Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Canon en Nikon vergelijkings topic

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Als je teksten van mij herhaalt mag ik dan vragen alles te herhalen en niet stukken uit zijn context te halen
    heb wel geschreven:
    Nikon richt zich momenteel duidelijk op de pro gebruikers zowel met de D300 als de D3.
    Canon richt zich met de 40d meer op de geavanceerde amateur.
    Tja D300 en 40D richten zich gewoon naar dezelfde geavanceerde amateur net zoals dat het geval was voor 20D en D200. En ook toen waren deze beide camera's uiterst geschikt voor velen professionals en kochten er ook veel beginnenlingen deze camera's. Niks anders dan vroeger.
    Begrijp dat je den dag van vandaag al over heel wat technische en foto technische bagage moet beschikken om de verschillen tussen de camera's nog te kunnen inschatten.
    Gezien je historiek kan je dus eigenlijk beter stoppen met commentaar te geven....
    Maar ik kan je het misschien duidelijk maken met een eenvoudige metafoor.
    Je kunt een wagen van een bepaalt merk in een bepaalt segment kopen, bvb. het standaard model, zeg maar het instapmodel voor dat segment. En je kunt dezelfde wagen kopen in full option. De technische gegevens van beide wagens zal quasi gelijk zijn. Beide wagens gaan je evengoed van punt A naar B brengen. Voor korte afstanden gaat er weinig verschil merkbaar zijn . Op grote afstanden gaat dat verschil veel groter zijn en gaat de laatste je op een meer comfortabele en misschien wel snellere manier ter plekke brengen.
    Is de eerste auto beter of slechter dan de tweede hangt, van het gebruik af. Iedereen zal de full option versie wel verkiezen maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan vast.
    Om even verder te gaan met je metafoor. Welke zal nu uiteindelijk de top zijn degenen met veel snufjes maar ondermaatse banden of diegene die voor hetzelfde geld iets minder snufjes heeft maar wel volwaardige banden.....
    Zo is dat ook met camera's en in elk segment heb je de bottom en de top.
    verander hier banden door lenzen, flash enz....
    En op papier is den 40d de bottom en de 300d den top
    de 1dmkIII de bottom en de 3d den top
    de 1dsmkIII heeft nog geen concurrent, nog een halfjaar te wachten, maar nen kleuter kan dat sowieso al invullen.
    Tja enkel kleuters kunnen nu al dergelijke oordelen vellen zonder ook maar iets van de output te hebben kunnen vergelijken. Waarop baseer je jouw mening als ik vragen mag?
    Je hoeft het met mij niet eens te zijn hoor maar dat zijn de harde feiten en iedereen zelfs de meest fanatieke Canonien kan daar niet naast zien, zo groot zijn de verschillen.
    Je kunt enkel nog als nen duivel in een gewijd water vat liggen te spartelen omdat dat te ontkennen maar de feiten zullen blijven.
    Hmm welke harde feiten? Welke grote verschillen? Keep on dreaming.....
    En het zou kunnen dat Canon volgende week terug koppeke ondergaat want dan komt Sony waarschijnlijk op de proppen met zijn toestellen.
    (persconferentie Italie 3 en 4 september kan ook voor playstation elfendertig aan te kondigen zijn.) Ik kan zo al voorspellen dat ze, net als waarschijnlijk de andere fabrikanten een heel zware fout hebben begaan, zich namelijk richten op Canon ipv Nikon bij de ontwikkeling van hun toestellen.

Later komt Olympus, Canon nog even dopen en wat later waarschijnlijk Pentax. maar Nikon zullen ze niet vlug evenaren.
    Allee je gaat dan nu toch eindelijk eens een camera kopen veronderstel ik. Die nikon waar je nog niets relevants van gezien hebt is toch reeds zo goed Dat al die andere camera's waarvan je ook nog niets gezien hebt die nikon nooit kunnen evenaren.

Als voor Canon ik hoop dat ze nu eindelijk eens een pandoering krijgen die van hen de nummer 2 of zelfs nummer 3 maakt. Dat zou mij alleen maar ten goede komen.

