Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 400d

    Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
    Hmmm, 980€ voor de Canon 400D met Sigma 17-70/2.8-4.5. Dat valt nog mee.

    De lenzen warbij je nog moet zoomen door met hand aan de lens te draaien, zijn dat de oudere modellen?
    Ik heb laatst met een Nikon DSLR kunnen spelen waarbij de zoomknoppen op het toestel niet werkten maar je moest draaien aan de lens. Dat was zo slecht nog niet en lijkt me goedkoper en degelijker dan lezen met een electromotor.
    Bij elke DSLR moet je aan de lens draaien (of schuiven bij een schuifzoom) om te zoomen.

    (Canon heeft ooit een SLR uitgebracht met een motortje om te zoomen, maar die zou ik nooit moeten hebben, ze hebben die fout later ook niet meer gemaakt. Na wat zoekwerk zie ik dat het een 35-80mm powerzoom-lens was die je op de EOS-SLR's kon gebruiken, misschien is die ook nog bruikbaar op een digitale reflex...:
    http://cgi.benl.ebay.be/CANON-EOS-70...QQcmdZViewItem )

    Als je toch een Sigma-lens wil kopen, dan kan je beter de 18-50 f2,8 EX DC kiezen in plaats van de 17-70. Die 18-50 heeft wel een wat kleiner zoombereik, maar die blijft wel even lichtsterk als je aan de zoom draait.
    Last edited by Black B@ndit; 9 augustus 2007, 15:35.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #62
      Re: 400d

      En die "zoom"knoppen staan er bij Canon ook op, maar dat is voor het beeld op je display als je de foto's aan 't bekijken bent, niet om echt te zoomen
      Canon 350D
      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

      Comment


      • #63
        Re: 400d

        Daarom werkte dat dus niet.
        Is een 17-70 niet nuttiger dan een 18-50 als eerste lens voor algemene toepassingen dan een 18-50 omwille van het grotere zoombereik?
        2.8-4.5 als f-getal lijkt me niet zo slecht.

        Comment


        • #64
          Re: 400d

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          heb je al eens een grip geprobeerd? (ik vermoed van wel maar vraag het toch maar)...

          ik heb per definitie ook geen grip nodig met mijn handen maar heb er geen seconde spijt van dat hij eronder staat en ik raad hem ook aan iedereen aan.

          in mijn ogen een van de nuttigste accessoires voor een DSLR...
          Nee, nooit geprobeerd. En niet nodig ook vind ik. Da's weer geld weg dat ik beter aan lenzen kan besteden.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #65
            Re: 400d

            de Canon 400D met 18-55 mm kost hier 629 en de Canon 400D met sigma 18-50 kost hier 679.na de 80 euro er af is van uit canon.is dat duur of niet?

            Comment


            • #66
              Re: 400d

              Oorspronkelijk geplaatst door cyber Bekijk bericht
              de Canon 400D met 18-55 mm kost hier 629 en de Canon 400D met sigma 18-50 kost hier 679.na de 80 euro er af is van uit canon.is dat duur of niet?
              op welke website ben jij aan het kijken?

              Bij konijnenberg is het als 659 € voor enkel de body (zonder enige lens hoedanook)... 729 € voor de 400D met EF-s kitlens en 1059 € voor de 400D met de Sigma 18-50 2.8. Als je veel binnen gaat foto's nemen (familiekiekjes en zo) dan denk ik wel dat je die 2.8 over het hele bereik kan gebruiken hoor...

              Het bereik van 17-70 is misschien wel interessanter om mee te beginnen maar ik ben, nogmaals, zeeeer tevreden over mijn Sigma 18-50 2.6 EX : heel solide gebouwd en 2.8 over de hele lijn.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #67
                Re: 400d

                Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                op welke website ben jij aan het kijken?

                Bij konijnenberg is het als 659 € voor enkel de body (zonder enige lens hoedanook)... 729 € voor de 400D met EF-s kitlens en 1059 € voor de 400D met de Sigma 18-50 2.8. Als je veel binnen gaat foto's nemen (familiekiekjes en zo) dan denk ik wel dat je die 2.8 over het hele bereik kan gebruiken hoor...

                Het bereik van 17-70 is misschien wel interessanter om mee te beginnen maar ik ben, nogmaals, zeeeer tevreden over mijn Sigma 18-50 2.6 EX : heel solide gebouwd en 2.8 over de hele lijn.
                geen site gewoon in een winkel. op deze site zijn ze wel wat duurder maar kun je wat prijzen vergelijken met jullie in de buurt.




                als mensen in de buurt van tilburg een goed kopen winkel weten mag het natuurlijk voor gelegt worden.

                Comment


                • #68
                  Re: 400d

                  Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                  Kan je uit de EXIF halen.
                  1 van die codes bevat het aantal clicks van de camera.
                  Ik zal het nog eens opzoeken welke juist.

                  Hans

                  Show us... we zijn benieuwd!
                  *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                  visit : http://www.emmab.be/

                  Comment


                  • #69
                    Re: 400d

                    Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
                    Show us... we zijn benieuwd!
                    Ik heb het nog eens opgezocht en via Opanda Exifviewer kan je bij code 093 het aantal shutterclicks zien maar blijkbaar zou dit enkel werken bij Nikon toestellen. Er is hier op BD al veel discussie geweest over het uitlezen van shutterclicks en voor Canon zou dit enkel mogelijk zijn bij de 1D of via ETBASS. Eigenlijk is dit wel idioot waarom het niet mogelijk is.

