Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Op de Zoom Experience (24 en 25/11, dus vandaag nog) in Utrecht staat Nikon dus met een piepklein standje aan de achterkant van de Kamera Express stand. Daar staat een D3 met 200mm f2.0 , enkele D300's met o.a. 300 mm f2.8, 70-200 AF-S f2.8 VR (wat een schattig klein lensje in vergelijking met de rest). Allemaal mooi opgesteld op stevige Gitzo statieven.

De opstelling is compleet waardeloos, want je staat niet op een verhoogje met de toestellen, ze staan ergens midden de gang, en de stand zelf is 2 m².

Maar, je kan de toestellen daar uit testen, en je mag er ZELF je kaartje insteken en foto's maken, met alle toestellen. De grip valt ook redelijk mee, maar beschrijf ik verder in het topic met vragen over MB-D10

Elke keer weer, die sluiterklik van de D3
    Maar de portemonnee zegt

<off-topic>
    Jammer genoeg kost die Zoom Experience wel 15 euro entree, en om eerlijk te zijn was het de rit vanuit Belgie niet waard. Op de stand van Sony krijg je mooie opvoeringen (dame die aan een lint acrobaten toeren uithaalt), er staat Bij Canon een paar skateramps met DJ in midden waar de skaters overspringen, de HCC fotogroep staat daar met een klein standje met een model en lichtopstelling. En Zoom Experience staat er zelf ook met een groot podium waar demonstraties modelfotografie gegeven worden.
    <on-topic>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Met de raw converter van Nikon caputure bereik ik met NEF bestanden beter resultaten dan van PS of Lightroom dat geld ook voor JPEG bestanden.
      Het opslaan van geconvecteerde bestanden met Capture in het bijzonder de JPEG of tiff is de ene keer zeer traag tot meer dan een minuut en de ander maal in enkele seconden, waar dit aan ligt is mij een raadsel
      Eerst en vooral moet je de laatste versies van ACR en LR (1.3) gebruiken.
      Zijn pas 1 a 2 weken gereleased.

LR/PS maken voorzover ik weet geen gebruik van camera profielen, Capture NX zal daarentegen wel volledig geent zijn op Nikon Camera's.
      Standard resultaten van capture zullen heel dicht bij deze van de in camera bewerking liggen omdat ze in grote lijnen dezelfde algoritmes gebruiken.
      Camera producenten spenderen groot deel van ontwikkelingsbudget aan RAW-convertie optimalisatie en verwerken dit ook in nabewerking SW.
      Je mag meer info uitwisseling (metadata) verwachten tussen Camera en RAW-converter bij producent gerelateerde produkten. (zoals bvb d-lighting,lenscorrectie ?? )

PS/LR (vooral LR) hebben het voordeel dat ze heel veel correctie mogelijkheden bieden, snel werken, en een zeer goede user interface hebben.

Comment

nikondigital.org offers a wealth of information for serious digital photographers of all skill levels, specializing in Nikon and Canon D-SLR users.

De eerste echte vergelijking van de D200, D2x, D300 en D3 op hoge ISO's door David Cardinal!
        Mijn D3 zal er snel zijn hoop ik!

Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marchek Bekijk bericht
          http://www.nikondigital.org/articles...test/index.htm

De eerste echte vergelijking van de D200, D2x, D300 en D3 op hoge ISO's door David Cardinal!
          Mijn D3 zal er snel zijn hoop ik!

Marc
          Ik heb de beelden van de D300 en D3 op 3200 even naast elkaar gezet. op die kleurenkaart lijkt het wel mee te vallen, het verschil, maar kijk eens naar de detailering van het schilderij. Je zou denken dat die D300 niet goed scherp heeft gesteld...
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
            Ik heb de beelden van de D300 en D3 op 3200 even naast elkaar gezet. op die kleurenkaart lijkt het wel mee te vallen, het verschil, maar kijk eens naar de detailering van het schilderij. Je zou denken dat die D300 niet goed scherp heeft gesteld...
            Da's inderdaad niet scherp.
            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
              in die man ?

@ edjeB : wist die man van Nikon ook te zeggen wanneer de toestelletjes worden verdeeld in B & NL ?
              Hij had het over eind deze week........
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Voor zover ik weet zijn de eerste reeks D300 toestellen klaargemaakt voor verdeling naar de Nikon Pro dealers, normaal krijgen enkel die winkels toestellen binnen vanuit de eerste lichting. Als ik mij niet vergis zijn er maar 7 Nikon Pro dealers in Belgie.

