Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
    En hierbij stel ik me dan de vraag , weten die vrienden wel hoe ze de MKIII moeten instellen ??;
    Het is niet zo evident om een MKIII uit te pakken en beginnnen met shooten .
    Dit is een toestel met enorme mogelijkheden , zeker wat betreft de instellingen en vooral in de AF . Ik geef steeds de raad lees de manual 5 keer door en elke bladzijden en begin te experimenteren . Ook als ik zie op dpreview zijn er van de mensen die AF problemen hebben 80% die daarvoor nog nooit een MK in de pollen hebben gehad .
    Ik heb er op dit moment buiten mijn eiegen MKIII al 3 andere uitvoerig getest en geel enkele heeft dan ook maar een AF probleem , bij alle toestellen ligt het aantal keepers veel hoger dan bij de MKII, wel heeft er eentje het gekende error 99 probleem , deze cam gaat nu van de week reeds voor de 5e keer terug naar etbass. Ze hebben hem al 4 keer uit elkaar gehaald en terug in mekaar gezet , waarna het probleem zonder enige verklaring van de techniekers , opgelost was . De eigenaar van dit toestel word wel stilaan hopeloos , wat best te begrijpen is .

Dit is wel erg kort door de bocht. Dan ga je ook voorbij aan de mensen die al jaren met een pro camera werken en duidelijk de problemen constateren. Ook een Rob galbraight komt met dezelfde conclusie dus er is wel degelijk iets aan de hand.
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      ...Hierbij nog een opmerking in de zijlijn, de 'anciens' geven dus inderdaad altijd de raad : lenzen zijn belangrijker dan de body. Ik vind het dan wel grappig dat als er een nieuwe body wordt aangekondigd, dus zelfs nog niet beschikbaar is, velen van deze hun body ineens niet meer goed vinden, en direct het nieuwe speeltje willen . ...
      nogal wiedes dat de lenzen belangrijker zijn dan de body: ze gaan tientallen jaren mee. Ik heb zo de laatste maanden gewoon schitterend glas gekocht van tussen de 10 en 20 jaar oud, tegen heel aanvaardbare oprijzen, en nog 'made in japan'. 't is geen AF-S, maar het glas is om U tegen te zeggen.
      De belangrijkste reden die ik zie om naast mijn D200 ook een D3 aan te schaffen (als ik het bijeengespaard zal hebben ...) is de evolutie van die body die me twee zaken geven die ik nu niet heb: de FF met zijn kleinere scherptediepte op hetzelfde diafragma en dus het beter losweken van het onderwerp van de achtergrond, en de kwaliteit van de hoge ISOs die me in de winter gaan helpen om beter mijn vogeltjes te schieten. Mooi meegenomen is dat mijn investering in DX lenzen (mijn 12-24 en mijn 18-200) niet is weggegooid, omdat Nikon inderdaad een automatische crop mode heeft voorzien (met dank aan nikon).
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        nogal wiedes dat de lenzen belangrijker zijn dan de body: ze gaan tientallen jaren mee. Ik heb zo de laatste maanden gewoon schitterend glas gekocht van tussen de 10 en 20 jaar oud, tegen heel aanvaardbare oprijzen, en nog 'made in japan'. 't is geen AF-S, maar het glas is om U tegen te zeggen.
        De belangrijkste reden die ik zie om naast mijn D200 ook een D3 aan te schaffen (als ik het bijeengespaard zal hebben ...) is de evolutie van die body die me twee zaken geven die ik nu niet heb: de FF met zijn kleinere scherptediepte op hetzelfde diafragma en dus het beter losweken van het onderwerp van de achtergrond, en de kwaliteit van de hoge ISOs die me in de winter gaan helpen om beter mijn vogeltjes te schieten. Mooi meegenomen is dat mijn investering in DX lenzen (mijn 12-24 en mijn 18-200) niet is weggegooid, omdat Nikon inderdaad een automatische crop mode heeft voorzien (met dank aan nikon).
        Dank je de koekoek!!!! Cropfactor 5.1 MP !!!!!!
        Daar word je toch niet echt vrolijk van ??
        www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
          Dank je de koekoek!!!! Cropfactor 5.1 MP !!!!!!
          Daar word je toch niet echt vrolijk van ??
          Neen, dat is niet wat je typisch met een 12-24 wil doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Is het misschien dan geen implementatie probleem, AF instellen en wijzigen is iets dat vanzelfsprekend zou moeten zijn he, zelfs al heb je vele mogelijkheden,
            bediening moet eenvoudig blijven.
            Tja mijn redenering is als het simpel moet blijven moet je die camera niet kopen , zo zijn er ook mensen die steeds alles op automatisch fotograferen .
            Als je zulk een toestel koopt is het juist om meer mogelijkheden te hebben , anders koop je beter een point en shoot .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
              Dit is wel erg kort door de bocht. Dan ga je ook voorbij aan de mensen die al jaren met een pro camera werken en duidelijk de problemen constateren. Ook een Rob galbraight komt met dezelfde conclusie dus er is wel degelijk iets aan de hand.
              Nee nee , het zou wel kunnen kloppen wat Rob galbraight zegt , maar heb je zijn relaas goed gelezen ???? het komt bij hem enkel voor in extreme warme temperaturen en dan nog is moeilijk contrast , wel die omstandigheden heb ik hier in Belgie momenteel nog niet gehad om dan te testen , als je dan ziet hoeveel engelsen eveneens klagen , is het weer daar dan anders dan hier , ik denk dat het daar meestal nog slechter is .
              Natuurlijk als een Rob galbraight zoiets zegt zal er wel iets van aan zijn en gelukkig maar dat hij het kon of kan vastellen dat komt ook ons ten goede als we morgen in dezelfde omstandigheden komen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Alleen voor wie niet kan wachten op echte reviews.