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #70
                      Re: 400d

                      Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                      Ik heb het nog eens opgezocht en via Opanda Exifviewer kan je bij code 093 het aantal shutterclicks zien maar blijkbaar zou dit enkel werken bij Nikon toestellen. Er is hier op BD al veel discussie geweest over het uitlezen van shutterclicks en voor Canon zou dit enkel mogelijk zijn bij de 1D of via ETBASS. Eigenlijk is dit wel idioot waarom het niet mogelijk is.

                      Hans
                      als dit bij etbass mogelijk is, moet dit particulier ook mogelijk zijn en zal ergens op het internet wel te vinden zijn hoe...

                      ik zal eens zien of ik geen service manual te pakken krijg van de 400D...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #71
                        Re: 400d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Nee, nooit geprobeerd. En niet nodig ook vind ik. Da's weer geld weg dat ik beter aan lenzen kan besteden.
                        No offense, maar daar ben ik het nu niet mee eens se toch even melden...
                        Die batterygrip is enorm handig, het is niet gewoon een extraatje waardoor je langer toekomt (stroomgewijs) zonder te hoeven herladen, het verhoogt de stabiliteit met door een betere grip en is enorm handig door de extra controls. Die is z'n geld euro meer dan waard, en dan heb ik het absoluut niet over het feit dat je er 2 ipv 1 batterij kan insteken en je dus langer toekomt qua stroom (je kan idd net zo goed de twee batterijen apart gebruiken en even lang toekomen zonder de grip). Soit, ieder zijn mening natuurlijk he, maar ik vind de grip een absolute aanrader!
                        Mvg, Fre

                        Comment


                        • #72
                          Re: 400d

                          en gelijk heeft ie. Ik kan het alleen maar beamen. Vooral als je in verticale stand foto's gaat nemen is de extra ontspanknop héél handig, idem voor de andere knopjes. Niet aarzelen, DOEN!
                          Canon 400D - BG-E3 - 18-55 - 55-200 kitlenzen

                          Comment


                          • #73
                            Re: 400d

                            Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                            No offense, maar daar ben ik het nu niet mee eens se toch even melden...
                            Die batterygrip is enorm handig, het is niet gewoon een extraatje waardoor je langer toekomt (stroomgewijs) zonder te hoeven herladen, het verhoogt de stabiliteit met door een betere grip en is enorm handig door de extra controls. Die is z'n geld euro meer dan waard, en dan heb ik het absoluut niet over het feit dat je er 2 ipv 1 batterij kan insteken en je dus langer toekomt qua stroom (je kan idd net zo goed de twee batterijen apart gebruiken en even lang toekomen zonder de grip). Soit, ieder zijn mening natuurlijk he, maar ik vind de grip een absolute aanrader!
                            Mee eens of niet, dat maakt weinig uit. IK vind het niet nodig, jij wel. Ik heb geen geld teveel, en alles wat ik opzij kan zetten voor lenzen, zet ik daarvoor opzij. Een grip kopen is minder geld voor lenzen. Da's persoonlijk. Als jij me een grip wil geven, zal ik hem niet afslaan uiteraard.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #74
                              Re: 400d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Mee eens of niet, dat maakt weinig uit. IK vind het niet nodig, jij wel. Ik heb geen geld teveel, en alles wat ik opzij kan zetten voor lenzen, zet ik daarvoor opzij. Een grip kopen is minder geld voor lenzen. Da's persoonlijk. Als jij me een grip wil geven, zal ik hem niet afslaan uiteraard.
                              Ik heb ook nooit een grip gebruikt op mijn 20D, maar ik heb ooit wel een 20D met grip in mijn handen gehad. Die wordt daardoor wel heel erg groot, en daarom moet ik nooit een batterijgrip op mijn camera hebben.

                              Een paar weken geleden ben ik met iemand van onze fotoclub meegegaan naar de winkel (ergens in Turnhout, dan weet iedereen hier wel over welke winkel het gaat ) om een 400D te kopen, en die heb ik daar dus ook kunnen testen. Voor mij is het ook geen echte noodzaak om daar een grip aan te hangen, een compacter toestel is volgens mij veel handiger.


                              En het uitgespaarde geld kan je inderdaad beter in ander materiaal investeren. Zonder grip kan je foto's maken, maar zonder lens lukt dat niet.

                              Voor de prijs van een grip kan je bijvoorbeeld al een redelijk statief kopen, en dat is een véél betere investering.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: 400d

                                Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                                als dit bij etbass mogelijk is, moet dit particulier ook mogelijk zijn en zal ergens op het internet wel te vinden zijn hoe...

                                ik zal eens zien of ik geen service manual te pakken krijg van de 400D...
                                Als je die ooit te pakken krijgt, ben ik (en ongetwijfeld nog vele anderen hier op dit forum) zéker geïnteresseerd
                                Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                                Comment

                                Working...
                                X