Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Altijd bij 1 merk blijven vind ik weinig zinvol.

Maar wegens mijn huidige verzameling lenzen en accessoires is nu nog veranderen van merk ook niet echt zinvol.
    Vooral als dit geen overduidelijk voordeel kan opleveren.

En ik denk dat alle Canonians, alle Nikonians, en alle andere -ians dit kunnen bevestigen.

Jan.
    Als je diep in objectieven hebt geïnvesteerd, zit je inderdaad vaster verankerd. Maar niets zegt dat je bv geen 2 merken tegelijk mag hebben

MVG,

Comment

Ik heb geen zin om alle reacties te lezen.
      Dus ik geef hier even de reden waarom ik nikon heb.

Op het moment dat ik met DSLR begon had ik de keuze tussen de 300D en de D70.
      Qua prijs scheelde het niet zoveel.
      Ik ben van de reviews uitgegaan die ik gelezen had, en puur daaropvolgend viel mijn keuze op de D70.
      Vanzelfsprekend blijf je dan bij hetzelfde merk hangen gezien de lenzenuitbreidingen hier op volgden.

Mijn mening blijf dat beide merken gewoon goed zijn en niet echt voor elkaar onderdoen.

Als ik nu opnieuw moest beginnen met de kennis die ik nu heb ging ik weer beginnen met lezen en daarna mijn keuze bepalen.

Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Wat ik me eigenlijk afvraag...

Wie heeft er hier aandelen bij Nikon en wie heeft er aandelen bij Canon ?
        Zolang je maar tevreden bent met je eigen materiaal, is er toch niets aan de hand, of wel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Zolang je maar tevreden bent met je eigen materiaal, is er toch niets aan de hand, of wel .
          Nee ik heb geen aandelen meer, maar dik tevreden met mijn materiaal
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

Comment

Tja... In een "vergelijkingstopic", wat wil men dan bewijzen ? Dat je materiaal beter is ? Wat maakt dat uit ? Uiteindelijk koop je toch een toestel voor jezelf, wat jij denkt dat het beste is.
            Kan hier een Canonian zeggen dat Nikon slecht is ? Kan hier een Nikonian zeggen dat Canon slecht is ? Geef ze aan dezelfde deftige fotograaf en hij maakt er dezelfde deftige plaatjes mee.
            Het enige wat wel uitmaakt... Je begint met iets, je koopt er een berg materiaal bij, en vanwege die berg materiaal, ben je gebonden. De eerste keuze is bepalend. Onlangs nog een kennis van me (met voor € 5.000 aan voornamelijk Canon materiaal (camera EOS 400D)) die me zei : "Soms heb ik spijt dat ik geen Nikon heb." Wat hij bedoelde : "Gedorie, ik zou eigenlijk het Nikon materiaal eens willen vergelijken met het mijne." Dat kan ik snappen. Iemand die bepaalde plaatjes schiet en dezelfde eens wil proberen met een ander merk van camera, om te zien of het verschil maakt.

Voor zover ik gelezen heb over beide merken, kan ik alleen maar zeggen dat bepaalde type camera's eigenlijk niet te vergelijken zijn. Vanaf het moment dat je in het duurdere segment van camera's gaat kopen, ben je ofwel professioneel bezig, en weet je wat je kiest, of heb je echt een doorgedreven hobbyist met te veel geld, die evenzeer weet wat hij kiest. In het lagere segment maakt het eigenlijk niet veel uit wat je kiest...

Btw... Ik koos voor Nikon, zonder reden eigenlijk. Ik ging eigenlijk voor een D200, maar de lokale fotograaf raadde me de D80 aan. Ik had hem eerder al eens in mijn pollen en hij beviel me. Besteld... maar ik ben al meer dan twee weken wachtende. Dat valt dan wel even tegen, maar ik boer maar wat voort met mijn Lumix, die al bijna 30.000 kliks heeft, en die ik nooit zal verkopen. Zelfs mijn kinderen (8 en 11) kunnen er fantastische foto's mee maken. Ik hoop dat hen dit ook lukt met mijn nieuwe Nikon.

Bij deze zou ik zeggen, praat rustig verder over wat je van de ander niet weet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sepke Bekijk bericht
              Nog niet over nagedacht, maar nu ik het lees ....

Ook al zijn rood & wit de kleuren van Antwerpen, op gebied van voetbal zijn die voor ons onacceptabele kleuren.
              Meer ga ik er nier over zeggen, om geen rel te schoppen
              maar de voetbalfans uit Antwerpen zullen het wel snappen
              Do i smell rats????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Do i smell rats????
                [off topic] yup, en hier zit een hele grote . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Ik werk met Nikon en heb Canon-aandelen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Met veel plezier volg ik deze thread al een tijdje, het is leuk te zien welke argumenten men zoal hanteert om voor het ene of andere merk te kiezen. Toch verwacht ik dat er velen zullen zijn die zich bij de keuze tussen Nikon of Canon zich net als ik hebben laten leiden door het logo van beide bedrijven. Rood/wit staat mij nu eenmaal veel meer aan dan zwart/geel. Dat maakte de keuze voor mij gemakkelijk.