Bij de D3 zou dat anders liggen, de eerste toestellen gaan naar mensen op een genummerde namenlijst (de pers dus) en er zou telkens één toestel naar de winkel (ook alleen Pro dealers?) gaan die geen op voorhand vastgelegde bestemming heeft (vermoedelijk voor demonstratie doeleinden, maar de winkelier kan vermoedelijk zelf beslissen wat ie er mee doet, het demotoestel kan mensen wel warm maken, een wachtlijst van 4-6 maanden vermoedelijk iets minder )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Is da Spaans.

Ik zie dat de D3 beter is (lijkt) op ISO 3200 dan op ISO 200.
                  Geen onscherpte hier. Door de ruis onstaat de indruk van meer scherpte
                  Nog altijd heel indrukwekkend.

Maar als ik de D300 fotos op normale ISO bekijk op het forum van dpreview is dit toch ook een heel indrukwekkende DSLR.

Wat ik van de 40D en de 1DsIII op dit moment nog altijd niet kan zeggen.
                  We wachten op de reviews.

Jan.
                  <off-topic>
                  Gisteren heb ik eventjes met de 40D van een vriend kunnen spelen, en het is ook een fantastisch toestel, als Nikon gebruiker moet ik zeggen dat de "Dark Side" heel aantrekkelijk is
                  Maar dat is allemaal iets voor een andere thread
                  </off-topic>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                    <off-topic>
                    Gisteren heb ik eventjes met de 40D van een vriend kunnen spelen, en het is ook een fantastisch toestel, als Nikon gebruiker moet ik zeggen dat de "Dark Side" heel aantrekkelijk is
                    Maar dat is allemaal iets voor een andere thread
                    </off-topic>
                    Ik heb hetzelfde probleem met Nikon.

Ik bedoel niet dat de 40D slecht is.

Ik bedoel wel dat de 40D te weinig kan bieden in vergelijking met de concurrenten en ook nog eens twee jaar te laat komt.
                    Hiervan ben ik echt niet onder de indruk.

De 5D kon twee jaar terug voor 3400 Euro ook wel een professioneel AF systeem met 45 AF punten meekrijgen.
                    De EOS 3 voor minder dan 1000 euro heeft dit wel.
                    En bij de Nikon D300 kan dat nu ook.

En de 1DsIII is dan wel 21 MP... maar daarmee is alles dan ook gezegd.
                    En voor 11 MP meer is de prijs meer dan twee keer die van de verder volledig geljke 1DIII.
                    Hiervan ben ik echt niet onder de indruk.

Van de D3 en de D300 wel.

Jan.

Comment

• Re: D3 en D300 aangekondigd,ok

ik heb mijn bestelling geplaatst bij Rembrand Merksem voor een D300,ik sta achtste op de lijst.Eind november,eerder mag niet wegens embargo dixit zaakvoerder,krijgt Rembrand er al 5 binnen.Als Nikon deze keer snel is,anders dan bij de D200,kan de mijne eventueel nog voor nieuwjaar binnen komen.

Dit gezegd zijnde:het moet nu genoeg zijn.Ik wil de komende 5 ( vijf )jaar géén camerabodies meer kopen.Sterker nog,ik zou willen,dat men mij,Odysseusgewijs aan een mast zou vastbinden opdat ik aan de sirenenzang zou weerstaan van de D400.Al komen ze met een 50MP,ISO100000,25 stops DR met afneembaar plasmascherm en ingebouwde gezondheidsmeter,ik wil hem niet,niet,niet.
                      Wat een rust had je toch in het analoge tijdperk,de laatste die ik had,een Canon AE1,heb ik letterlijk versleten tot hij metaalmoe was.

Walter
                      D850

Comment

• Re: D3 en D300 aangekondigd,ok

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        ...Dit gezegd zijnde:het moet nu genoeg zijn.Ik wil de komende 5 ( vijf )jaar géén camerabodies meer kopen.Sterker nog,ik zou willen,dat men mij,Odysseusgewijs aan een mast zou vastbinden opdat ik aan de sirenenzang zou weerstaan van de D400.Al komen ze met een 50MP,ISO100000,25 stops DR met afneembaar plasmascherm en ingebouwde gezondheidsmeter,ik wil hem niet,niet,niet....Walter
                        wedden?
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Hangt ervan af hoe beinvloedbaar je bent door alle toeters en bellen.
                          Maar de commercie wil zijn gang gaan, dus kopen die hap
                          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Mini review op forum :

Comment

25 November, 2007, Sunday
                              Added a ton of examples and observations to my Nikon D300 Review.

Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                                25 November, 2007, Sunday
                                Added a ton of examples and observations to my Nikon D300 Review.

http://www.kenrockwell.com/nikon/d300.htm
                                CA correctie is duidelijk ook aanwezig bij de D300.

KR weet nog niet of het werkt voor niet Nikon lenzen, maar volgens de uitleg van Nikon over de D3 zou dit wel moeten werken.

Jan.

Comment

Working...
                                X