index.html
      Bedankt....

Bart
      Last edited by BartK; 29 oktober 2007, 12:55. Reden: Link verwijzing

Comment

Hier is nog een mooie site, ieder merk vindt daar zijn app. wel terug.
        Recover Lightroom edits and camera settings from JPG files. Turn JPG files into Lightroom presets.

mvgr
        antoine200

Comment

ik heb een E500.
          Ik denk dat ik niet meer een Oly zou kiezen.
          Ik denk dat men lens 14-45 niet deugd!!
          Hoe kun je eigenlijk testen of je lens OK is?
          Hoe doen deze mensen het om foto's te maken met zulke mooie kleuren?
          http://www.pixel-peeper.com/cameras/?camera=108&p=1
          Last edited by Belgiumman; 29 oktober 2007, 14:51.
          Nikon D3100 18-55 VR lens
          http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
          https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

Comment

nog enkele sites:

mvg.
            Marc

Comment

Vooreerst gefeliciteerd met je aankoop, en dat het toestel mag voldoen aan je verwachtingen.
              Waarom OLY weinig aan bod komt, is vooral omdat de verkoop veel lager licht dan van CaNikon, en de CanNikon topics worden hoofdzakelijk ook maar opgevuld door een beperkte groep van mensen. Als je de E3 topic gevolgd hebt zal het je ook niet verwonderen, dat er misschien een aantal mensen zijn die nooit gedurfd hebben om iets te posten over het 4/3 systeem. (40/30cm is toch een standaard formaat van kaders niet !!) Laat ons hopen dat dit veranderd in de toekomst, en dat er veel meer reactie mag komen uit die hoek, allesinds ben je reeds goed begonnen.
              Deel jou ervaringen met ons, en als er vragen zijn zullen er wel altijd zijn die je kunnen helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                De kans dat hier een post is over OLY is dus zeker 10 keer kleiner en als je dan nog rekening houdt met het feit dat het type camera waar veel mensen hier gebruik van maken er amper concurrentie is van die anderen en dan nog redelijk recent ook. Gevolg de kans is nog eens een pak kleiner geworden.
                Hop daar gaan we weer: je speelt het altijd klaar om iets neer te pennen waarvan ik denk, hoe bestaat het?

Ik wil mijn ist D nog steeds zetten naast een EOS 10D of een D100 (de concurrenten van die tijd.)

En ook al is een E1 nu misschien hopeloos veroudert naar de standaard van deze tijd, dan zegt dat meer over het tijdperk waarin we leven, dan van de camera zelf... Ik ken er die er nog steeds mooie plaatjes mee schieten.
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                  ik heb een E500.

Ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt aanmaken mb.t. tot je lens.
                  Hier in dit topic is men wederom in de merkenstrijd terecht gekomen.
                  mvgr
                  antoine200

Comment

ik heb een E500.
                    Als je wat foto's laat zien met de Exif erin bijgesloten dan kunnen wij bekijken wat er eventueel aan de hand is. Heb je topics waar je naar kunt verwijzen. Het kan natuurlijk altijd dat er een "misbaksel" tussen zit.

Groetjes,
                    Bart

Comment

ik heb een E500.
                      Ik had over deze vraag heengekeken... Met excuses, sommige reactie's werken nu éénmaal als een rode lap op een stier bij mij...

De 14-45 is waarschijnlijk niet de beste lens op de markt, maar ik heb er toch al aardige resultaten van gezien, dus slecht is ie niet. Van tweeën één: of je doet iets fout of je hebt een slechte copie...

1) om de lens te testen: camera op statief en een contrastrijk object fotograferen (een stenen muur in de zon doet het nog steeds) en dan kijken wat de reultaten zijn;
                      2) Veel mensen werken in RAW en dat raad ik ook iedereen aan: dan kun je kleuren, conrast, enz naar jou hand zetten. Voor de rest: fotografie is een leerschool: iedere dag leer je nog bij, iedere dag komen er nog trucs waarvan je het bestaan niet weet. Het voordeel met digitaal fotograferen is dat je je resultaat meteen kunt verifiëren en indien nodig corrigeren.

Zoals boven aangehaald: post eens wat voorbeelden, en dan kunnen we eventueel kijken wat er aan de hand is...

Comment

ik heb een E500.
                        Waarom denk je dat je lens niet deugd, omdat je niet de verwachte kleuren krijgt, of omdat ze niet voldoende scherp is of om een andere reden. Hoelang heb je die lens al en sinds wanneer heb je er problemen mee, is er nog waarborg op die lens ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Hop daar gaan we weer: je speelt het altijd klaar om iets neer te pennen waarvan ik denk, hoe bestaat het?

