Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    En ook de F1 en de F2 hebben bestaan.
    Jaja, maar het ging nu even over de "4" als ongeluksgetal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Als we nog een tijd willen doorgaan met dit topic, dan stel ik voor dat we over Nikon en Canon verder gaan.

Nikon en Canon zijn grote, onpersoonlijke, bedrijven.

Ook de antwoorden van puerte, Trebs en van alex from holland vind ik belangrijk.

Jan
      Hij deed persoonlijk he Jan. Door onzin in mijn naam te komen vertellen.
      Tja dat hij dan het deksel op zijn neus krijgt is maar normaal he.
      En alex from holland en trebs noem ik zeker geen trollen. Maar puerte die steeds maar topics komt verzieken met uitspraken die op niets slaan uiteindelijk met de bedoeling de topic te verzieken....tja dat noem ik een trol. Ik weet ook wel dat je dan best niet reageert maar mijn slecht kantje is dat ik dit reageren wel leuk vind. Maar allee ik zal op dergelijke zaken niet meer reageren in dit topic.

Want ik vind dit namelijk een interessant topic waarvan ik hoop dat er ooit eens een onpersoonlijke samenvatting van wordt gemaakt. Dat zou immers heel leerrijk zijn.

Comment

@Kevlar: Als er hier al een trol zou zijn... Je weet toch wat in dat geval de beste reaktie is.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Want ik vind dit namelijk een interessant topic waarvan ik hoop dat er ooit eens een onpersoonlijke samenvatting van wordt gemaakt. Dat zou immers heel leerrijk zijn.
        Na mijn beslissing of ik wel of niet een Nikon koop geef ik ook een duidelijke reden waarom.

Jan.
        Last edited by Jan_10D; 28 augustus 2007, 12:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
          Geef mij maar de Nikon D40x. Okee, de 1DsMIII heeft wel wat meer features, maar of dat nu zo'n groot prijsverschil waard kan zijn (+7.000€)? Voor mij zijn dat gelijkwaardige toestellen hoor, er zal altijd wel ergens een verschil op zitten he.

Dit als reactie op Kevlar, snorry. En eigenlijk zit er nog veel in van: wtf does it matter!
          Als reactie ben je dus akkoord met mij veronderstel ik? Want je gedachtengang komt eigenlijk perfect overeen met wat ik zeg.
          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Op dit moment is dat misschien zo voor profs en voor de paar amateurs die vinden dat ze al het pro-materiaal ten allen tijde ter beschikking moeten hebben... Om er nu van uit te gaan dat dat voor alle dslr-gebruikers opgaat, is nogal overdreven hé.
          Zoals in vorige topics al vermeld: er zijn massa's dslr-gebruikers die jarenlang perfect tevreden zijn met een body, een paar kitlenzen en een flitser.

Dus ik blijf erbij: ook bv. Pentax en Sony zijn uitstekende alternatieven die een aantal pluspunten hebben, waarvan in-body stabilisatie wat mij betreft een van de interessantste punten is.
          En zoals sommigen hier al voldoende hebben aangetoond, kan iedereen altijd van merk veranderen, mocht daartoe ooit de behoefte ontstaan.
          Er staat duidelijk "ik" he. Dit is niet een algemene waarheid die voor iedereen geldig is. Als jij zeker bent dat je jarenlang tevreden zal zijn met je huidige body een paar kitlenzen en een flitser. Tja dan is dit natuurlijk van weinig belang voor jou he. Ik denk daar dus anders over. Ik gebruik nu al wel enkele jaren zo goed als dezelfde body, lenzen en flits. Maar 1 verandering sinds + 3 jaar. En 3 veranderingen sinds 6 jaar wat je dus bezwaarlijk erg veel kan noemen. Maar ik weet wel dat ik steeds meerdere richtingen op kan binnen mijn systeem moest ik er de nood toe voelen. En dat de leuke nieuwe third party ontwikkelingen ook steeds voor mijn systeem ontwikkelt zullen worden.
          Switchen kan natuurlijk altijd maar ik zie niet in waarom ik zou kiezen voor een merk waar de kans dat ik moet switchen om mijn behoeftes te vervullen veel groter is. Dat zou mij immers belemmeren in mijn aankopen. Maar dit alles is geldig voor mij he niet iets algemeen.

