Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400d

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
    Welke lens of lenzen raden jullie aan om al beginner bij een 400d te kopen?
    De kitlens of één of andere lens van Tamron of Sigma?
    Zonder te weten wat je wil gaan fotograferen is het moeilijk om een lens aan te raden hé. Als beginner is de 18-50 kitlens als leergeld te beschouwen, tot je weet wat je wil. En als je budget hebt, koop dan misschien een Canon lens, die houden hun waarde goed.

Comment

cyber,

Ik heb een 400D en woon in Noord Limburg.
      Een klein uurtje rijden van Tilburg.
      PM me maar als eens wil komen bekijken, voelen vasthouden... mijn camera hé

Groeten,

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

[QUOTE=Jdude;1509966]Blijkbaar heb je toch niet veel research gedaan over de 350D. Want bij dit toestel zijn er wel degelijk genoeg klachten over de gebrekkige autofocus (dan vooral in slechte omstandigheden - actie of weinig
        Ik heb redelijk wat ervaring, niet zoveel geld over dus een 350D. Ik heb grote handen, geen grip en maak goeie foto's. De autofocus is prima, en als er een zware lens op zit (onlangs nog eens een 300 2.8 IS), dan zet je je hand een beetje meer naar voren dan met een 1Ds MkII.
        Om foto's te maken moet het manneke de eerste kwaliteit zijn, dan de lenzen en dan de body.

dus, aan de topicstarter: koop gerust een 400D. Mits veel inzet en veel oefenen zal je er schitterende foto's mee maken. Met het geld dat je uitspaart door geen duurder toestel te kopen kan je:

1. een goeie lens kopen
        2. Een ring voor je lief kopen
        3. Een paar keer goed gaan eten
        4. Op vakantie gaan.

Maar niet alles tegelijk natuurlijk. Wil je naast de kitlens een goeie portretlens met ei zo na professionele kwaliteit, koop er dan nog een 50mm 1.8 van Canon bij. Je zal het je niet beklagen. Over een paar maanden weet je dan wat je uiteindelijk wil, en kan je research gaan doen naar de lenzen die je echt nodig denkt te hebben.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
          cyber,
          Ik heb een 400D en woon in Noord Limburg.
          Een klein uurtje rijden van Tilburg.
          PM me maar als eens wil komen bekijken, voelen vasthouden... mijn camera hé
          Hans
          .......of kom naar de SD volgende week, daar zullen veel verschillende camera's en lenzen om de nek van de aanwezige BD-ers hangen.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Btw over de grootte van de 400D en 350D:

Mijn broer beschikt over de 350D en ik sinds kort over de 400D. We hebben beide camera's eens langs elkaar gelegd, en qua grootte is er quasi geen verschil te merken. Ook de grip voelt bijna hetzelfde aan.

Het verschil in grootte is naar mening een beetje overroepen.
            Last edited by -Will-; 8 augustus 2007, 15:06.
            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eXiled Bekijk bericht
              Het verschil in grootte is naar mening mening een beetje overroepen.
              En dat is, naar mijn mening, zeker het niet het enigste noch het laatste dat hier overroepen zal worden. Het helpt om ook andere sites en meningen naast BD te leggen, trouwens, niemand kan je zeggen wat JIJ moet denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                Zo is het, je hebt 100% gelijk.
                Laat je het ons weten als we weer mogen zeggen dat we wel tevreden zijn met onze 400d. Trouwens, met een Nikon of Pentax of Sony zou ik, geloof ik, even tevreden geweest zijn.

Idd .. je mag wel de lof zingen van een camera en doen alsof je ermee getrouwd bent maar oh wee als je ook maar enige vorm van kritiek of misnoegen laat blijken ! Dan krijg je hier tonnen irrelevant gelul over je heen meestal van lui die de camera nog van dicht nog van ver ooit gezien hebben en die laten uitschijnen dat je enkel maar een domme oen bent die geen verstand heeft van digitaal tot je ze a+b bewijst dat sommige items wel degelijk een probleem hebben, dan hebben ze plots geen argumenten meer enkel nog wat zijdelingse irrelevante praat .. mooi toch zo'n discussieforum ! van diegenen die de camera wel hebben blijken de meer kritische geesten dan toch weer ergens problemen te spotten .. waarom dacht men dat PM bestond ??
                Misschien had ik mijn initiele gut feeling moeten volgen en een D40x kopen maar dat is nu verworden tot nutteloze filosofie ..
                Als mijn 400d even slecht terugkomt van Canon repair als ze vertrokken is krijgt ze een klap van de voorhamer en gaat ze naar 't stort en voor mij nooit meer Canon, sorry als ik uw lief hiermee beledig

Comment

Btw over de grootte van de 400D en 350D:

Mijn broer beschikt over de 350D en ik sinds kort over de 400D. We hebben beide camera's eens langs elkaar gelegd, en qua grootte is er quasi geen verschil te merken. Ook de grip voelt bijna hetzelfde aan.

Het verschil in grootte is naar mening mening een beetje overroepen.
                  Leuk plaatje beneden op deze bladzijde, enkel met de muis er over heen dan zie je het wel ..
                  http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/page4.asp
                  FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Leuk plaatje beneden op deze bladzijde, enkel met de muis er over heen dan zie je het wel ..
                    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/page4.asp
                    FWIW
                    Awel ja zoals dpreview het zelf zegt: subtle.. Dus bijna niets van te merken. Het gaat hier echt over 2mm.
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Awel ja zoals dpreview het zelf zegt: subtle.. Dus bijna niets van te merken. Het gaat hier echt over 2mm.
                      En aangezien je beide toestellen in handen hebt zal dat wel kloppen.

Comment

dus de 400D is een leuk toestel,maar kwaliteit gezien laat die nog veel dingen achter wegen.
                        foto kwaliteit,handigheid en wat je er voor moet betalen.

Comment

Sorry hoor, maar wat is er precies niet goed aan eigenlijk? Dat ie een paar millimeter scheelt met een ander toestel? En watte? Beeldkwaliteit niet goed?

Komaan, ELKE digitale DSLR is goed, alleen is de één beter in het één dan de ander en omgekeerd, en het is aan ieder om te beslissen welke factoren doorwegen. Zolang ik goeie lenzen heb, kan het me in feite geen zier schelen welke body er aanhangt. 't Is allemaal een kwestie van gewoon worden en ermee leren werken.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyber Bekijk bericht
                            dus de 400D is een leuk toestel,maar kwaliteit gezien laat die nog veel dingen achter wegen.
                            dat vind ik ook zever in pakskes hoor!

als je nu eens fatsoenlijke argumenten had om aan te tonen dat de 400D geen goede camera is prijs/kwaliteit dan zou ik nog denken.

Ik ben ZEEEEER tevreden over mijn 400D en zijn kwaliteiten :
                            + beeldkwaliteit
                            + hoge ISO bruikbaar
                            + massa lenzen te gebruiken
                            + PRIJS
                            + positie van de knoppen
                            + het menu
                            + alles op 1 groot LCD (vind ik super! )

nog iets?

Begin dan niet te zeveren dat hij te klein is want met een grip eronder is dat zo verholpen (tenzij je kolenschoppen van handen hebt)
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Mijn gedacht...
                              Check my website for examples of the 400D
                              Tssss
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyber Bekijk bericht
                                Eigenlijk heb je wel gelijk hoor.
                                Ik zou je dan deze aanbevelen:

Die zal wel aan je eisen voldoen. Let wel op, hij komt zonder lens.

Comment

Working...
                                X