Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Total recall 1DmkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Total recall 1DmkIII

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Met deze koude zou het ook vreemd zijn als ze niet goed waren geweest. Ik heb hier ook nooit problemen gehad, maar die komen zoals bekend ook pas bij hoge temperaturen naar voren.
    Dat klopt maar ik was er nu toch niet helemaal gerust op na die reparaties en nieuwe firmware...Ben dus tevreden dat de foto's er zo mooi uitkomen met AIservo (al is het koud )

Net voor me aan de toonbank bij Grobet was een persoon die z'n MKIII binnenbracht vanwege AI servo-problemen bij indoor turnen (sommige MKIII's zitten er blijkbaar ook naast zonder dat het echt warm moet zijn ofwel hadden ze daar de verwarming te hoog gezet ).Hij was zo te horen de eerste bij Grobet die z'n toestel speciaal daarvoor kwam binnenbrengen.Hopelijk moet ie ook niet al te lang wachten.

Ben echt content dat ik de camera terug heb want het is toch echt wel een prachtmachien
    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
      Ben echt content dat ik de camera terug heb want het is toch echt wel een prachtmachien
      Dat geloof ik graag. Ik denk trouwens ook wel dat je problemen opgelost zijn, Canon kan/wil het zich niet permitteren dat hun oplossing niet werkt en de negatieve publiciteit voortduurt.

Wel vreemd dat het via Grobet dus al te herstellen is voordat Canon het aangekondigd heeft.

Comment

Wel vreemd dat het via Grobet dus al te herstellen is voordat Canon het aangekondigd heeft.
        Als je weet dat je toestel de gekende focusproblemen heeft kan je het mischien nu al beter binnendoen vooraleer ze er binnenkort een ganse massa binnenkrijgen.Ze hebben blijkbaar de nodige onderdelen al wel in stock maar waarschijnlijk nog niet genoeg om de recall algemeen te doen.Bij grobet vertelde men dat het om het terugroepen van ongeveer 45.000 toestellen handelt dus...
        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Als je weet dat je toestel de gekende focusproblemen heeft kan je het mischien nu al beter binnendoen vooraleer ze er binnenkort een ganse massa binnenkrijgen.
          Dat gaat niet lukken. Ik heb nog een aantal buitenlandse trips op het programma staan en dan wil ik de camera niet in reparatie hebben. Ik wacht wel geduldig tot januari.

Die 45.000 dat is neem ik aan wereldwijd en niet alleen Belgie?

Comment

Dat gaat niet lukken. Ik heb nog een aantal buitenlandse trips op het programma staan en dan wil ik de camera niet in reparatie hebben. Ik wacht wel geduldig tot januari.

Die 45.000 dat is neem ik aan wereldwijd en niet alleen Belgie?
            Wereldwijd inderdaad.

Kan best begrijpen dat je het toestel niet wil missen.Ik heb het allemaal een beetje filosofisch opgenomen en mezelf wijsgemaakt dat die error 99 net op 't goed moment kwam.Zo kon men immers in één keer alles arrangeren.
            Danny's Photosite

Comment

@Roadrunner is het mogelijk een 100% crop onbewerkt online plaatsen van één van die scherp/scherp plaatjes?

Groeten, Jean-Pierre
              Last edited by jpjp; 26 november 2007, 21:03.

Comment

Hoi allemaal,

In de zoom special die morgen uitkomt staat een artikeltje over de terughaalactie.Er staat dus dat een aantal exemplaren kamt met een haperende scherpstelling waneer continu af is ingesteld bij hogere omgevingstemperaturen. De oorzaak is een verkeerd afgestelde secundaire spiegel van het autofocussysteem. Het gaat om exemplaren waarvan het serie nummer tussen de 501001 en 546561 ligt.
                Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                  @Roadrunner is het mogelijk een 100% crop onbewerkt online plaatsen van één van die scherp/scherp plaatjes?

Groeten, Jean-Pierre

Zal moeilijk zijn want ik heb het CF-kaartje ondertussen geformateerd.
                  Danny's Photosite

Comment

Indien de sub-mirror fix werd uitgevoerd op je toestel dan zou je nu firmware 1.1.3 op je toestel moeten staan hebben, heb je dit al nagekeken?

Comment

Indien de sub-mirror fix werd uitgevoerd op je toestel dan zou je nu firmware 1.1.3 op je toestel moeten staan hebben, heb je dit al nagekeken?
                      je kan die ook gewoon downloaden.

dave
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        je kan die ook gewoon downloaden.

dave
                        In addition, all EOS-1D Mark III cameras received for service for the AF Mirror Adjustment issue will be updated with the latest firmware version 1.1.3. This firmware corrects, among other things, AF tracking as follows:

http://www.usa.canon.com/consumer/co...=2112&id=40411

Groeten, Jean-Pierre

Comment

Staat erop.
                          Danny's Photosite

Comment

Working...
                          X