Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze maken canonEOS400D-pentaxK10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze maken canonEOS400D-pentaxK10D

Wim, correct blijven hé :
    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    En dat is maar 1 argumentje.

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    De Z1 pionierde de hyperprogram en hypermanual, en da's voor mij persoonlijk nog altijd iets wat Pentax voorheeft op de rest (enkel in de K10D momenteel).
    Die hypergevallen, tja, daar was/ben je voor of tegen. Puur subjectief. Ik heb ze nooit gebruikt. Vind het helemaal geen meerwaarde. Ken je toestel en kan fotograferen dan heb je dat echt niet nodig. En ik was trouwens blij dat ik er van af was in m'n MZ-3.
    Last edited by pol parasol; 30 augustus 2007, 11:39.

Comment

Wim, correct blijven hé :
      Ok. Ik voegde zelf in één van m'n posts de misser van powerzoom toe. Maar er waren voor mij indertijd toch ook voldoende argumenten voor, en ik meende objectief te zijn. Persoonlijk zeker?

Die hypergevallen, tja, daar was/ben je voor of tegen. Puur subjectief. Ik heb ze nooit gebruikt. Vind het helemaal geen meerwaarde. Ken je toestel en kan fotograferen dan heb je dat echt niet nodig. En ik was trouwens blij dat ik er van af was in m'n MZ-3.
      Idd persoonlijk...

Zelf Phil Askey (of all people) schrijft over hyperprogram:
      Oorspronkelijk geplaatst door Phil Askey
      Hyper Program
      Although nothing new to Pentax SLRs this useful feature is still unique to Pentax and extremely useful. Simply in Program mode you turn the front dial to shift into shutter priority mode with the selected shutter speed or the rear dial for aperture priority. Press the green button to return to normal Program auto exposure. Simple, easy and very useful.
      Ik had het nooit op m'n SFXn of m'n DS, en was toch altijd een beetje jaloers op m'n broer z'n Z1, maar nu ik m'n K10D heb zou ik het niet meer kunnen missen.

Een geluk dat we allemaal wat anders in een camera zoeken, dat houdt de markt verscheiden... Zullen we het daar maar op houden...

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
        Blijft dat de K10D een expert level DSLR is met alle voorzieningen die dergelijke camera's hebben, en dat de 400D een entry level camera is die op dat publiek geënt is.
        Toch even serieus blijven, zeg. Definiëer maar al eens entry level en expert level.
        Worden lange tenen met een Pentax bijgeleverd misschien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          Toch even serieus blijven, zeg. Definiëer maar al eens entry level en expert level.
          Volgens de klassificatie van de TIPA, de Technical Image Press Association die alle Europese vakbladen groepeert:
          TIPA Awards

Entry level (350D in 2005, 400D (nog?) niet in de prijzen):
          allowing newcomers to develop their photographic skills
          Expert level (K10D in 2007):
          tool in the field for the enthusiast photographer (...) genuine, high quality alternative to some more expensive professional camera bodies.
          Niet meer dan onwetendheid bij andere merken blijkbaar...

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Dit forum was goed begonnen , maar na een post of 5 begon de cannon vs pentax "oorlogje".
            Ik ga me er zeker niet met mengen , omdat ik zelfs nog geen slr heb
            Maar ben wel van plan 1tje te kopen en mijn intresse gaat voor de moment naar de pentax k10d , daarom dat ik ook dit bericht lees.

Waarom voor mij geen cannon ? ontbreken van beeldstabilisatie in camera body.

Ik heb nog een goede link naar een video review van de pentax k10D
            Zeker bebijken :
            Panasonic Lumix DMC-FZ18 van maand mei 2008

Comment

Neen hoor, maar als je leugens verteld dan mag je toch reactie verwachten

Verder geef ik de topicstarter de raad zeker de verschillende toestellen eens uit te proberen. Als beginner is het natuurlijk niet makkelijk te bepalen welke ergonomie je het best ligt... Die fout heb ik ook gemaakt gehad

Veel succes nog met de keuze!
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                Neen hoor, maar als je leugens verteld dan mag je toch reactie verwachten
                Leugens is wel een ernstige beschuldiging hé zeg, waar heb ik die dan geschreven ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door panther_be Bekijk bericht
                  Dit forum was goed begonnen , maar na een post of 5 begon de cannon vs pentax "oorlogje".
                  Oorlogjes hebben geen zin, absoluut gelijk halen ook niet. Absoluut gelijk bestaat niet, er zijn feiten.
                  PS: 't Is Canon

Comment

Leugens is wel een ernstige beschuldiging hé zeg, waar heb ik die dan geschreven ?
                    Leugens is natuurlijk een groot woord.
                    Maar je bewering; "De 400D heeft Av en Tv, ik ben er vrijwel zeker van dat die met TAv en Sv zullen overeenkomen, P waarschijnlijk met hyperprogram en M met hypermanual" klopte niet.