Want Canon is een firma die de mogelijkheden financiel en qua R&D heeft om zoiets perfect te kunnen opvangen. En dat zal mij alleen maar ten goede komen. Iets meer on topic. Dat is ook een groot voordeel van canon tov vele anderen. Alhoewel ik het ten opzichte van nikon niet echt als een groot voordeel zie kan je ook niet ontkennen dat zelfs Nikon hier echt niet dezelfde mogelijkheden heeft als Canon.
    Had eigenlijk wat meer een doordachte reacties door iemand met kennis van zaken gehad op het RAW/JPEG/TIFF gebeuren van de D300, daar had ik en iedereen iets aangehad, maar daar zullen we waarschijnlijk nog een tijdje moeten op wachten denk ik.
    Is nochtans een zeer belangrijke item, zekers voor fotojournalisten en andere reportagisten.

Ben bereid om naar iedereen te luisteren met goede argumentatie voor of tegen, maar ik moet een ondergrond van doordachtheid en kennis van zaken voelen. Ben zekers geen verzuurde Nikonien of Canonien, had over en kleine week nog niet durven indenken dat ik Nikon zo zou verdedigen, het is niet verdedigen maar gewoon de feiten op een rijtje plaatsen. Nikon heeft het gedaan, ze hebben hun toestellen echt een meerwaarde gegeven.
    Iemand met kennis van zaken gaat geen zever uitslaan alvorens hij iets kunnen zien heeft. Hierover nu discussieren is dus zinloos.

Mijn reactie had je enkel omdat je claimde dat ik iets gezegd had want van geen kanten waar was. En dus weer maar eens duidelijk maakte dat je, voor de zoveelste keer, eigenlijk niet goed weet wat je allemaal aan het vertellen bent. Maar kom ik wil de schuld wel op mij nemen hoor ik weet ook wel dat ik alles niet altijd zo duidelijk uitleg. En als je dus weer eens zever komt vertellen besef ik wel dat we het allemaal maar slecht uitleggen.

Comment

Kunnen we de woorden zoals ´kleuters´ en ´zever´ even vermijden aub.

Replies met deze woorden zijn niet echt on topic, en de ikzelf en de 3 anderen die dit topic nog volgen hebben er totaal niets aan.

Dank u.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Kunnen we de woorden zoals ´kleuters´ en ´zever´ even vermijden aub.

Replies met deze woorden zijn niet echt on topic, en de ikzelf en de 3 anderen die dit topic nog volgen hebben er totaal niets aan.

Dank u.

Jan.
        Helemaal akkoord Jan maar vermits dit zijn taalgebruik is hoop ik ermee iets meer door te dringen.......zal wel niet lukken hoor. Trollen heb je immers op elk forum ook op BD.

Spijtig dat zo een zaken steeds dergelijke topics komen vervuilen. Want als je al de zever (oei nu gebruik ik dat weer) uit deze topic haalt heb je denk ik een hele mooie topic waar iedereen kan gaan uitmaken waar zijn prioriteiten liggen en verschillende zienswijzes ontdekken. De meesten hebben immers relevant gereageerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Helemaal akkoord Jan maar vermits dit zijn taalgebruik is hoop ik ermee iets meer door te dringen.......zal wel niet lukken hoor..
          Als we nog een tijd willen doorgaan met dit topic, dan stel ik voor dat we over Nikon en Canon verder gaan.

Nikon en Canon zijn grote, onpersoonlijke, bedrijven.

Ook de antwoorden van puerte, Trebs en van alex from holland vind ik belangrijk.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Zo is dat ook met camera's en in elk segment heb je de bottom en de top.
            En op papier is den 40d de bottom en de 300d den top
            de 1dmkIII de bottom en de 3d den top
            de 1dsmkIII heeft nog geen concurrent, nog een halfjaar te wachten, maar nen kleuter kan dat sowieso al invullen.

