Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    en toch hebben ze nog iets vergeten op de D300...
    althans, ikheb het nog nergens gelezen...

een ingebouwde remote control zoals op de D80, D70, en anderen...

maar dit zal me niet weerhouden om naar een D300 over te schakelen...
    Inderdaad ! Nikon, waarom heb je voor mijn D50 een ingebouwde remote ontvanger gemaakt (de remote zelf koste mij maar een kleine 20 Euro) maar voor de top modellen heb je (zoals op de modellen in de jaren 60 ) een... een.... een kabel nodig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
      Inderdaad ! Nikon, waarom heb je voor mijn D50 een ingebouwde remote ontvanger gemaakt (de remote zelf koste mij maar een kleine 20 Euro) maar voor de top modellen heb je (zoals op de modellen in de jaren 60 ) een... een.... een kabel nodig...
      Omdat die kabel veel betrouwbaarder is en een echte trillingsdempende functie heeft als je de M-up modus instelt Dat is mijn grootste verwijt aan alle huidige Nikons onder de D200: Waarom geen echte mirror-up functie op ALLE modellen voor hoge precisie macro- en landschapsfotografie Nu ben je qua scherpte op lage sluitertijden altijd beperkt door de vervelende spiegelklap

Comment

Als iemand nog een exemplaar zoekt tegen een goede prijs
        Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Omdat die kabel veel betrouwbaarder is en een echte trillingsdempende functie heeft als je de M-up modus instelt Dat is mijn grootste verwijt aan alle huidige Nikons onder de D200: Waarom geen echte mirror-up functie op ALLE modellen voor hoge precisie macro- en landschapsfotografie Nu ben je qua scherpte op lage sluitertijden altijd beperkt door de vervelende spiegelklap
          Inderdaad Frank, die M-up funktie is iets wat ik zeer zal waarderen op de D300.
          Mijn verwijt naar Nikon toe is alleen het feit dat ik een perfekt werkende (en in mijn ogen veel moderner en praktischer en op de koop toe VEEEEEL goedkopere!) infrarood afstandsbediening niet maar kan gebruiken op de D300 en in de plaats een dure en minder parktische kabel moet kopen.
          Ok, men kan mischien zeggen dat voor macrofotografie een kabel beter is omdat je dan niet moet wringen en mikken naar de infrarood ontvanger, maar ik neem veel nachtshots op donkere plaatsen in steden in meestal vreemde landen. Tot nu toe werkte dit infrarood systeem van mijn D50 heel goed voor mij.
          Ik zal dan maar over de prijs van die afstandsbedieningskabel zwijgen...
          Nikon had ons de keus moeten laten en ook een infrarood ontvangertje moeten inbouwen.

Comment

Inderdaad Frank, die M-up funktie is iets wat ik zeer zal waarderen op de D300.
            Mijn verwijt naar Nikon toe is alleen het feit dat ik een perfekt werkende (en in mijn ogen veel moderner en praktischer en op de koop toe VEEEEEL goedkopere!) infrarood afstandsbediening niet maar kan gebruiken op de D300 en in de plaats een dure en minder parktische kabel moet kopen.
            Ok, men kan mischien zeggen dat voor macrofotografie een kabel beter is omdat je dan niet moet wringen en mikken naar de infrarood ontvanger, maar ik neem veel nachtshots op donkere plaatsen in steden in meestal vreemde landen. Tot nu toe werkte dit infrarood systeem van mijn D50 heel goed voor mij.
            Ik zal dan maar over de prijs van die afstandsbedieningskabel zwijgen...
            Nikon had ons de keus moeten laten en ook een infrarood ontvangertje moeten inbouwen.
            Kabel hoeft zo duur niet te zijn. gewoon een oudere mc-30 zoeken. Die werkt perfect
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
              Kabel hoeft zo duur niet te zijn. gewoon een oudere mc-30 zoeken. Die werkt perfect
              Dus ergens een 2de hands MC-30 zoeken?