En ook; "maar de Pentax is toch veel gevoeliger voor ruis dan de Canon, dus
                    voordeel ga je daar niet mee halen."
                    Waar je dit haalt begrijp ik niet goed. Volgens de testen en reviews die ik gelezen gehad heb is de ruis van de canons nog misschien net iets minder maar toch zeker niet "veel" minder hoor (tenzij de olympus dslr's en ook de sony is minder op dit gebied).

Je bewering ; "Alleen prijs vergelijken is een beetje eng, laat ons kwaliteit er bij nemen. L glas zal je betalen, maar dan krijg je wat, en het houdt zijn waarde. " Iets wat van Pentax lenzen nog moet bewezen worden, denk ik." vond ik persoonlijk nogal de indruk gevend dat L-glas boven alle (pentax-)glas staat. Ik vrees ook dat (goed) pentax-glas zijn waarde ook uitstekend houd. Spijtig genoeg, kan nog wel wat extra gebruiken

Maar kom, we zullen nu maar stilletjesaan dit topic met rust laten, want we zijn al een beetje van de topic-starter zijn vraag afgeweken ...
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                      Leugens is natuurlijk een groot woord.
                      Daarom juist, leugens is een beschuldiging.

Comment

Ik was afgelopen weekend op een feestje met mijn K10D, en mijn nichtje was er ook met haar 400D. We hebben een tijdje gewisseld van toestel, maar ik was content dat ik mijn K10D terug in mijn handen had.
                        Met de 400D is er niet mis hoor, maar de K10D is gewoon een klasse hoger

Ik ben een overloperke van Nikon, en kan je verzekeren dat Pentax lenzen niet moeten onderdoen voor die van Nikon. Je zult misschien wel harder moeten zoeken voor de lens te vinden die je wilt.

Ik raad je de K10D aan met de 2 "kitlenzen" 18-55 en 50-200. Of iets meer sparen en de DA 16-45 f/4.0 kopen ipv de 18-55. Dat is een mooi setje om mee te beginnen, en betaalbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                          Ik was afgelopen weekend op een feestje met mijn K10D, en mijn nichtje was er ook met haar 400D. We hebben een tijdje gewisseld van toestel, maar ik was content dat ik mijn K10D terug in mijn handen had.
                          Met de 400D is er niet mis hoor, maar de K10D is gewoon een klasse hoger
                          Met je bewering bewijs je dat je de K10D beter kent dan de 400D, niets meer, niets minder.

Comment

Met je bewering bewijs je dat je de K10D beter kent dan de 400D, niets meer, niets minder.
                            Ik heb mijn K10D nog maar een maand en ik ken dat toestel helemaal nog niet.

Trouwens, de vriend van mijn 400D nichtje liet ook duidelijk blijken dat hij de K10D toch wel het betere toestel vond. En hij had nog nooit een K10D in zijn handen gehad.

Comment

1 ding is zeker de pentax is groter en zwaarder dan de canon 400d en de nikon d80.
                              De beeldsensor van de camera's zijn anders en de belichtingcompensatie is wat anders. Als ik op internet wat hierover zoek , dan geeft de nikon en canon wat minder ruis met donkerte op 1600 iso. Maar daar tegenover zijn de foto's met 1600 iso geschoten van de canon en nikon ietsje pietsje donkerder.
                              Maar de pentax is toch wat minder makkelijk te bedienen en eigelijk geen instapmodel. Of je moet vroeger al met een slr gewerkt hebben.
                              Geen vooringestelde menu's voor de instappers
                              Maar je kan het ook leren natuurlijk. Je hebt mensen die nooit het vooringestelde menu gebruiken. Als het glas minder is zoals sommige zeggen dan kan je altijd uitwijken naar glas van een lenzen maker.
                              Als je het over de body hebt.
                              dan heeft de pentax wat meer ruis en het menu voor instappers is niet aan wezig, ook nadeel is een bericht hier op het forum over haarscheurtjes in de body op de onderste hoeken.
                              De camera is moeilijker te gebruiken door de mogelijkheden die je zelf moet instellen.
                              Wel een uitdaging om met de pentax aan de gang tegaan.

Comment

Net daarom met je de Pentax K100 vergelijken met de Canon 400D. Die zitten in dezelfde league ... ok wat minder pixels maar dat speelt onder de 30x40 prints gewoon geen rol. Minder pixels op dezelfde opp. = minder noise
                                Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

Comment

Working...
                                X