Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D specs on Amazon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 40D specs on Amazon

Als de 10.1 sensor een verbeterde versie is dit misschien beter dan een 12mp met meer ruis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
      Als de 10.1 sensor een verbeterde versie is dit misschien beter dan een 12mp met meer ruis?
      Voor mij is dat alvast beter. Meer ruis maar 12 MP ben ik niks mee. Meer MP en gelijkaardige ruis geef dan maar meer MP. Maar dat laatste is niet vaak het geval.

Comment

Benieuwd hoe de fotokwaliteit zich verhoudt tov de 5D.
        Jammer van de 10MP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Jammer van de 10MP.
          Kijk ! : Canon gebruikt nu toch een 12 MP sensor !

Gewoon NIET TE GELOVEN !

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Kijk ! : Canon gebruikt nu toch een 12 MP sensor !

Gewoon NIET TE GELOVEN !

Jan.
            I'll be damned als ik die snap.

Comment

De G9 krijgt wel een 12 MP sensor maar de D40 niet.
              Als je bij Canon 12 MP wil dan kan je wel een compact kopen maar geen DSLR.
              De twee jaar oude 5D moet ook nog wat verkopen.

Jan.

Comment

Maar goed dat het niet meer megapixels zijn, is voor niks nodig en zorgt enkel maar voor last (kaartje vlugger vol, zwaarder om te bewerken, meer ruis (!),...)
                Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
                  Maar goed dat het niet meer megapixels zijn, is voor niks nodig en zorgt enkel maar voor last (kaartje vlugger vol, zwaarder om te bewerken, meer ruis (!),...)
                  Bwaa, er zijn mensen die niet willen kadreren en die liefst alles op 10mm zouden trekken om er thuis het juiste stukje uit te croppen.

Comment

De G9 krijgt wel een 12 MP sensor maar de D40 niet.
                    Als je bij Canon 12 MP wil dan kan je wel een compact kopen maar geen DSLR.
                    De twee jaar oude 5D moet ook nog wat verkopen.

Jan.
                    Ik veronderstel dat op deze sensorgrootte 12MP ook niet de beste keuze zou zijn. En uiteraard ook tactisch spel van canon.
                    De ruis is nu blijkbaar analoog aan die van de 30D. Met 12MP zou de ruis dus slechter zijn dan zijn voorganger.
                    De 5D wint het toch nog altijd bij mij.
                    Ik veronderstel dat er nu wel een pak op de tweedehands markt gaan gegooid worden.

Comment

De voorbelden van de G9 tonen in ieder geval aan dat je met 12mp ook erg lelijke foto's kunt maken. Geen scherpte-ondiepte, vrij hard, gewoon point and shoot maar dan met grotere files.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Ik veronderstel dat op deze sensorgrootte 12MP ook niet de beste keuze zou zijn. En uiteraard ook tactisch spel van canon.
                        De ruis is nu blijkbaar analoog aan die van de 30D. Met 12MP zou de ruis dus slechter zijn dan zijn voorganger.
                        Ik vind dat het ruis verhaal veel te belangrijk wordt in vergelijking met de rest.
                        De eerste 1Ds had 11 MP en een maximum ISO van 1250. En toch kon je daar fotos mee maken.
                        Omdat 10 tot 20 % van alle fotos op hoge ISO worden gemaakt, moeten de andere 80 tot 90 % hierdoor beperkt worden ?
                        Over 1 of 2 jaar komt die 12 MP er wel, met of zonder extra ruis.
                        Opnieuw, zoals bij de 30D, twee jaar na de andere merken.

Canon heeft de specs van de nieuwe Olympus goed bekeken en deels overgenomen.
                        Grotere zoeker, goedkope lenzen met IS, nieuwe autofocus sensor...
                        Alleen heeft Olympus niets in de winkel en Canon wel.

De 5D wint het toch nog altijd bij mij.
                        In vergelijking met de 40D heeft de 5D twee beperkingen.
                        De eerste beperking is in theorie. De 14 bit. Ik moet nog altijd een vergelijking zien waar het voordeel echt duidelijk is.
                        De tweede beperking is de AF sensor van de 5D in vergelijking met de 40D.

Maar de 12,8 MP FF sensor levert nog steeds een echt voordeel op tegenover de 40D.
                        Ik wacht nu op Nikon.

Ik veronderstel dat er nu wel een pak op de tweedehands markt gaan gegooid worden.
                        Ik denk erover na. Maar ik wacht toch nog 6 maanden, tot Canon met zekerheid alle AF problemen in de 1D reeks heeft opgelost.

Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 22 augustus 2007, 08:08.

Comment

Ik vind dat het ruis verhaal veel te belangrijk wordt in vergelijking met de rest.
                          De eerste 1Ds had 11 MP en een maximum ISO van 1250. En toch kon je daar fotos mee maken.
                          Omdat 10 tot 20 % van alle fotos op hoge ISO worden gemaakt, moeten de andere 80 tot 90 % hierdoor beperkt worden ?
                          Over 1 of 2 jaar komt die 12 MP er wel, met of zonder extra ruis.
                          Opnieuw, zoals bij de 30D, twee jaar na de andere merken.
                          Tja Jan dat is eigenlijk allemaal heel persoonlijk. Als ik naar mijn situatie kijk dan neem ik 80% van mijn foto's op iso 800 en hoger. Meestal is dat zelfs iso1600. Voor jou is dat dus omgekeerd. Ik denk wel dat mijn situatie redelijk uniek is dat is juist.

Anderzijds is het in de hoge iso dat het verschil nog steeds gemaakt wordt tussen de merken. Op iso100 - 200 hebben alle merken een goeie beeldkwaliteit. Het is in de moeilijkere gevallen dat het verschil gemaakt wordt. En de kwaliteit in de hoge iso is dus veel belangrijker dan die in de lage iso waar de kwaliteit sowieso goed is. En 2MP meer of minder toch niet echt het verschil meer gaan maken.

Ik vind het eerlijk gezegd knap van Canon dat ze het aandurven van niet zomaar de gemakkelijke weg van meer pixels te nemen. Want zelfs in de doelgroep van de xxD reeks zijn er toch nog velen die voor de meer MP gaan want dat zal wel beter zijn. Ik denk zelfs dat ze daardoor minder gaan verkopen dan ze met meer MP en slechtere beeldkwaliteit zouden doen. De markt is er denk ik nog niet rijp voor. Maar ik hoop dat ze er in slagen want er zijn zaken die meer vooruitgang kunnen gebruiken dan enkel die meer MP's die uiteindelijk de beeldkwaliteit gaan verminderen als men deze mentaliteit aanhoudt.

Pas op bij gelijke beeldkwaliteit geef mij dan ook maar meer pixels want dit is dit wel degelijk nog steeds beter(alhoewel diffractie aan f8 bij die 12 MP APC's). Maar als je 30D en D200 naast elkaar zet en afprint op 30x45cm dan heeft die 2MP extra geen enkel voordeel in de lage iso maar wel een nadeel in de hoge.
                          Daarom dat bijv een D2x (zelfs 4MP meer)voor mij nooit een optie zou kunnen zijn want vanaf iso800 doet die het in een 30x45cm print slechter dan mijn 20D. Maar velen op deze site zullen wat ik hier nu zeg zelfs niet geloven en afdoen als onnozeliteiten.

Daarom ook dat ik van de 40D vooral hoop dat de hoge iso nog 1 stop beter is dan de 20D. Als hij maar evengoed doet dan de 20D dan is de winst in mijn ogen teleurstellend.
                          De eerste beperking is in theorie. De 14 bit. Ik moet nog altijd een vergelijking zien waar het voordeel echt duidelijk is.
                          Ik denk dat die 14 bit vooral een voordeel zullen zijn bij raw bewerkingen. Maar zo direct in de foto's of je dat snel gaat merken daar heb ik ook mijn twijfels over.
                          Maar de 12,8 MP FF sensor levert nog steeds een echt voordeel op tegenover de 40D.
                          Ik wacht nu op Nikon.
                          Ja ik denk niet dat de 40D de 5D gaat kunnen kloppen in beeldkwaliteit. Ik wacht eigenlijk meer op die zijn opvolger. En dan zal ik wel zien wat ik doe. Mijn 20D zal het dus nog zeker tot mei volgend jaar moeten volhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Ik vind het eerlijk gezegd knap van Canon dat ze het aandurven van niet zomaar de gemakkelijke weg van meer pixels te nemen.
                            Knap... of dom...
                            Als Nikon wel een 12 MP heeft dan wordt het D30-D200 verhaal perfect herhaald. Nu, voor ons is dat totaal geen probleem.

