Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze maken canonEOS400D-pentaxK10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze maken canonEOS400D-pentaxK10D

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
    Ik heb mijn K10D nog maar een maand en ik ken dat toestel helemaal nog niet.
    En dan ga je het direct gaan vergelijken met een toestel dat je voor de eerste keer in handen krijgt, excellent qua referentie dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
      En dan ga je het direct gaan vergelijken met een toestel dat je voor de eerste keer in handen krijgt, excellent qua referentie dus.
      Wie heeft er gezegd dat ik die 400D voor het eerst in mijn handen had? Het was wel de eerste keer dat ik beide toestellen kon vergelijken. En ik heb heus geen 6 maanden nodig om de verschilen tussen die 2 body's te zien.
      ik wil je er ook nog effe op wijzen dat ik geen kritiek heb op de IQ van de 400D, en dat ik zelf +/- 4 jaar een tevreden Canon SLR gebruiker was.

Mijn punt is gewoon dat de 400D in het rijtje van de K100 en D40 hoort, en de K10D bij de 30D en D200.

Comment

Je bedoelt de Pentax zeker?
        Als je de mogelijkheden van de Pentax K10D ook benut, hoort hij zeker in dat rijtje thuis.

Comment

Whatever!

Pffffffffffff, Tsssssssssssssssss

Regards
          agzz
          I Love Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
            Maar de pentax is toch wat minder makkelijk te bedienen en eigelijk geen instapmodel. Of je moet vroeger al met een slr gewerkt hebben.
            Geen vooringestelde menu's voor de instappers
            Maar je kan het ook leren natuurlijk.

Wel, ik ben zelf nu ongeveer 9 maanden eigenaar van een K10d en dit is mijn allereerste dSLR. Straffer zelfs, dit is mijn allereerste fototoestel. Ook ik had aanvankelijk schrik dat het een stap te hoog zou zijn voor mij. Daardoor was ik eerder geneigd voor de k100d te gaan. Ik ben nu ontzettend blij dat ik dat niet gedaan heb! Ik heb nu een toestel waarin ik kan groeien en waarmee ik mijn skills kan verfijnen. Het heeft 2 automatische standen (green mode en hyper-program) die de beginner kunnen bijstaan, maar al snel was ik deze standen ontgroeit en kon ik mij richten op de meer "expert level" instellingen.

Dus: indien je bereidwillig bent om te groeien in je kunnen en bij te leren, is dit de perfecte camera, ook voor een beginner. Indien dit niet je ambitie is, zou ik voor de k100d of de 400d kiezen.

Het enige nadeel van Pentax ten opzichte van Canon (in mijn ogen) is het feit dat Canon marktleider is, en Pentax (alleszins in Europa) slechts een bijkomstige speler. Hierdoor horen winkeliers het soms in Keulen donderen wanneer je naar specifieke Pentax spullen vraagt . Maar dit doet vanzelfsprekend geen afbreuk aan de camera zelf....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
              Whatever!

Pffffffffffff, Tsssssssssssssssss
              What he said
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                . Als het glas minder is zoals sommige zeggen dan kan je altijd uitwijken naar glas van een lenzen maker

mvg etienne

Comment

Working...
                X