Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Stellend dat je foto's gemiddeld 2MB groot zijn kunnen er 10.000 foto's op (een meer of minder kan wel)
    Fantastisch toch, ik denk wel dat ik beter af ben met een xdrive dan met nog een stel kaartjes, kan voor hetzelfde bedrag duizenden foto's meer trekken
    @Tom bombadil: kan het zijn dat er een foutje zit in deze link? http://powerinnumbers.com.au , ik kom er niet op.
    Gasten allemaal heel erg bedankt voor de snelle info hé!
    Wat zijn we toch een prachtige familie
    @mimi
    "There is no path
    You create it
    Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Comment

"GO FOR PIN", zou ik zeggen
      Nog een adresje?
      @mimi
      "There is no path
      You create it

Comment

inderdaad mimi : moet http://www.powerinnumbers.com.au zijn. Dit is pin.
        Canon 6D

Comment

Sorry,

Deze doet het toch bij mij http://www.powerinnumbers.com.au/

Comment

Originally posted by teddy-bear
            Sorry,

Deze doet het toch bij mij http://www.powerinnumbers.com.au/
            Ben er ondertussen toch op geraakt Zo'n Transcend 1 Gig cf kaartje lijkt me ook wel interessant oh jongens toch, ik kom er niet uit wat nu het best voor mij zou zijn. Met z'on grote kaart in mijn G3 kom ik al een heel eind en moet ik niet steeds verwisselen en ontladen.
            T'ja, ik ga er nog even over nadenken
            Tips zijn nog steeds welkom hoor
            @mimi
            "There is no path
            You create it

Comment

Originally posted by mimi
              Ik denk dat je je de volgende vragen moet stellen :
              a) hoeveel foto's wil je kunnen nemen zonder naar een PC te moeten hollen.
              b) hoe groot zijn gemiddeld je foto-bestanden.
              c) hoeveel foto's wil je kunnen nemen zonder te moeten wisselen van kaartje.
              Die 3 gaan bepalen hoeveel diskspace en CF geheugen je nodig gaat hebben. Dan kan je kiezen tussen 2 mogelijkheden :
              * louter met CF kaartjes werken.
              * een X-Drive combineren met 2 CF kaartjes (een tweede kaartje is nodig om te blijven kunnen fotograferen terwijl het ene kaartje in de X-Drive zit gecopieerd te worden).
              Van beide zou ik dan gewoon voor de goedkoopste combinatie gaan die aan de 3 bovenstaande vragen voldoet.

Als je bijvoorbeeld denkt genoeg te hebben met 1000 foto's op reis, en je foto's zijn nooit groter dan 0.5M, dan volstaat simpelweg een kaartje van 512M. Wil je 5000 foto's van 0.2M (fictief voorbeeld) dan is een X-Drive + 2 kaartjes van 64M al goedkoper dan een kaartje van 1G. Wil je 1000 foto's van 2M, dan ga je ook weer beter voor een X-Drive met 2 kaartjes van bvb 256M (om de 120 foto's wisselen).

Zelf heb ik een X-Drive met 2 512M kaartjes. Mijn foto's zijn 9M, wat betekent dat ik een dikke 2000 foto's op de X-Drive krijg, en om de 50 foto's van kaart wisselen (wat wel nogal vaak is op drukke dagen, maar analoge fotografen moeten nóg vaker van rolleke veranderen).

Henk

Comment

Originally posted by henkvw
                Originally posted by mimi
                Ik denk dat je je de volgende vragen moet stellen :
                a) hoeveel foto's wil je kunnen nemen zonder naar een PC te moeten hollen.
                b) hoe groot zijn gemiddeld je foto-bestanden.
                c) hoeveel foto's wil je kunnen nemen zonder te moeten wisselen van kaartje.
                Die 3 gaan bepalen hoeveel diskspace en CF geheugen je nodig gaat hebben. Dan kan je kiezen tussen 2 mogelijkheden :
                * louter met CF kaartjes werken.
                * een X-Drive combineren met 2 CF kaartjes (een tweede kaartje is nodig om te blijven kunnen fotograferen terwijl het ene kaartje in de X-Drive zit gecopieerd te worden).
                Van beide zou ik dan gewoon voor de goedkoopste combinatie gaan die aan de 3 bovenstaande vragen voldoet.

Als je bijvoorbeeld denkt genoeg te hebben met 1000 foto's op reis, en je foto's zijn nooit groter dan 0.5M, dan volstaat simpelweg een kaartje van 512M. Wil je 5000 foto's van 0.2M (fictief voorbeeld) dan is een X-Drive + 2 kaartjes van 64M al goedkoper dan een kaartje van 1G. Wil je 1000 foto's van 2M, dan ga je ook weer beter voor een X-Drive met 2 kaartjes van bvb 256M (om de 120 foto's wisselen).

Zelf heb ik een X-Drive met 2 512M kaartjes. Mijn foto's zijn 9M, wat betekent dat ik een dikke 2000 foto's op de X-Drive krijg, en om de 50 foto's van kaart wisselen (wat wel nogal vaak is op drukke dagen, maar analoge fotografen moeten nóg vaker van rolleke veranderen).

Henk

Goeie tip en uitleg, iets om over na te denken.
                Ik ga me voorlopig nog een 256mb kaartje bijkopen en naargelang de hoeveelheid van foto's die ik neem steigt ga ik over tot de aankoop van een X-drive.
                Voila, besluit genomen
                @mimi
                "There is no path
                You create it

Comment

de X-drive2 heeft alles wat ik wou
                  't is een externe harde schijf van 30GB via USB2.0 (gaat echt vlot) en werkt gewoon op stroom
                  't is een snelle kaartlezer
                  en vooral: je kan de foto's van je CF (en andere soorten) overzetten zodat je niet veel CF's nodig hebt als je op reis gaat
                  en batterij is vlug opgeladen
                  't is een juweeltje !!!

heb de mijne gekocht bij PIN
                  (had eerst de X-drive1 ook van bij PIN, maar ben nu 100% tevreden met X-drive2)
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                  X