Wel nu is het zo dat ik op zulke discussies niet gemakkelijk zal antwoorden , maar nu kan ik het even niet laten .
            Waar haal jij nu in godsnaam de kennis vandaan om te beweren dat de 1D MKIII de bottom zou zijn en de 3d de top.
            Ten eerste kan de de 2 cameras niet met elkaar vergelijken , full frame tegen over 1.3 de snelheid , en er is nog een enkele 3d uitgeleverd en dus nog volledig niets over geweten . Er zijn ook bepaalde mensen die problemen ondervinden met de MK III , wie zegt dat ze dat niet met elke 3d zullen hebben . Verder valt me dan ook bijzonder op dat de meeste nieuwigheden bij Nikon dan ook gecopierd zijn van Canon Cmos toestanden , een soort picture styles enz.. zullen we nog maar zwijgen over de 2 proccesors zeker
            Ik zou zeggen schoenmaker blijf bij uw leest en ga terug koekjes bakken .
            Dit zijn gewoon nutteloze discussies , en dan nog even vermelden vor de zoveelste keer , dat het glaswerk een veel grotere rol speelt dan de camera hoor , welke de grootste afschrijf post is van alles .

Comment

Als we nog een tijd willen doorgaan met dit topic, dan stel ik voor dat we over Nikon en Canon verder gaan.

Nikon en Canon zijn grote, onpersoonlijke, bedrijven.

Ook de antwoorden van puerte, Trebs en van alex from holland vind ik belangrijk.

Jan
              Jan bedankt,

Ik wil zeker ook niet als een trol overkomen, maar bij sommige dingen gaan mijn weinige haren recht overeind staan.

ja, onpersoonlijk. Ik denk dat dat inherent is aan de grootte van deze bedrijven. Bij mijn eerste fuji s2 kende ik de mensen van de TD in ettenleur en kon er gewoon even binnenlopen. Dat is nu allemaal voorbij.

Nu de nikonservice van INCA overgegaan is naar Beverwijk hoor ik voorzichtig alleen maar positieve berichten. Bij Inca ben ik 2 keer geweest en heb ik aldaar nog nooit een zo onprofessioneel en onbehouwen bedrijf meegemaakt. Daar was je dus echt een nummer en moest je blij zijn dat je uberhaupt geholpen werd.
              Dat schijnt nu een stuk beter te zijn.

alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                Jan bedankt,

Ik wil zeker ook niet als een trol overkomen, maar bij sommige dingen gaan mijn weinige haren recht overeind staan.

ja, onpersoonlijk. Ik denk dat dat inherent is aan de grootte van deze bedrijven. Bij mijn eerste fuji s2 kende ik de mensen van de TD in ettenleur en kon er gewoon even binnenlopen. Dat is nu allemaal voorbij.

Nu de nikonservice van INCA overgegaan is naar Beverwijk hoor ik voorzichtig alleen maar positieve berichten. Bij Inca ben ik 2 keer geweest en heb ik aldaar nog nooit een zo onprofessioneel en onbehouwen bedrijf meegemaakt. Daar was je dus echt een nummer en moest je blij zijn dat je uberhaupt geholpen werd.
                Dat schijnt nu een stuk beter te zijn.

alex
                Ik ben al 2 keer in Beverwijk geweest, en naar mijn gedacht zijn ze daar zeer professioneel bezig en zeer vriendelijk

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                  Wel nu is het zo dat ik op zulke discussies niet gemakkelijk zal antwoorden , maar nu kan ik het even niet laten .
                  Waar haal jij nu in godsnaam de kennis vandaan om te beweren dat de 1D MKIII de bottom zou zijn en de 3d de top.
                  IK weet zeker dat de 1DIII en de D3 in de praktijk volledig en 100 % gelijk zijn.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Canon en nikon zijn in mijn ogen de enige twee systemen die de moeite om te kopen waard zijn want hun systeem is volledig en iedereen in de sector gaat er voor zorgen dat hun apparatuur met hun kan samenwerken. Anderen merken hebben hier in mijn ogen een zo belangrijk nadeel dat ze al niet meer tot de mogelijkheden behoren.
                    Op dit moment is dat misschien zo voor profs en voor de paar amateurs die vinden dat ze al het pro-materiaal ten allen tijde ter beschikking moeten hebben... Om er nu van uit te gaan dat dat voor alle dslr-gebruikers opgaat, is nogal overdreven hé.
                    Zoals in vorige topics al vermeld: er zijn massa's dslr-gebruikers die jarenlang perfect tevreden zijn met een body, een paar kitlenzen en een flitser.

