Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door Rick Bekijk bericht
    nu ik de D300 en de D3 zelf in handen heb gehad.
    Ik denk dat dit met die bakskes heel gevaarlijk is en ik zou hoogstwaarschijnlijk ook zo reageren. Want het is natuurlijk superspeelgoed.
    Maar niet overhaast kopen, zou mijn advies zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Ik denk dat dit met die bakskes heel gevaarlijk is en ik zou hoogstwaarschijnlijk ook zo reageren. Want het is natuurlijk superspeelgoed.
      Maar niet overhaast kopen, zou mijn advies zijn.
      Don't worry. Een D3 koop ik tenminste niet overhaast, Ik kan 'em toch niet betalen.
      Maar je hebt wel gelijk. Laat je niet gek maken met die mooie speeltjes

Comment

je kan de grip toch ook gebruiken met 8AA's om 8fps te halen

lijkt me de goedkoopste oplossing

weet wel ni wat de balans/gewicht zal zijn

@Rick
        ben wel benieuwd hoe die 17-35 2.8 functioneerde op de D3
        graag wat meer uitleg
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht

@Rick
          graag wat meer uitleg
          Als dat zou kunnen ben ik zeker verkocht. Ik heb dat echter nog nergens gelezen of ik moet er over gelezen hebben.
          De 8fps zou ik wel kunnen gebruiken voor ijshockey maar zouden aan de D300 een meerprijs geven van €600 a 700(grip+extra batterij+extra ladder voor die batterij)
          Als de boost ook met 8 AA's(waar ik pakken van heb en die niets kosten) zou kunnen is het enkel de grip die ik moet rekenen(schat±€200).

Ben echt benieuw naar het eerste productie model.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

van DPReview:

Continuous shooting
            • With built-in battery: up to 6 fps
            • With AC adapter or MB-D10 pack and batteries other than EN-EL3e: up to 8 fps
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Als dat zou kunnen ben ik zeker verkocht. Ik heb dat echter nog nergens gelezen of ik moet er over gelezen hebben.
              De 8fps zou ik wel kunnen gebruiken voor ijshockey maar zouden aan de D300 een meerprijs geven van €600 a 700(grip+extra batterij+extra ladder voor die batterij)
              Als de boost ook met 8 AA's(waar ik pakken van heb en die niets kosten) zou kunnen is het enkel de grip die ik moet rekenen(schat±€200).

Ben echt benieuw naar het eerste productie model.

Hubert
              Zelf schat ik de grip eerder op 250 euro en misschien iets meer. Het is een vergelijkbare constructie met de F6 grip...
              De kans bestaat natuurlijk dat er net als met de bodies lagere pre-order prijzen komen waarop Nikon direct de duimschroeven zal aandraaien.

Best de site van FotoRubens of FotoRembrandt dus in de gaten houden of vragen dat ze je op de hoogte houden van de prijzen.

Tot op heden is op de officiele Nikon prijslijsten nog niets bekend over de grip ...

Comment

@Rick
                graag wat meer uitleg
                Tja, wat wil je weten ?
                Ik heb uiteraard meer op het doen en laten van de D3 gelet dan op de lens.

Comment

ik heb die lens op mijn D70

wat was je gutfeeling over die combinatie ?

wooow of bwa :-)

Comment

Ik vond de combinatie heel mooi.Ik kan 'em je echt aanbevelen.
                    Maar, er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat ik verblind werd door de schoonheid van de D3

Weer eens een groothoek op een DSLR.
                    Ik wil zelf ook graag die lens kopen. De D3 zit er helaas voor mij niet in.

Comment

van DPReview:

Continuous shooting
                      • With built-in battery: up to 6 fps
                      • With AC adapter or MB-D10 pack and batteries other than EN-EL3e: up to 8 fps
                      Hier, op de site van NIKON US wordt het nog eens bevestigt:
                      "EN-EL4a/EN-EL4 and AA batteries support higher frame advance rates (8 Frames per second in the D300) than the EN-EL3e."

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Hier, op de site van NIKON US wordt het nog eens bevestigt:
                        "EN-EL4a/EN-EL4 and AA batteries support higher frame advance rates (8 Frames per second in the D300) than the EN-EL3e."

Hubert
                        Goed nieuws
                        Alhoewel, ik ben zelf nog nooit in een situatie geweest waar ik iets had aan 5 fps :-)
                        Last edited by spacemanbow; 5 oktober 2007, 18:58.

Comment

Geen idee of er al eens een link naar deze samples gepost is:
                          http://www.520dc.com/read.php?tid=13910

Het is letterlijk Chinees, maar die samples van de D300 had ik nog niet eerder gezien. Geen idee of ze fake zijn of niet.

Comment

Nikon D300 foto's o.a op 800 tot 6400 ISO :http://galleries.daveeinsel.com/d300test/

Comment

Dit is een (Franstalige) test.

van http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=25193917

De 14-24 is heel erg goed. (en duur )

Het ruis verschil tussen de D2X en de D3 lijkt bij deze test heel beperkt.

Jan.

Comment

For potential D3 users with 70-200mm lenses....

I used my 70-200 on a D3 today and saw a lot of vignetting in the viewfinder. The edges were seriously dark, with and without the hood fitted.
                                Nikon said only the 70-200 does this for some reason..
                                Don't worry though, the shot images didn't have the vignetting, it's only seen in the viewfinder.

Comment

Working...
                                X