Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ge op de 40D de live view aanzet en hij staat niet scherp , dan gaat hij zelf scherpstellen op het onderwerp als ge de ontspanknop indrukt .
Wat is dit dan ??? kan uwe MKIII dat dan????? de mijne niet zenne ?????
Is het dan ni erg dat dit niet op een toestel zit dat 3x zo duur is ?????
Natuurlijk zouden ze dat kunnen op de MKIII met een simpele firmware update .
Gaan ze dat doen ????? Nee ik denk het niet , waarom doen ze het wel op een toestel van een lagere klasse 2 maand later ............ Omdat ze de hete adem van Nikon in hun nek voelen , kijk ik ben al jaren een echte Canon fanaat maar blijf aub toch is een beetje objectief .
Jij zit er mischien niet op te wachten , maar anderen mischien wel .
Maakt niet uit wat het is, 't is geen AF tijdens LiveView.
Nu staat het ook officieel op www.canon.nl zie daarvoor het speciale kader over de 1DMKIII.
De tekst:
Probleem:
Tijdens het gebruik van de AI Servo (Artificial Intelligent) bij continue opnamen is de scherpstelling niet stabiel of volgt de autofocus de onderwerpen niet goed. Dit probleem doet zich vooral voor bij hoge temperaturen.
Oorzaak:
Er is gebleken dat bij sommige camera's van het type EOS-1D Mark III, de digitale spiegelreflexcamera die in mei van dit jaar is uitgebracht, een aanpassingsprobleem optreedt met de autofocusspiegel. Het aanpassingsprobleem houdt voor de betreffende producten in dat tijdens het gebruik van de AI Servo bij continue opnamen de focus niet stabiel is of dat de autofocus de onderwerpen niet goed volgt. Dit probleem doet zich vooral voor bij hoge temperaturen.
Betreffende producten:
Hieronder staat beschreven bij welke producten dit probleem kan optreden.
Als uw camera een serienummer heeft dat tussen 501001 en 546561 ligt, is het mogelijk dat uw camera een aanpassingsprobleem heeft met de autofocusspiegel. Het serienummer vindt u aan de onderkant van de camera.
Ondersteuning:
Voor klanten die in het bezit zijn van een dergelijk product en die met dit probleem te maken hebben gehad, zijn we nu voorbereidingen aan het treffen om hen in november een gratis reparatie aan te bieden. Zodra wij meer informatie hebben over deze reparatie zullen wij dit op onze website vermelden.
Mocht u vragen hebben over dit probleem of over andere problemen, neem dan via de knop aan het einde van dit bericht contact op met de technische ondersteuning. U kunt ook onze helpdesk bellen. Klik hier voor het telefoonnummer
Wij bieden alle klanten die zijn getroffen door dit probleem onze oprechte excuses aan.
daarnet telefoon gehad van men winkel.
uitleg was...
...Het zal nog wel efkes duren eer dat uwe camera ier binnen es...
en daarna het verhaal dat ze momenteel niets meer uitleveren,
ongeleverde stock terug sturen naar canon,
en klanten die een toestel ontvangen hebben met SN tussen 501001 en 546561 opbellen, dus ik ga vandaag nog redelijk wat moeten rondbellen...
ik daarop....
hoezo redelijk wat rondbellen, ik dacht tot jullie nog maar enkele toestellen geleverd hadden (sinds ik van begin mei als 5e in hun pre-order lijst stond).
...euh... dat moet ik navragen bij men baas, maar die is er nu niet
verder verwachte ze geen leveringen meer voor december.
Canon heeft een verandering aangebracht op hun internetpagina ivm de problemen in AISERVO, nu kan je zelf het serienummer van je toestel ingeven en direct een antwoord krijgen of je toestel al dan niet met het probleem kan te maken hebben.
Me too. Heb er echter pas in India iets van gemerkt, terwijl ik in Spanje toch ook redelijk hoge temperaturen heb gehad.
Trouwens,
Oorspronkelijk geplaatst door Canon
Voor klanten die in het bezit zijn van een dergelijk product en die met dit probleem te maken hebben gehad, zijn we nu voorbereidingen aan het treffen om hen in november een gratis reparatie aan te bieden. Zodra wij meer informatie hebben over deze reparatie zullen wij dit op onze website vermelden.
Ik ben deze namiddag m'n MKIII terug gaan afhalen bij Grobet.Twee weken geleden gaf ie plots een error 99 en deed ie volledig niks meer.Zo dood als een pier!
Kreeg vandaag brief dat ie gerepareerd was en ben hem dus gaan afhalen.Er is een elektronisch circuit vervangen (oorzaak van de error 99),de subspiegel is vervangen (had ik gevraagd daar m'n MKIII van eind juni is en ik dus midden in de mogelijke probleemnummers viel),de CCD is bijgeregeld en er staat de nieuwe firmware versie 1.1.3 op.Dit alles onder waarborg.
Heb het bakske daarnet op AI servo en high speed uitgetest op de Antwerpse kaaien en de foto's van de overvliegende meeuwen,voorbijrijdende auto's..zijn gewoon goed.Ze zijn in focus en scherpscherp!Mijn eigen settings stonden nog op het toestel opgeslagen en ik kon er dus dadelijk mee aan de slag.Ik hoop dus dat m'n toestel nu in orde is.
Bij Grobet vertelde men dat ze tegenwoordig zeer tevreden zijn van de service van Etbass.De reparaties worden goed uitgevoerd zonder dat het allemaal te lang duurt.
Last edited by roadrunner; 29 november 2007, 19:22.
en high speed uitgetest op de Antwerpse kaaien en de foto's van de overvliegende meeuwen,voorbijrijdende auto's..zijn gewoon goed.Ze zijn in focus en scherpscherp!
Met deze koude zou het ook vreemd zijn als ze niet goed waren geweest. Ik heb hier ook nooit problemen gehad, maar die komen zoals bekend ook pas bij hoge temperaturen naar voren.
Comment