Ik wilde voor een Canon 10D gaan, maar heb geen enkele ervaring met SLR. Ik houd van kwaliteit en veel mogelijkheden. Wie geeft me een goed alternatief om de eerste jaren mee vooruit te kunnnen. Aanschafprijs mag tot 1.200 euro.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Om te beginnen geen Canon 10D maar een ...........
Collapse
X
-
-
Ik zou direct gaan voor de 10D. Anders ga je al je gemaakte foto's beginnen te vergelijken met de mogelijkheden van de 10D. Zo heb ik in de tijd men D30 gekocht. Was ook niet van plan om hem te kopen op dat ogenblik (D60 was in aantocht). Ik ben nog steeds tevreden over de D30 al kijk ik nu uit naar een 1D of 1Ds (maar die laatste is nog wel heeeeel duur).
Achteraf ga je anders spijt hebben dat je geen 10D hebt en wel een ander toestel (waarmee je gaat beginnen). Binnen het jaar doe je dan een dubbele investering om toch een 10D aan te schaffen.
greetz,
Kris
http://www.efotostudio.beBD0221BE
Kris Schoeters Efotostudio modellenportaal
EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM
-
Originally posted by Allagamma
Ik wilde voor een Canon 10D gaan, maar heb geen enkele ervaring met SLR. Ik houd van kwaliteit en veel mogelijkheden. Wie geeft me een goed alternatief om de eerste jaren mee vooruit te kunnnen. Aanschafprijs mag tot 1.200 euro.
Ikzelf zie op tegen de rompslomp en de prijs van een DSLR. Te duur, en te groot (met al die verwisselbare lenzen en zo). Daarom blijf ik (althans voorlopig) op de "prosumer" tussenmarkt. Ik hou de evolutie(s) op deze markt nauwlettend in het oog.
Op dit moment heb ik een Oly C2100UZ. Een prachttoestel met een legendarische, gestabilizeerde lens. Zijn grootste beperking is: slechts 2MP. Als ze morgen een toestel maken zoals de CP5700, maar mét gestabilizeerde lens, dan koop ik het zeker (als ik de centen heb natuurlijk). Maar voorlopig, als je nog geen toestel hebt, lijkt de 5700 mij de beste keuze op de tussenmarkt.
Vraag ook eens aan Jacki, die lijkt ook zeer tevreden over haar CP 5700.
Comment
Comment