Daarom ook dat ik van de 40D vooral hoop dat de hoge iso nog 1 stop beter is dan de 20D. Als hij maar evengoed doet dan de 20D dan is de winst in mijn ogen teleurstellend.
                            Ik verwacht ongeveer gelijk. Maar zelfs dan is er een voordeel van 10 MP tegenover 8 MP. Zoals er een voordeel zou zijn van 12 MP tegenover 10 MP.

Ja ik denk niet dat de 40D de 5D gaat kunnen kloppen in beeldkwaliteit.
                            Met uitzondering van de 14 bit weet ik dat nu al heel zeker. En in geen geval van f11 tot f16.

Ik wacht eigenlijk meer op die zijn opvolger. En dan zal ik wel zien wat ik doe. Mijn 20D zal het dus nog zeker tot mei volgend jaar moeten volhouden.
                            En het is de eerste keer dat we zo goed weten wat de opvolger wordt.
                            De kans is 98 % groot dat er einde Feb 08 een 16 MP versie is met alle vernieuwingen van de 40D.

Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 22 augustus 2007, 10:14.

Comment

Kan ik volgen, maar naar de markt zou een opvolger met meer ruis wel slecht overkomen. Ruiscontrole is ook één van de sterkste punten van Canon, dus daar gaan ze toch geen concessies op doen of ze verliezen hun competitief voordeel.

Een derde vind ik de slechte reputatie naar stof.

Daarnaast heeft hij nog altijd voordelen die je niet hebt bij de 40D.
                              En extra voordeel vind ik vb de viewfinder van de 5D.
                              Ik weet ook niet hoe de 10-22 tegen de 17-40 staat, maar een 1.6crop voor landschappen is nu niet direct je dat.
                              IQ van de 5D gaat de 40D ook niet kunnen kloppen. 5D is wel 12bit, dus hoe 14bit in praktijk gaat uitpakken?

De 14 bit. Ik moet nog altijd een vergelijking zien waar het voordeel echt duidelijk is.
                              Da's een test waar ik wel naar uitkijk.

Ik wacht nu op Nikon.
                              De D300 (wél 12 MP) hééft wel een aantal sterke punten. Maar ik kan een eerste (nieuwe) generatie sensordesign op een 1.5 crop niet zien winnen tegen een FF sensor. Sony/Nikon speelt ook vooral op snelheid. Ik zie Nikon steeds meer gaan naar snelheidsbakken met uitstekende ergonomie terwijl Canon ook steeds meer op beeldkwaliteit speelt (hoewel ook voldoende op snelheid). Van Fuji moeten we volgens mij niets meer verwachten.

Edit : als je de D3H bedoelt, prijskaartje zal toch serieus zijn. Kan je veel 40D's van kopen.

Maar zelfs dan is er een voordeel van 10 MP tegenover 8 MP.
                              Beperkt voordeel IMHO.

En het is de eerste keer dat we zo goed weten wat de opvolger wordt.
                              De kans is 98 % groot dat er einde Feb 08 een 16 MP versie is met alle vernieuwingen van de 40D.
                              En ook heel duur allicht. Een 12 MP met heel goede beeldkwaliteit is voor de meeste zaken al genoeg. Een 1.3 crop met de nieuwe sensordesigns zou dit kunnen bieden, met minder problemen aan de randen en toch vrij wijd. En aan een lagere prijs. Maar 1.3 is dood zeker?
                              Last edited by PSG; 22 augustus 2007, 13:53.

Comment

De D300 (wél 12 MP) hééft wel een aantal sterke punten.

Edit : als je de D3H bedoelt, prijskaartje zal toch serieus zijn. Kan je veel 40D's van kopen.
                                Ik bedoel de 12 MP D300 en de 12 MP D3.

Zie ik dit goed als ik zeg dat de D300 de vervanging is van de D2X en niet van de D200 ?
                                En dat de D200 blijft bestaan naast de D40 en de D80 ?

De D3 is voor wie beroepsmatig FF echt nodig heeft en nog niet is overgestapt op Canon of op medium formaat.
                                En dan is 6000 tot 8000 euro echt geen probleem. Wordt in enkele maanden terugverdiend.
                                En ik denk niet dat de prijs hoger wordt dan die van de D2X.

En ook heel duur allicht.
                                Tussen 2500 en 3000 euro. Is dat duur ?

Maar 1.3 is dood zeker?
                                Toch bij Nikon.

Wanneer de 1D reeks stopt is onduidelijk.
                                En zelfs dan behoort een 1,3 crop op een FF sensor tot de mogelijkheden.

Jan

Comment

Working...
                                X