Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Total recall 1DmkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Total recall 1DmkIII

Blijkbaar moet er toch iets fout zijn en erkent Canon een probleem en roepen ze onverkochte toestellen terug.

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
      Dave ,

Als ge op de 40D de live view aanzet en hij staat niet scherp , dan gaat hij zelf scherpstellen op het onderwerp als ge de ontspanknop indrukt .
      Wat is dit dan ??? kan uwe MKIII dat dan????? de mijne niet zenne ?????
      Is het dan ni erg dat dit niet op een toestel zit dat 3x zo duur is ?????
      Natuurlijk zouden ze dat kunnen op de MKIII met een simpele firmware update .
      Gaan ze dat doen ????? Nee ik denk het niet , waarom doen ze het wel op een toestel van een lagere klasse 2 maand later ............ Omdat ze de hete adem van Nikon in hun nek voelen , kijk ik ben al jaren een echte Canon fanaat maar blijf aub toch is een beetje objectief .
      Jij zit er mischien niet op te wachten , maar anderen mischien wel .
      Maakt niet uit wat het is, 't is geen AF tijdens LiveView.

Dave
      pixelpusher

Comment

Canon Australië als éérste:

How to identify affected products:

If the serial number on the bottom of the camera is between 501001 and 546561, it could be affected by the “AF mirror adjustment issue”

Om het zachtjes uit te drukken, zou dit om alle camera's kunnen gaan.

http://www.canon.com.au/support/cust...m&File=KB01650

http://www.robgalbraith.com/bins/mul...8740-9068-9138
        Last edited by jpjp; 1 november 2007, 12:44. Reden: RG link bijgeplaatst

Comment

Nu staat het ook officieel op www.canon.nl zie daarvoor het speciale kader over de 1DMKIII.

De tekst:

Probleem:
          Tijdens het gebruik van de AI Servo (Artificial Intelligent) bij continue opnamen is de scherpstelling niet stabiel of volgt de autofocus de onderwerpen niet goed. Dit probleem doet zich vooral voor bij hoge temperaturen.

Oorzaak:
          Er is gebleken dat bij sommige camera's van het type EOS-1D Mark III, de digitale spiegelreflexcamera die in mei van dit jaar is uitgebracht, een aanpassingsprobleem optreedt met de autofocusspiegel. Het aanpassingsprobleem houdt voor de betreffende producten in dat tijdens het gebruik van de AI Servo bij continue opnamen de focus niet stabiel is of dat de autofocus de onderwerpen niet goed volgt. Dit probleem doet zich vooral voor bij hoge temperaturen.

Betreffende producten:
          Hieronder staat beschreven bij welke producten dit probleem kan optreden.
          Als uw camera een serienummer heeft dat tussen 501001 en 546561 ligt, is het mogelijk dat uw camera een aanpassingsprobleem heeft met de autofocusspiegel. Het serienummer vindt u aan de onderkant van de camera.

Ondersteuning:
          Voor klanten die in het bezit zijn van een dergelijk product en die met dit probleem te maken hebben gehad, zijn we nu voorbereidingen aan het treffen om hen in november een gratis reparatie aan te bieden. Zodra wij meer informatie hebben over deze reparatie zullen wij dit op onze website vermelden.

Mocht u vragen hebben over dit probleem of over andere problemen, neem dan via de knop aan het einde van dit bericht contact op met de technische ondersteuning. U kunt ook onze helpdesk bellen. Klik hier voor het telefoonnummer
          Wij bieden alle klanten die zijn getroffen door dit probleem onze oprechte excuses aan.

Aangepast op: 01-Nov-07
          Canonvijfdeemarkdrie

Comment

daarnet telefoon gehad van men winkel.
            uitleg was...
            ...Het zal nog wel efkes duren eer dat uwe camera ier binnen es...
            en daarna het verhaal dat ze momenteel niets meer uitleveren,
            ongeleverde stock terug sturen naar canon,
            en klanten die een toestel ontvangen hebben met SN tussen 501001 en 546561 opbellen, dus ik ga vandaag nog redelijk wat moeten rondbellen...

ik daarop....
            hoezo redelijk wat rondbellen, ik dacht tot jullie nog maar enkele toestellen geleverd hadden (sinds ik van begin mei als 5e in hun pre-order lijst stond).

...euh... dat moet ik navragen bij men baas, maar die is er nu niet

verder verwachte ze geen leveringen meer voor december.

real nice

Comment

Gelukkig gaat Canon eerst de 1DsIII uitleveren en daarna de defecte 1DIII herstellen.