Ik zie vooral het verschil in ruisreductie tussen Canon en Nikon, waarbij Nikon, zoals altijd, de kleurruis bijna volledig verwijdert.

Jan.
                Hmm smaken verschillen, ik vind de ruis van de Canon toch beter overkomen. Nu deze test lijkt ook niet erg zorgvuldig gedaan want de D3 voorbeelden zijn niet echt scherp en dat zal wel aan de tester liggen en niet aan het toestel.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Hmm smaken verschillen, ik vind de ruis van de Canon toch beter overkomen. Nu deze test lijkt ook niet erg zorgvuldig gedaan want de D3 voorbeelden zijn niet echt scherp en dat zal wel aan de tester liggen en niet aan het toestel.
                  Voor alle duidelijkheid, er is hier geen echte test.

Iemand van de Nikon forums, die toevallig ook een 1DIII heeft , heeft D3 fotos van een andere site zo goed mogelijk willen kopieren met de 1DIII.

Het uitzicht van de ruis van Canon en Nikon is inderdaad helemaal anders.
                  Omdat de Nikon ruis zo goed als geen kleur ruis meer weergeeft. Dit zou beter de korrel van film benaderen.

En het is dus inderdaad persoonlijk wat beter is. Zelf verwijder ik altijd alle kleurruis.

De ruis onderdrukking op de Canon 40D heeft nu ook de optie om de kleurruis veel meer, maar ik vind nog onvoldoende, te verwijderen.

En ook bij Nikon is nog een deel kleurruis over, ruis die altijd achteraf eenvoudig kan verwijderd worden.

Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 3 september 2007, 22:12.

Comment

Nu deze test lijkt ook niet erg zorgvuldig gedaan want de D3 voorbeelden zijn niet echt scherp en dat zal wel aan de tester liggen en niet aan het toestel.
                    Volg ik. Het testobject is trouwens al niet hetzelfde. Moeilijk om iets uit te halen.

Comment

De nieuwe Sony is er dus.
                      Het gonst al dagen, weken, maanden van de geruchten rond de aankondiging van het nieuwe Sony alpha model! Zonet is de eerste officiele afbeelding verschenen! http://www.sony.cz/view/ShowProductCategory.action?site=odw_cs_CZ&category=Digital+Photography Waarschijnlijk komt er morgen meer:G

Mooie specs waar alleen de Nikon D300 naast staat.