Dat een mens soms toch vreemd in elkaar kan zitten blijkt uit het feit dat ik mijn auto's in het buitenland in 95% van de gevallen dan wel weer huur bij Hertz en veel minder bij Avis.
                    Maar ik zie toch liever een stapel gouden dozen op de kast dan zwarte, hoor. Geeft een rijk gevoel (maar een leeg spaarvarken)
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Maar ik zie toch liever een stapel gouden dozen op de kast dan zwarte, hoor. Geeft een rijk gevoel (maar een leeg spaarvarken)
                      Ik ook en da spaarvarken is ook leeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        Wil je hiermee zeggen dat Nikon geen zwarte dozen heeft.

En inderdaad, de reviews van dpreview bevestigen dit.
                        Eindelijk een belangrijk voordeel voor Canon.
                        Nu wordt mijn beslissing heel wat eenvoudiger.

Jan.

Comment

Wil je hiermee zeggen dat Nikon geen zwarte dozen heeft.

En inderdaad, de reviews van dpreview bevestigen dit.
                          Eindelijk een belangrijk voordeel voor Canon.
                          Nu wordt mijn beslissing heel wat eenvoudiger.

Jan.

De dozen die ik heb zijn allemaal goudkleurig. Dit verklaard ook waarom Nikon duurder is dan Canon. Het leven kan toch eenvoudig zijn.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Een aankondiging is er pas 5 dagen voor je de 5DII kan gaan kopen.
                            Deze aankondiging kan er vroeger zijn dan gewoonlijk.

The annual PMA show, which this year takes place at the end of January in Las Vegas (a month earlier than usual)
                            De kans is er dat Canon de aankondiging van de 5D opvolger nog vervroegt. Ik verwacht dit niet.
                            De kans is er ook dat Canon de aankondiging vertraagt tot Photokina. Ik verwacht dit helemaal niet.
                            Maar over 5 maand weten we dit heel zeker.
                            En tegen dan zijn er voldoende reviews en vergelijkingen van de D300, de D3 en de 1DsIII.

Jan.

Comment

Even een updatje:
                              Alles begint wat uit te klaren, en de emotionele faktor van de "veel betere" Nikon d300 is wat gezakt.
                              De 40D is prijs/kwaliteit toch wel steengoed naar wat ik lees. De features zijn prima, en de snelheid ook. De d300 zal wel een paar dingen extra geven, maar op de keper beschouwd is de Nikon set: VEEL duurder. Ik merk nu wat men zegt dan Canon meer lenskeuzes heeft.
                              Ik heb bij Nikon eigenlijk simpelweg weinig alternatief voor een 24-105 L IS en een 70-200 f4.0 L IS.
                              Als de body me 800€ meer gaat kosten, en de 70-200 VR ook nog eens, dan heb ik een meerkost van 1600€ , alleen voor deze 2 stuks. + meer gewicht.
                              Volgende probleem is dat de 24-105 L niet in het gamma bij Nikon bestaat (die oudere versie doet het niet voor mij) Dus moet ik een 17-55 2.8 kopen...
                              Kom uiteindelijk véél duurder uit... en nog even afwachten of de resultaten er zullen zijn.
                              Nu zijn er 2 mogelijkheden:
                              Een 40d bijkopen, 2 body's is erg flexibel, en ik heb dan voor mij best of both worlds..
                              Of de 5d verkopen, en een 1dmkIII kopen, ook niet slecht.

Comment

Alles begint wat uit te klaren, en de emotionele faktor van de "veel betere" Nikon d300 is wat gezakt.
                                Dit is wat ik hier heb gezegd.

Nu zijn er 2 mogelijkheden:
                                Een 40d bijkopen, 2 body's is erg flexibel, en ik heb dan voor mij best of both worlds..
                                Of de 5d verkopen, en een 1dmkIII kopen, ook niet slecht.
                                De 1DIII is toch nog van een veel hogere klasse dan de 5D, de 40D en de D300.
                                Het antwoord op uw vraag is dus heel eenvoudig.

Als ik tevreden was met 10 MP dan had ik nu een 1DIII.
                                Maar omdat ik 12 MP wil moet ik maar tevreden zijn met een 5D, een D300, een D3, en als het echt niet anders kan... een 1DsIII.

Wel binnen de 7 dagen testen of de AF in alle omstandigheden perfect werkt. Anders onmiddelijk omruilen.

Jan.

Comment

Working...
                                X