Jan.

Comment

Canon Australië plaatste een lijstje met serienummers online van toestellen die volgens Canon de hardwarefix niet zouden nodig hebben.
                http://download.canon.com.au/KB/kb01...suredSNs-E.xls

Iemand die één van deze toestellen bezit?

Groeten, Jean-Pierre
                Last edited by jpjp; 16 november 2007, 18:15. Reden: "die volgens Canon"toegevoegd

Comment

De nieuwe uitgeleverde toestellen welke van de week zuhb binnen gekomen met 547xxx nummers
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Canon heeft een verandering aangebracht op hun internetpagina ivm de problemen in AISERVO, nu kan je zelf het serienummer van je toestel ingeven en direct een antwoord krijgen of je toestel al dan niet met het probleem kan te maken hebben.

Hieronder klikken

https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/?c=SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?New,KB=%7b3C4F7FD9-A645-44FF-A0B7-9B8C97AC88E3%7d,Company=%7b5D57C876-253A-4B01-B12F-134801A1F92F%7d,Case=obj(72525),TemplateSet=Canon_ SServe_Cust,Question=ref(SEK)::DNYIVBRTN,Question=ref(UT):::EU1,varset_lang=nl,va rset_country=NL,VARSET_URLLOC=self-service.canon-europe.com/nl/pages/ss_Layout.cgi,VARSET_ExitWin=Exit&LANG=nl

Ik heb alvast prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                      Ik heb alvast prijs
                      Me too. Heb er echter pas in India iets van gemerkt, terwijl ik in Spanje toch ook redelijk hoge temperaturen heb gehad.

Trouwens,
                      Oorspronkelijk geplaatst door Canon
                      Voor klanten die in het bezit zijn van een dergelijk product en die met dit probleem te maken hebben gehad, zijn we nu voorbereidingen aan het treffen om hen in november een gratis reparatie aan te bieden. Zodra wij meer informatie hebben over deze reparatie zullen wij dit op onze website vermelden.
                      de tijd begint te dringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                        Ik heb alvast prijs
                        Hier nog een gelukkige winnaar
                        Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

Comment

Heb ook prijs.

Nog niks gehoord en november heeft nog een week te gaan. Tenzij ze 2008 bedoelen want een jaartal staat er niet bij geschreven.
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
                            Heb ook prijs.

Nog niks gehoord en november heeft nog een week te gaan. Tenzij ze 2008 bedoelen want een jaartal staat er niet bij geschreven.
                            Heb vandaag met een vertegenwoordiger van Canon gesproken op de ZOOM beurs in Nederland. Volgens hem zijn ze aan het wachten op onderdelen...
                            Canon met glas...

Comment

Ik ben deze namiddag m'n MKIII terug gaan afhalen bij Grobet.Twee weken geleden gaf ie plots een error 99 en deed ie volledig niks meer.Zo dood als een pier!

Kreeg vandaag brief dat ie gerepareerd was en ben hem dus gaan afhalen.Er is een elektronisch circuit vervangen (oorzaak van de error 99),de subspiegel is vervangen (had ik gevraagd daar m'n MKIII van eind juni is en ik dus midden in de mogelijke probleemnummers viel),de CCD is bijgeregeld en er staat de nieuwe firmware versie 1.1.3 op.Dit alles onder waarborg.

Heb het bakske daarnet op AI servo en high speed uitgetest op de Antwerpse kaaien en de foto's van de overvliegende meeuwen,voorbijrijdende auto's..zijn gewoon goed.Ze zijn in focus en scherpscherp!Mijn eigen settings stonden nog op het toestel opgeslagen en ik kon er dus dadelijk mee aan de slag.Ik hoop dus dat m'n toestel nu in orde is.

Bij Grobet vertelde men dat ze tegenwoordig zeer tevreden zijn van de service van Etbass.De reparaties worden goed uitgevoerd zonder dat het allemaal te lang duurt.
                              Last edited by roadrunner; 29 november 2007, 19:22.
                              Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                                en high speed uitgetest op de Antwerpse kaaien en de foto's van de overvliegende meeuwen,voorbijrijdende auto's..zijn gewoon goed.Ze zijn in focus en scherpscherp!
                                Met deze koude zou het ook vreemd zijn als ze niet goed waren geweest. Ik heb hier ook nooit problemen gehad, maar die komen zoals bekend ook pas bij hoge temperaturen naar voren.

Comment

Working...
                                X