Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• X-drive

Vandaag kreeg ik een reclamemail van GSL (?) met een promotieaanbieding voor een x-drive, Best-Store X-Drive excl. 2.5"GB hard disk 154€ introductieprijs 125€. Ik zit er al een tijdje aan te denken om geheugenkaartjes bij aan te kopen (heb er nu één van 32 en één van 128mb) doe ik er dan niet beter aan om z'on toestel te kopen inplaats van extra kaartjes?
    Wat zijn de voor en nadelen van een X-drive, hoe vlug zijn de volle geheugenkaartjes overgeladen naar het toestel en daarna naar de pc?
    Kent iemand dit merk of raden jullie mij een ander aan?
    Ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven.
    Groetjes.........
    @mimi
    "There is no path
    You create it
    Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Mimi, ik heb ook een x-drive maar heb die wel bij PIN besteld. Voor een paar euro meer heb je dan een x-drive INCLUSIEF harde schijf van 20 gigabyte. Het is klein en handig. Een kaartje van 256mb overzetten duurt een paar minuten.
    Canon 6D

Comment

Hallo Mimi,

Ik ben geen voorstander van zo'n X drive. Ik heb nog liever wat extra CF kaartjes in huis dan zo'n drive. Zeker als je nu de CF kaartjes bij PIN koopt zijn ze best te betalen. Ik heb 2 X 512 mb en 6 maal 128 mb in de tas zitten. Dat geeft me meer dan voldoende ruimte voor het soort fotografie dat ik doe. Ik kan verstaan indien je echt een reis zou maken die je maar ééns in je leven doet dat je dan graag wat meer opslag zou hebben. Maar in dat geval nam ik mijn laptop mee, dan kon ik nog wat resultaten zien op de hotelkamer.

PS ik ben er ingeslaagd van met de laptop het © teken te maken , zoals uitgelegd door iemand op het forum kan je het numeriek klavier inschakelen door de fn toets samen met F11 in te drukken dan bekom je een numerieke pad op je toetenbord van de laptop.Ik maak te weinig gebruik van mijn laptop dus telkens is het wat wennen en het numeriek klavier had ik nog nooit gebruikt.
      Dus nog eens proberen op de jouw laptop Mimi.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb ook een x-drive2 bij pin besteld met 40gig HD.

Ben er zeer tevreden over, = snel en betrouwbaar.

Alhoewel ik 5 128mm kaarjes heb zijn deze toch vlug vol na een paar dagen, zeker in verlof..

Een alternatief is inderdaad een laptop, maar dan moet je deze ook meesleuren, en het is toch zo aantrekkelijk voor diefstal.

De x-drive is 2 pakjes sigaretten (sic) groot en je kan hem ook als card-reader gebruiken en als externe harde schijf.

Ik heb er zeker geen spijt van

Comment

Wat is dan het verschil tussen een x-driveI en een x-driveII ?
          @mimi
          "There is no path
          You create it

Comment

een lcd-schermpje met wat extra info, en usb2.0 ipv usb1.1. Dus de overdracht van de foto's naar je puter gebeurt heel wat sneller als je puter usb2.0 ondersteunt natuurlijk.
            Canon 6D

Comment

x-drive2 heeft usb 2, wat véél meer doorstroom-snelheid betekend. (Uwe putor moet ook usb2 hebben).

x-drive 2 heeft een lsd schermpje met symbolen, in plaats van lichtjes op de x-drive1.

Comment

lol me first !!
                Canon 6D

Comment

jep mimi, stalk mail
                  ik denk dat menig bd'er deze mail kreeg, er stond dacht ik zelfs in 'voor de digitale fotograaf'.

Ofwel is het iemand van de BD'ers lijst die z'n zaakje wil promoten, anders iemand die in ieder geval aan een lijst met email adressen is geraakt, er bestaat software voor zoiets.

Privacy is soms ver zoek ... maar ja, je kan je email adres ook moeilijk altijd liggen verstoppen, beschouw het als een brievenbus vol gazettekes

Comment

Originally posted by Tom Bombadil
                    lol me first !!
                    Zo zijn we hé... we staan te drummen om mekaar te helpen, nietwaar

@Phille Tiens... ik heb die spam niet gehad?!

Comment

Originally posted by Phille
                      jep mimi, stalk mail
                      ik denk dat menig bd'er deze mail kreeg, er stond dacht ik zelfs in 'voor de digitale fotograaf'.

Ofwel is het iemand van de BD'ers lijst die z'n zaakje wil promoten, anders iemand die in ieder geval aan een lijst met email adressen is geraakt, er bestaat software voor zoiets.

Privacy is soms ver zoek ... maar ja, je kan je email adres ook moeilijk altijd liggen verstoppen, beschouw het als een brievenbus vol gazettekes
                      Inderdaad een paar minuten na mijn antwoord kreeg ik dezelfde mail toegestuurd. Mailadres van mijn homepage werd gebruikt.
                      Canon 6D

Comment

Originally posted by teddy-bear
                        x-drive2 heeft usb 2, wat véél meer doorstroom-snelheid betekend. (Uwe putor moet ook usb2 hebben).

x-drive 2 heeft een lsd schermpje met symbolen, in plaats van lichtjes op de x-drive1.
                        Ok, ik zie hier juist op mijn handleiding van de laptop dat ik over 4X usb 2.0 beschik dus dat is al geen probleem, nu alleen nog uitzoeken waar ik dat ding kan bestellen aan een redelijke prijs.
                        Zeg nu, ik wil zo'n 1000 foto's opslaan van 2272X1704 pixels, hoe groot moet de hard disk dan zijn van die X-drive?
                        @mimi
                        "There is no path
                        You create it

Comment

Goed hé...

Met 20gig kom je héééééééél lang toe!!!!

"GO FOR PIN", zou ik zeggen.
                          Betrouwbaar, zeer snel, goedkoop en.. een extra goede NA service (heb ik persoonlijk mogen ervaren)!

Comment

De meeste mensen hier hebben hun X-drive gekocht op http://powerinnumbers.com.au De kleinste schijf is 20GB. Stellend dat je foto's gemiddeld 2MB groot zijn kunnen er 10.000 foto's op (een meer of minder kan wel )
                            Canon 6D

Comment

@Tom Bombadil Nu ik U geklopt op seconden hé

Comment

Working...
                              X