Dus ik blijf erbij: ook bv. Pentax en Sony zijn uitstekende alternatieven die een aantal pluspunten hebben, waarvan in-body stabilisatie wat mij betreft een van de interessantste punten is.
                    En zoals sommigen hier al voldoende hebben aangetoond, kan iedereen altijd van merk veranderen, mocht daartoe ooit de behoefte ontstaan.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Al wat hier vermeld wordt ivm voordelen van de ene tov de andere geldt trouwens vandaag, en mogelijk ook morgen nog. Maar... overmorgen komt merk A alweer met wat nieuw spul en heeft merk B toch weer wat "achterstand" wat spec X betreft.

Ga je dan telkens van merk veranderen als er een nieuw model met wat extra toeters en bellen of een paar nieuwe lenzen uitkomt ?
                      Alsof het "oude" materiaal plots niet meer in staat zou zijn die beelden op te leveren waarvan men tot nu toe altijd zelf dacht/zei dat het superbeelden waren .

Ik vind eerlijk gezegd die hele vergelijking hier nogal overbodig. Kies gewoon waar je je vandaag goed bij voelt (dus wat aan je behoeften voldoet op een manier die voor jou handig en betaalbaar is). Morgen is de wereld toch niet meer hetzelfde en wil je ooit veranderen van materiaal, dan kan dat altijd.
                      (Misschien is deze post wel gewoon het resultaat van een paar weken vakantie... Geen prestaties, geen stress, gewoon genieten, zon, warmte, lekker eten, leuke foto's tussendoor, af en toe 't zwembad in, ... )
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Alsof het "oude" materiaal plots niet meer in staat zou zijn die beelden op te leveren waarvan men tot nu toe altijd zelf dacht/zei dat het superbeelden waren .
                        Het is altijd zinvol om nog even de fotos van het oude toen OOK top materiaal te bekijken.
                        Bijvoorbeeld van de 1D of van de D1X.
                        Ook toen waren de reakties volledig hetzelfde als nu met de D300 en de D3.

En als er later een D400 en een D4 is, dan krijgen we opnieuw dezelfde reakties. En op dat moment zijn de D300 en de D3 een hoop oud ijzer.

Jan.

Comment

En als er later een D400 en een D4 is, dan krijgen we opnieuw dezelfde reakties. En op dat moment zijn de D300 en de D3 een hoop oud ijzer.

Jan.
                          They'll skip D4.

just look what Fuji did. S3 -> S5

Comment

Het is altijd zinvol om nog even de fotos van het oude toen OOK top materiaal te bekijken.
                            Bijvoorbeeld van de 1D of van de D1X.
                            Ook toen waren de reakties volledig hetzelfde als nu met de D300 en de D3.

Jan.
                            Ik heb een 3tal maanden nog eens met de Fujifilm S1pro van mijn vader gewerkt, en de elektronica in die body zo primitief, traag en limiterend dat het storend is . bv 1/2000s als hoogste sluitersnelheid aan ISO320 minimum Geen AF met AFS en ook geen VR, 3 verschillende batterijen en een SB-800 die er niet op wil werken... MAAR daar komen nog zeer goede foto's uit mist je niet overdrijft met kleur verzadiging en de balans naar je hand kan zetten

Gisteren ben ik overigens vroeg in de ochtend nog op pad geweest met mijn camera, en dat was nog steeds plezant en het verzet je gedachten Deze namiddag ben ik weer weg... frisse lucht voor het koppie

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                              They'll skip D4.

just look what Fuji did. S3 -> S5

But Nikon F3 -> F4 -> F5.
                              Om on-topic te blijven, het grote verschil tussen de merken is dus hoe bijgelovig hun klanten zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                                But Nikon F3 -> F4 -> F5 -> F6
                                En ook de F1 en de F2 hebben bestaan.

Comment

Working...
                                X