Comment

Na mijn beslissing of ik wel of niet een Nikon koop geef ik ook een duidelijke reden waarom.
            Ik vind dat je het eens moet doen Jan. Je loopt al lang met die goesting rond dan moet je dat ook maar eens doen he. Ik vrees echter voor jou wel dat de 5DII heel goed gaat overeenkomen met wat je graag zou hebben. Maar dan kan je nog altijd die ook kopen he veel verlies ga je er niet op maken. En wie weet vind je wel iets dat je zover brengt dat je alles wil switchen. De goedkopere Nikon FF kan immers nu toch ook niet zo lang meer op zich laten wachten.

Comment

Hij deed persoonlijk he Jan. Door onzin in mijn naam te komen vertellen.
              Tja dat hij dan het deksel op zijn neus krijgt is maar normaal he.
              En alex from holland en trebs noem ik zeker geen trollen. Maar puerte die steeds maar topics komt verzieken met uitspraken die op niets slaan uiteindelijk met de bedoeling de topic te verzieken....tja dat noem ik een trol. Ik weet ook wel dat je dan best niet reageert maar mijn slecht kantje is dat ik dit reageren wel leuk vind. Maar allee ik zal op dergelijke zaken niet meer reageren in dit topic.

Ik voel helemaal geen deksel integendeel, me nooit zo zelfzeker gevoeld, daar is niemand in deze thread wie mijn argumentatie op een onderlegde manier kan weerleggen. Voel wel de vele frustraties in sommige reacties, maar dat is normaal en menselijk.
              Wat ik niet verwacht had is dat er zo weinig kennis is, had tenminste verwacht dat men de features eens naast elkaar zou gelegd hebben, en de mogelijkheden eens hadden afgewogen, maar ja de wijzer zou meestal in 1 richting wijzen, en misschien is dat wel de reden.

Comment

Features zeggen weinig.

Omdat ik nog geen lenzen heb voor de D3 is de aankoop prijs van de D3 of van de 1DsIII gelijk.
                En de aankoop prijs van een D300 of de 5DII is ook gelijk.

Ik ga de fotos naast elkaar leggen.

Jan.
                Last edited by Jan_10D; 28 augustus 2007, 17:27.

Comment

En de aankoop prijs van een D300 of de 5DII is ook gelijk.

Ik ga de fotos naast elkaar leggen.

Jan.
                  Stel dat:
                  Je absoluut geen verschil kan zien, ze beide gelijkwaardig zijn. (dus NIET zoals nu;-)
                  Wat dan??

Comment

Ik vind dat je het eens moet doen Jan. Je loopt al lang met die goesting rond dan moet je dat ook maar eens doen he.
                    Dat heb ik nog gehoord. En je hebt geen ongelijk.

Ik vrees echter voor jou wel dat de 5DII heel goed gaat overeenkomen met wat je graag zou hebben.
                    Eerlijk gezegd denk ik dat niet. De 40d heeft heel wat nieuwe dingen.
                    En toch ben ik hier wat op uitgekeken. Wat ik echt wil is er niet.

Maar dan kan je nog altijd die ook kopen he veel verlies ga je er niet op maken.
                    Dat is dan voor 2009.

En wie weet vind je wel iets dat je zover brengt dat je alles wil switchen.
                    Dat zou dan wel een grote verrassing zijn. Maar alles is mogelijk.

De goedkopere Nikon FF kan immers nu toch ook niet zo lang meer op zich laten wachten.
                    Dat denk en verwacht ik niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Stel dat:
                    Je absoluut geen verschil kan zien, ze beide gelijkwaardig zijn. (dus NIET zoals nu;-)
                    Wat dan??
                    Dan WINT de D300.
                    Wegens de AF. Wegens de ergonomie.
                    Wegens de vele voordelen tegenover de D3 die voor een groot stuk ook voordelen zijn tegenover de 5D.
                    En, laten we nu allemaal eens eerlijk zijn, wegens de reputatie dat dit merk over de jaren heeft opgebouwd.

Maar dan wil ik zeker niet vergelijken met de 5D nu, maar wel met de 5DII.

Jan.

Comment

There's already a 5DII?

wow, I'm sooo out of the loop. I didn't see that announced yet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        There's already a 5DII?

yes 5dmkII is the one i have right now. rebranded minolta stuff...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          There's already a 5DII?

