Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe86 Bekijk bericht
    voor wie het interesseert; hier kan je zien hoe de D3 wordt geproduceerd
    Indrukwekkende montagelijnen, doet mij denken aan mijn werk bij Philips tot een paar maanden geleden

Gelukkig zijn de foto's gemaakt met een D200, zo kunnen de Canon mannen geen commentaar geven,

Comment

Volgens Thom Hogan zijn de officiële leverdata 23 (D300) en 30 november (D3, 14-24, 24-70): http://www.bythom.com/index.htm

Bovendien worden bij de eerste 300.000 exemplaren Capture NX 1.3 gratis bijgeleverd.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Volgens Thom Hogan zijn de officiële leverdata 23 (D300) en 30 november (D3, 14-24, 24-70): http://www.bythom.com/index.htm

Bovendien worden bij de eerste 300.000 exemplaren Capture NX 1.3 gratis bijgeleverd.
        Ik heb vandaag gebeld naar Focilux Gent, met de vraag wanneer de D300 volgens hun leverbaar zou zijn,
        Daar wisten ze mij te vertellen dat ik er niet moest op rekenen vóór januari-februari, bij Grobet, niet leverbaar vóór april mei, als je niet reeds op de lijst stond, daar stonden volgens zijn zeggen reeds 150 toestellen gereserveerd
        Last edited by Guest42; 6 november 2007, 11:20.

Comment

amai gast en da voor 1600ISO

Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Hier is is leverbaar vanaf 31 november

31 november bestaat niet
            D300 vanaf 28 november.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
              Hier is is leverbaar vanaf 31 november

31 november bestaat niet
              D300 vanaf 28 november.
              Als het al juist is zijn ze in ieder geval zeker niet de goedkoopste...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

€ 1659 was de goedkoopste die ik kon vinden bij een fotozaak in Purmerend.

Zou men met die 28 november bedoelen start levering in Nederland/ België of worden ze dan pas verstuurd vanuit Japan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                  ...De D300 zal zeker een schitterende camera zijn, maar de D200 heeft daarom nog niet afgedaan. Ik hoop er alleszins nog enkele jaren plezier van te hebben....
                  helemaal mee eens. Voor een D200 is het upgrade-pad nu een D3 of over 3 jaar een D400 (die dan een FF sensor zal hebben en de features van de D3). D300 is wel de killer van de D2(x,xs, etc...).
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ik heb vandaag gebeld naar Focilux Gent, met de vraag wanneer de D300 volgens hun leverbaar zou zijn,
                    Daar wisten ze mij te vertellen dat ik er niet moest op rekenen vóór januari-februari, bij Grobet, niet leverbaar vóór april mei, als je niet reeds op de lijst stond, daar stonden volgens zijn zeggen reeds 150 toestellen gereserveerd
                    Dat zeggen ze, maar telkens vertellen ze iets anders.
                    Zouden dat niet gewoon verkoopstruckjes zijn?
                    Op die mannier kunnen ze natuurlijk een soort voorverkoop houden.
                    Voorschotten innen en zeker zijn van een goede verkoop bij de start van het product.
                    Mij vertelden ze dat hetzelfde gebeurde met de D40 een toestel dat je vanaf de lancering vind op elke hoek van de straat.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                      Dat zeggen ze, maar telkens vertellen ze iets anders.
                      Zouden dat niet gewoon verkoopstruckjes zijn?
                      Op die mannier kunnen ze natuurlijk een soort voorverkoop houden.
                      Voorschotten innen en zeker zijn van een goede verkoop bij de start van het product.
                      Mij vertelden ze dat hetzelfde gebeurde met de D40 een toestel dat je vanaf de lancering vind op elke hoek van de straat.
                      maar de productievolumes van de toptoestellen zijn veel kleiner dan die van een massaproduct zoals de D40. De D3 wordt trouwens in Japan gemaakt, de D40 ? (in thailand of china?).
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik zag gister op een laptop een aantal shot's gemaakt met de D3, op een binnenlocatie op 1600iso.
                        Allemachtig wat veel detailering in de foto's. Ik moest megaveel uitvergroten om de ruis in donkere vlakken te kunnen ontdekken.

Ik vroeg of ik de foto's mocht gebruiken om hier te posten, maar dat kon niet, opdat de foto's een soort van stiekem waren gemaakt op een demo van Nikon.

Maar ik dacht toen zo... ik heb weer een doel om te sparen.
                        Ik vind het heerlijk om met natuurlijk licht te fotograferen en loop dan ook met de D200 wel eens tegen het uiterste haalbare van deze camera aan.
                        Met de 200 kan je eigenlijk geen bruikbare foto maken op 1600. Die D3 wordt echt een top apparaat denk ik! Supernieuwsgierig naar de eerste reviews
                        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Eerlijk gezegd zou ik wel eens een paar goede foto's op 200 iso willen zien. Dat van die hoge iso's geloof ik inmiddels wel.
                          wat ik tot op heden in de 200 gezien heb was ik niet erg van onder de indruk

alex
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

http://www.daveblackphotography.com/...op/11-2007.htm

Misschien heb je hier iets aan (sorry als het al bekend was).
                            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

D300:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Jan,

bedankt, maar wederom kleine foto's. Dat lukt met een d50 ook.
                                Ik snap dit niet van NIkon. Zet toch ergens gewoon een aantal fatsoenlijke bestanden op een site. dan kun je iemand overtuigen. De levering is over ongeveer een maand en nog steeds is er niets fatsoenlijks te vinden
                                Website : www.alextimmermans.com
                                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Working...
                                X