LCD scherm, AF sensor, HD aansluiting, Nikon sensor , IS...

Dit wordt hier meer en meer het grote Nikon vergelijkings topic.

En nu wachten op de eerste fotos van de D300 en de A700.
                      Dat kan nog wel enkele maanden duren.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        De nieuwe Sony is er dus.
                        Het gonst al dagen, weken, maanden van de geruchten rond de aankondiging van het nieuwe Sony alpha model! Zonet is de eerste officiele afbeelding verschenen! http://www.sony.cz/view/ShowProductCategory.action?site=odw_cs_CZ&category=Digital+Photography Waarschijnlijk komt er morgen meer:G

Mooie specs waar alleen de Nikon D300 naast staat.

LCD scherm, AF sensor, HD aansluiting, Nikon sensor , IS...

Dit wordt hier meer en meer het grote Nikon vergelijkings topic.

En nu wachten op de eerste fotos van de D300 en de A700.
                        Dat kan nog wel enkele maanden duren.

Jan.
                        Nikon sensor schrijf je, maar hebben de D300 en A700 niet eerder een Sony sensor?
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Nikon sensor schrijf je, maar hebben de D300 en A700 niet eerder een Sony sensor?
                          Inderdaad, dat had ik ook ergens gelezen...
                          SHARPimages.be

Comment

als ik nu een 40D had kreeg ik spontaan een minderwaardigheidscomplex tussen die D300 en een alpha700...

gelukkig heb ik een 1D mkiin (en daar heeft sony nog geen antwoord op, en nikon ... sja, ook geen echte directe concurrent in mijn ogen. D2x is beter en d2h is minder imho)
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                              als ik nu een 40D had kreeg ik spontaan een minderwaardigheidscomplex tussen die D300 en een alpha700...

gelukkig heb ik een 1D mkiin (en daar heeft sony nog geen antwoord op, en nikon ... sja, ook geen echte directe concurrent in mijn ogen. D2x is beter en d2h is minder imho)
                              Mag ik vragen waarom? Dat je op specs de D300 beter vind kan ik nog begrijpen maar de A700 die hier vaak aangekondigd werd als de grote revolutie vind ik eigenlijk een stuk minder dan de 40D.

Comment

Ik test nu een aantal dagen een D70s en ik heb nog geen enkele reden kunnen vinden waarom Nikon beter zou zijn dan Canon.

Voor elke drie voordelen van Nikon heeft Canon minstens ook een voordeel.

De bediening is anders, soms beter, maar ook soms minder goed.

Ik geef hier een overzicht:
                                Wel opmerken dat veel D70s beperkingen er niet meer zijn bij de D300. En veel 5D beperkingen zijn er ook bij de D3.

Beter Nikon (D70s).

- Histogram.
                                - Instelmogelijkheden in het menu.
                                - AF assist.
                                - Ingebouwde flits.
                                - AF punten niet alleen in het midden van de zoeker.
                                - Vignetting. Wel aanwezig maar veel minder dan 5D.
                                - Kwaliteit/prijs verhoudiing.
                                - Instellen van ISO, WB enz.
                                ...

Zelfde Nikon (D70s) en Canon (5D).

- Aan uit schakelaar. Maar alleen omdat ik de 5D nooit uitschakel.
                                - Aanduiding in zoeker. Beide onvoldoende.
                                - Sluiter geluidssterkte. Beide heel goed.
                                - Menu systeem.
                                - Lichtmeting. Dit resultaat is voorlopig.
                                - Flits lichtmeting. Eerste test is volledig gelijk. En E-TTL 2 werkt wel. Wordt verder getest.
                                - Grootte LCD. 5D LCD is groter maar tekst en histogram is veel te klein.
                                - Autofocus gevoeligheid.
                                ...

Beter Canon (5D).

- Zoeker is veel groter.
                                - Grip.
                                - Verlichting LCD.
                                - Instellen van belichtings compensatie en lichtmeet methode.
                                - C functie.
                                - ISO 100.
                                - Kleine AF punten.
                                - Canon dpp.
                                ...

Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 8 september 2007, 11:13.

Comment

Working...
                                X