Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

External power pack voor Canon 550EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• External power pack voor Canon 550EX

Hallo,

ik ben op zoek naar merken baterypacks (extern) die voldoende voeding kunnen voorzien voor men 550EX. Canon types heb ik al gevonden, maar zijn er nog andere fabrikanten die zoiets in hun gamma hebben?
    En dan wel te verstaan met het juiste kabeltje voor de 550EX

greetzz,
    Kris
    BD0221BE
    Kris Schoeters Efotostudio modellenportaal
    EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM

Kijk eens op www.totaaldigitaal.nl bij de DCB's
    Groet,
    Piet Gerritsen

Comment

Hallo Blackice,

Ik heb onlangs het Digital Camera Battery pack getest (review is bijna klaar) en dat geeft externe voeding voor zowel camera als flits.
      Ik heb getest met de D60 en de EX550 en met de 30W versie.
      Heb een aantal intense shootings gedaan waarbij de diffusor steeds voor de flits was en ik moet zeggen ... zeer goede resultaten.
      Meer info via de link van Pietg ...

Jaja

Originally posted by blackice
      Hallo,

ik ben op zoek naar merken baterypacks (extern) die voldoende voeding kunnen voorzien voor men 550EX. Canon types heb ik al gevonden, maar zijn er nog andere fabrikanten die zoiets in hun gamma hebben?
      En dan wel te verstaan met het juiste kabeltje voor de 550EX

greetzz,
      Kris
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Wij gebruiken het Quantum Batterijpack. Deze werkt uitstekend en heeft ons nog niet in de steek gelaten. Alleen een probleempje om de kabel mooi vast te maken aan de 550. Ge moet altijd een rol scotch tape bijhebben.

Comment

Dat bedoel ik nu net. Die scotch tape. Ik zoek iets kant en klaar, waar de mensen niet van hoeven te denken dat het "al eens gebruikt is" ook al is dat niet. Iets wat eenvoudig in elkaar zit, snel en zonder extra materiaal in elkaar kan gestopt worden. Op reportage moet het soms zeeeer snel kunnen.
          Van het mometn dat je binnen komt moet je bijna de eerste shot hebben.

Toch alvast bedankt,
          ik sta nog steeds open voor nieuwe sugesties....
          BD0221BE
          EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM

Comment

Misschien een domme vraag. ( het zal natuurlijk oom van de flits-afstand afhangen )
            Maar hoeveel foto's zou je zo gemiddeld met 4 gewone goede NiMh's kunnen maken ? ( met de 550EX )
            Voor het fototoestel zelf zou je met de grip toch al redelijk safe moeten zitten dacht ik zo...
            De flits is natuurlijk een ander verhaal...
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

kijk hier eens naar http://www.ritzcamera.com/webapp/wcs...atalogId=10001indien je beslist om er zo één te bestellen kunnen we eens kijken om de verzendingskosten te delen

mijn emieladres ; lieven.vandergheynst@pandora.be
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Marc, de grip is in bestelling bij Canon. Dat was nog een ander punt maar bleek gewoon een noodzaak.
                Met NiMh bat. kom ik ongeveer 230 foto's toe. Meestal indirect flitsen en kort achter mekaar flitsen (reeksen van 5 foto's minimum).
                Het moment dat je moet herladen mis je natuurlijk om te fotograferen.
                NiMh bat's bieden een oplossing maar onvoldoende. I need more power!!

greetzz
                Kris
                BD0221BE

Comment

Working...
                X