De ontwikkelings fase is voorbij, er zijn beta testers , en de productie wordt opgestart.

Een aankondiging is er pas 5 dagen voor je de 5DII kan gaan kopen.

Jan.

Comment

Eerlijk gezegd denk ik dat niet. De 40d heeft heel wat nieuwe dingen.
                            En toch ben ik hier wat op uitgekeken. Wat ik echt wil is er niet.
                            Aha Jan naar wat ben je dan juist op zoek?

Ik dacht dat het in hoofdzaak meer pixels (en ook betere beeldkwaliteit) was in een compacte niet te zware body(alles is relatief he). Dat is wat ik nog steeds verwacht van de opvolger van de 5D samen met vele extra's van de 40D.

PS: en zie je ik kan mijn beloftes houden zelfs al is het "tempting" ik kan ook niet reageren op de trol.

Comment

Aha Jan naar wat ben je dan juist op zoek?

Ik dacht dat het in hoofdzaak meer pixels (en ook betere beeldkwaliteit) was in een compacte niet te zware body(alles is relatief he). Dat is wat ik nog steeds verwacht van de opvolger van de 5D samen met vele extra's van de 40D.
                              Dat weet ik heel goed.
                              Nu ook even kijken of er wel zoiets bestaat.

Gezocht, DSLR met:

- 12 MP minimum.
                              - Goede beeldkwaliteit.
                              - Nauwkeurige AF met 9 AF punten of meer.
                              - Grote zoeker.
                              - Lichtmeting die goed werkt.
                              - Flits lichtmeting die goed werkt.
                              - Mogelijkheid om lenzen af te regelen.
                              - Sluiter geluid vergelijkbaar met 10D. Onmogelijk bij Nikon ?
                              - Lossless compressed RAW.
                              - 3 tot 5 fotos per seconde.
                              - Beperkt gewicht.

Meer heb ik echt niet nodig.
                              Maar het ontbreken van 1 van deze eigenschappen betekent onmiddelijk een onvoldoende.

Ik denk dat de Canon 5D een goede keuze zou zijn.

Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 28 augustus 2007, 23:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Ik voel helemaal geen deksel integendeel, me nooit zo zelfzeker gevoeld, daar is niemand in deze thread wie mijn argumentatie op een onderlegde manier kan weerleggen. Voel wel de vele frustraties in sommige reacties, maar dat is normaal en menselijk.
                                Wat ik niet verwacht had is dat er zo weinig kennis is, had tenminste verwacht dat men de features eens naast elkaar zou gelegd hebben, en de mogelijkheden eens hadden afgewogen, maar ja de wijzer zou meestal in 1 richting wijzen, en misschien is dat wel de reden.
                                Elk msgboard heeft er één, hier heet hij Puerte.

Je voelt geen deksel. 1 van mijn jeugdvriendjes van het voetbal voelt zich ook gelukkig. Hij is de enige die niet weet dat hij mentaal verachterd is.

Feiten aanbrengen ofzo is hopeloos. Net als bij jou.

Je bent duidelijk een verward persoon, dit postte je éérgisteren :

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Misschien al eens gepost, een aantal beelden genomen met de 40d

beelden lijken mij indrukwekkend
                                terwijl je hier in deze topic Canon in de grond zit te boren.

Enkele samplefotos en wat specs, waarvan je niets praktijkgerichts afweet want je hebt geen kamera, zijn voor jou voldoende om een oordeel te vellen. Live view met een 922.000 LCD en 51 AF points klinken overweldigend voor je maar het maakt je uiteindelijke foto niet kwa IQ. 8,10 of 12 Mp is pas van echt belang op +A3

Lees eens rond, op Dpreview zijn er al ex-nikonians die naar Canon 5D en 1DIII overgestapt zijn EN de D3 kunnen testen hebben die spreken van een grote vooruitgang voor Nikon maar nog steeds een achterstand tov Canon op gebied van IQ en ruis en dat betreuren omdat ze nu nog niet kunnen terug overstappen.

Je hele betoog hierboven is ook een joke. Niemand wil hier zijn gelijk halen, we willen een 'neutraal' besluit bereiken over Nikon vs Canon. En als je over de D3 / D300 / 40D / 1D(s)III wil spreken moet je wachten op produktieapparaten, labo-testen en globale bevindingen.

Comment

Working...
                                X