Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoe gaan jullie de ruis te lijf (voor de bezitters van A700) bij een instelling van 1600 iso en daarboven. Gebruiken jullie de ruisinstelling op de camera, of via photoshop of DRO ?
Bepaalde belichtingen wel of niet, diagragma keuze ?
Ik heb ontdekt dat er ruis optreedt bij onderbelichting van de opname. En dat ik 1600 toch niet zo graag gebruik, dan maar iets minder. Andere ervaringen...?
Last edited by pisseblom; 24 november 2007, 10:32.
Hoe kan dat, zit er ergens een addertje onder het gras? (Naast het feit dat het enkel US warranty is natuurlijk ) Zo wordt het wel héél verleidelijk, zelfs als je importkosten betaalt kom je allicht nog een stuk goedkoper uit dan hier.
Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
Oorspronkelijk geplaatst door starsofglassBekijk bericht
Hoe kan dat, zit er ergens een addertje onder het gras?
Geen idee hoe ze het doen. Ziet er allemaal OK uit als je de site-info bekijkt. Ik ga eens een telefoontje naar de US doen wanneer ze daar wakker zijn .
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Lol, ik kom ook érg in de verleiding, da's zelfs een stuk goedkoper dan m'n A100 Vraag is ook wel hoeveel de shipping kost. En of er nog sales tax bijkomt.
Last edited by starsofglass; 23 november 2007, 11:19.
Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
Toch vreemd, heb de camera met eigen ogen in een grote fotoshop in US voor 1299 $ zien staan....2 weken geleden. Misschien mist er een "1" voor de 5 en 6
Toch vreemd, heb de camera met eigen ogen in een grote fotoshop in US voor 1299 $ zien staan....2 weken geleden. Misschien mist er een "1" voor de 5 en 6
Vreemd is het minste wat je kan zeggen hé . Misschien wel de moeite om daar eens binnen te springen voor wie langs NY passeert... Wie weet krijg je er effectief eentje mee voor die prijs.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Hoe gaan jullie de ruis te lijf (voor de bezitters van A700) bij een instelling van 1600 iso en daarboven. Gebruiken jullie de ruisinstelling op de camera, of via photoshop of DRO ?
Bepaalde belichtingen wel of niet, diagragma keuze ?
Ik heb ontdekt dat er ruis optreedt bij onderbelichting van de opname. En dat ik 1600 toch niet zo graag gebruik, dan maar iets minder. Andere ervaringen...?
Is wel altijd zo dat bij onderbelichting de ruis sterk de hoogte ingaat.
Ik heb een Canon een ook bij ISO1600 ook regelmatig last van ruis omdat ik eigenlijk onderbelicht had. Dan gebruik ik NeatImage om het te verbeteren.
Let wel op ruis moet je op de totale foto beoordelen. Als het dan niet echt opvalt dan blijf ik eraf. Als je 100% inzoomed dan zie wel sneller ruis maar dan wordt uw afdruk er niet beter op door die ruis te lijf te gaan. Want ruis verwijderen gaat bijna altijd gepaart met verlies van detail. Uw foto wordt iets onscherper.
Comment