Comment

Dus ergens een 2de hands MC-30 zoeken?
                Ik gebruik er zelf ook een MC-30, eenvoudig toestel waarvan zeker bent dat het werkt. Die dingen zijn nog altijd te koop
                Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Wel niet goedkoop.

Namaak is ook te krijgen :

Werkt waarschijnlijk ook goed.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb een Adidt namaak, en die werkt perfect

Met die van de aankoopactie vorig jaar heb ik problemen met de HSC/Continuous High modus van mijn D2X. Die valt dan van 8 FPS terug naar 2 à 3 FPS. Na het verwijderen van de kabel werkt het toestel terug normaal

MVG,

Comment

Dit zijn enkele Nikon geruchten.

Het is duidelijk dat reeds in Jan 07 bekend was dat er een Nikon FF zou zijn.
                    Nu gaat het vooral over enkele vaste lenzen die kunnen vervangen worden.

En ik denk ook dat Nikon op Photokina een hogere MP versie van de D3 heeft.
                    Het getal dat overal herhaald wordt is 24 MP.

Zoals gezegd zijn dit geruchten: Zoals in Jan 07.

Jan.

Comment

Volgens de NPS manager Nederland, welke ik afgelopen donderdag, bij Calumet in Rotterdam heb gesproken, komt er voorlopig geen uitbreiding op de D3 serie, ergens richting 2009

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kisja Bekijk bericht
                        Volgens de NPS manager Nederland, welke ik afgelopen donderdag, bij Calumet in Rotterdam heb gesproken, komt er voorlopig geen uitbreiding op de D3 serie, ergens richting 2009
                        Die man is verplicht zoiets te zeggen om te vermijden dat potentiele D3 klanten wachten op een ander model. Ik zou niet te veel waarde hechten aan dat soort uitspraken.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Thom Hogan heeft weer een stukje geschreven LINK

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Thom Hogan heeft weer een stukje geschreven LINK

MVG,
                            Ik onthoud: Focus without Reframing. D300

De D300 is beter dan de D3 omdat de eigenschappen veel beter zijn dan van de D3.
                            Gewicht, grootte, prijs, flits, anti-stof, prijs, tele bereik, grip optioneel, geen FF beeldfouten, 12MP met DX lenzen, en als laatste de prijs.

De uitzondering is als je heel hoge ISO altijd nodig hebt...
                            Maar niemand die nu een D2X heeft kan dit bevestigen...

Jan.

Comment

Inzichtelijk zoals steeds maar een aantal zaken verwonderen me.

In zijn lijstje zegt hij bij de D300 niets over de negatieve gevolgen van 12 MP op 1.5 crop crammen (oké de d2x had dit ook al). In tegendeel, hij stelt zelfs dat we nog 16 Mp versies kunnen verwachten.

De D3 is voor mij wel één van die milestones in Nikon's history en hij noemt het een leuke upgrade ("How much better than before"). Ook zaken als de nieuwe metering gaat hij zowat aan voorbij. We hebben van dit systeem nog niet veel gezien maar ik ben wel benieuwd wat de nieuwe AI zal brengen.

"DX is dead after the D300". Volgens mij wel. Toch in het middenveld.
                              16 Mp op een crop? Ik zou hopen dat amateurfotografen daar toch niet voor gaan vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                                "DX is dead after the D300". Volgens mij wel. Toch in het middenveld.
                                16 Mp op een crop? Ik zou hopen dat amateurfotografen daar toch niet voor gaan vallen.
                                De "meer megapixels is beter" marketing blijft zijn werk doen, dus is er altijd een reden om 16MP DX uit te brengen. Nuja, als je zo'n camera "verantwoord" gebruikt tot f4-f5.6 zou dat voor natuur- of portretfotografen met de allerbeste objectieven nog een verbetering in detail kunnen opleveren. Voor consumentengebruik zal het volstrekt nutteloos blijken zoals dat nu al is bij de compactcamera's boven 6MP

MVG,

Comment

Working...
                                X