Ik wil mijn ist D nog steeds zetten naast een EOS 10D of een D100 (de concurrenten van die tijd.)

En ook al is een E1 nu misschien hopeloos veroudert naar de standaard van deze tijd, dan zegt dat meer over het tijdperk waarin we leven, dan van de camera zelf... Ik ken er die er nog steeds mooie plaatjes mee schieten.
                          Ik vraag me dan weer af waar jouw frustratie vandaan komt dat zelfs iets zo vanzelfsprekend als dit voor jou werkt als een rode lap voor een stier.

Ist D naast EOS 10D en D100 yep dat ging nog(2003). Naast 20D en D200 weer niet meer en het heeft tot eind 2006 geduurd voor Pentax weer met iets kwam dat je er naast kon zetten maar dan nog niet dezelfde fotografische mogelijkheden heeft. Ondertussen was de 30D ook al weer meer dan 6 maanden beschikbaar. Gedurende bijna 4 jaar was er dus zo goed als geen concurrentie. En dat in een snel evoluerende omgeving als de digital fotografie. Jongens toch wat is er dan zo raar aan mijn stelling he.

En dan spreken we nog niet over camera's alla 1D en D2 waar geen enkel ander merk ooit al iets gehad heeft om tegenover te zetten sinds het digitale tijdperk (uitzondering Kodak natuurlijk)

Wat is er dan zo vreemd aan mijn uitspraak, ik zou het echt wel eens willen weten.

Dat een E1 (prachtoestel) nog steeds mooie foto's maakt doet absoluut niet terzake. Integendeel het is weer een mooi voorbeeld van een camera die veel te lang op een opvolger heeft moeten wachten en zodoende veel mensen heeft laten overgaan naar canon en nikon omdat oly hen niets anders te bieden had tot op de dag van vandaag. Gelukkig is er ondertussen al een opvolger aangekondigd maar nog steeds niet beschikbaar en we zijn bijna 2008....

Comment

Gelukkig is er ondertussen al een opvolger aangekondigd maar nog steeds niet beschikbaar en we zijn bijna 2008....
                            15 november beschikbaar in Europa, dat is dus minder dan een maand na de aankondiging.

mvg.
                            Marc

Comment

Mag ik eens een boude uitspraak doen, Kev? Ik zet mijne ist D ook tegen een 20D of 30D..., want 't is niet omdat een merk om het half jaar met iets anders komt, dat dat anders ook nog eens beter is...

Op de opvolger van de D100 hebben de Nikonians ook heel lang moeten wachten, en daar zeg je niks van... Twee maten en twee gewichten?

In één ding heb je gelijk: in het pro segment hebben Canon en Nikon het meeste te bieden, maar zijn er dan zoveel gebruikers daarvan hier op het forum?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                                Mag ik eens een boude uitspraak doen, Kev? Ik zet mijne ist D ook tegen een 20D of 30D..., want 't is niet omdat een merk om het half jaar met iets anders komt, dat dat anders ook nog eens beter is...
                                Vind ik geen boude uitspraak hoor, dat is gewoon jouw voorkeur naargelang wat jij wilt. Naar mijn maatstaf is geen enkele pentax tot de K10D erin geslaagd beter te zijn dan een canon 10D dus ja, iedereen daar zijn eigen keuze in die is altijd juist.
                                Op de opvolger van de D100 hebben de Nikonians ook heel lang moeten wachten, en daar zeg je niks van... Twee maten en twee gewichten?
                                Yep dat heeft ook heel lang geduurd en heeft Canon heel veel opgeleverd maar ondertussen hield nikon zich nog wel bezig met meer dan alleen de low end. De situatie met de anderen is dus absoluut niet vergelijkbaar. Nikon bood immers nog een alternatief en een groeipad aan.
                                In één ding heb je gelijk: in het pro segment hebben Canon en Nikon het meeste te bieden, maar zijn er dan zoveel gebruikers daarvan hier op het forum?
                                In verhouding veel meer dan het percentage van dit type body's in de verkoop voorstelt. Dit is immers toch een fotografie site en enkel mensen met een redelijk grote passie hierrond gaan hier toch relatief lang blijven hangen. En dit zijn ook al sneller het type mensen dat de extra investering voor een mid en high end body willen opbrengen.

Comment

Working...
                                X